Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Ας κινητοποιηθούμε όλοι για το μέλλον της Ειδικής Αγωγής. Στηρίζουμε τις δράσεις του ΣΑΤΕΑ

Επιμόρφωση ή Παραμόρφωση;

Οι ΣΑΤΕΑ καταγγέλουν τον πρόχειρο τρόπο που στήθηκε η επιμόρφωση ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης σε όλη τη χώρα. Παράπονα και καταγγελίες δημοσιεύονται από γονείς και εκπαιδευτικούς. 
Δημοσιεύουμε γράμμα γονέων που στάλθηκε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο και σε άλλα ΜΜΕ της Θεσσαλίας όπως και το αίτημα των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης όπου συνέβη το εξής τραγελαφικό το οποίο καταδεικνύει την προχειρότητα της επιμόρφωσης:  
ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος (!!), ήρθε, έκατσε στο τμήμα μαζί με τους άλλους επιμορφούμενους και περίμενε να τον επιμορφώσουν. Καθώς η ώρα περνούσε και επιμορφωτής δεν ερχόταν, τελικά οι επιμορφούμενοι διαμαρτυρήθηκαν και ξεσκεπάστηκε το τι είχε συμβεί (ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος)!! Η πλειοψηφία των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ζήτησαν τη μετάθεση αυτής της πρόχειρης επιμόρφωσης τον Ιούνη. Είναι ένα ώριμο αίτημα για όλες τις περιοχές της χώρας.
Ακολουθεί το γράμμα των γονέων…

«Είμαστε γονείς ενός 7χρονου αγοριού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας . Ο γιος μας πηγαίνει στην Α΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου Γενικής Αγωγής με Παράλληλη Στήριξη, δηλαδή με συνοδό δάσκαλο Ειδικής Αγωγής που παρευρίσκεται μαζί του στην αίθουσα και τον βοηθά.
Το ότι η Ειδική Αγωγή στη χώρα μας είναι απαξιωμένη το βιώνουμε σαν γονείς εδώ και 3 χρόνια, από τη στιγμή που το παιδί μας έπρεπε να ξεκινήσει τη φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο. Με πολύ προσωπικό αγώνα και αγωνία κάθε χρόνο τα καταφέρνουμε και έχει την Παράλληλη Στήριξη, που ούτως ή άλλως δικαιούται, έστω και καθυστερημένα κάθε χρονιά. Φέτος που ξεκινούσε την Α΄ τάξη Δημοτικού η Παράλληλη Στήριξη ήρθε στα μέσα του Οκτώβρη, δηλαδή ουσιαστικά έχασε τον κρίσιμο πρώτο μήνα φοίτησης στο σχολείο. Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται το Υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν κάνει κανένα σχεδιασμό για την Ειδική Αγωγή, μας αφήνουν πάντα τελευταίους.
Το τελευταίο <κατόρθωμα> όμως του Υπουργείου Παιδείας είναι εντελώς αυθαίρετο και απαξιωτικό και υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την ήδη δυσχερή κατάσταση στην οποία περιέρχονται κάθε χρόνο οι οικογένειες παιδιών με ειδικές ανάγκες, εγείρουν από μέρους τους διαμαρτυρία και θέτουν ζητήματα ίσων δικαιωμάτων των παιδιών στην εκπαίδευση, για ακόμη μία φορά.
Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν κάλεσε όλους τους αναπληρωτές δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής που δουλεύουν σαν Παράλληλη Στήριξη και προσελήφθησαν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, να επιμορφωθούν για 10 ημέρες στα κατά τόπους ΠΕΚ. Το ΠΕΚ Λάρισας, στο οποίο θα αναφερθώ, οργανώνει αυτή την επιμόρφωση από 26/3 – 8/4. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που συμμετέχουν στην επιμόρφωση απαλλάσσονται των πρωινών τους καθηκόντων για αυτές τις ημέρες, δηλαδή την εργασία στο σχολείο γιατί η επιμόρφωση γίνεται απογευματινές ώρες. Και αυτό γίνεται για να μη χάσουν οι επιμορφωτές την πρωινή εργασία τους, αλλά όλα να γίνονται ταυτόχρονα. Να πηγαίνουν στην πρωινή εργασία τους αλλά να παίρνουν και την αμοιβή του επιμορφωτή.
Για τα παιδιά όμως που θα χάσουν 10 ημέρες από το σχολείο, ποιος ενδιαφέρεται;
Εδώ λοιπόν είναι η απαξίωση στα παιδιά μας. Σκέφτηκε κανείς τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους;
Σκέφτηκε κανείς πόσο δύσκολο είναι σε ένα παιδί με αυτισμό να κατανοήσει γιατί δεν πρέπει να πάει στο σχολείο του για 10 ημέρες; Την αναστάτωση που θα του προκαλέσει η αλλαγή του καθημερινού του προγράμματος;
Παλεύουμε τα παιδιά μας να εντάσσονται κανονικά στο σχολικό πλαίσιο, να προσπαθούν να δημιουργούν φιλίες, να γίνονται κοινωνικά, να συμμετέχουν σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες και έρχεται τώρα το Υπουργείο Παιδείας να πάρει τους δασκάλους της Παράλληλης Στήριξης για 10 ημέρες και να αφήσει τα παιδιά μας χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη και εκτός σχολικού πλαισίου για ακόμη μια φορά.

Μια πρόταση εκ μέρους μας θα ήταν η αναστολή των συγκεκριμένων επιμορφωτικών σεμιναρίων και για την τρέχουσα σχολική χρονιά.  Να κάνουν την επιμόρφωσή τους μετά τις 15 του Ιούνη έως τη λήξη της σύμβασής τους στις 21 για τη φετινή χρονιά, σε διάστημα που θα συνεχίσουν να πληρώνονται.
 Επίσης η επιμόρφωση των αναπληρωτών – παράλληλης στήριξης  να μη γίνεται σε βάρος της λειτουργίας των  σχολείων  και των μαθητών. Αν θέλει το ΥΠΑΙΘΠΑ να τους επιμορφώνει, να τους προσλαμβάνει νωρίτερα, αυτό το διάστημα να πληρώνονται και να επιμορφώνονται χωρίς να προσφέρουν διδακτικό έργο στα σχολεία (να προσλαμβάνονται την 1η του Σεπτέμβρη όπως είναι το φυσιολογικό και να επιμορφώνονται τότε).»


To αίτημα των επιμορφούμενων του ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης…
Θέμα: Αίτημα μεταφοράς της δεύτερης εβδομάδας επιμόρφωσης (8-12 Απριλίου) στο διάστημα 17-21 Ιουνίου και σε πρωινό ωράριο.
Οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης που εργαζόμαστε στο πλαίσιο της πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και οι Γονείς των Μαθητών που τους παρέχεται Παράλληλη Στήριξη στα πλαίσια του προαναφερόμενου προγράμματος,
δεδομένου ότι ανακοινώθηκαν και ξεκίνησαν να υλοποιούνται η Α΄ και η Β΄ Φάση Επιμόρφωσης του προγράμματος, σε απογευματινό ωράριο για διάστημα δύο εβδομάδων και με απαλλαγή των Εκπαιδευτικών από τα πρωινά τους σχολικά καθήκοντα,
κι επειδή:
-χάνεται πολύτιμος χρόνος από την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να ματαιώνεται στην ουσία η στοχοθεσία που ορίστηκε και να ακυρώνεται ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός,
-διαταράσσεται με την απουσία των Εκπαιδευτικών το σταθερό πρόγραμμα και πλαίσιο που τόσο χρειάζονται οι Μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της συμπεριφοράς τους και την πρόκληση έντονων αγχογόνων καταστάσεων στη σχολική τους καθημερινότητα,
-διαταράσσονται οι ισορροπίες, η καθημερινότητα και ο οικογενειακός και οικονομικός προγραμματισμός των  Γονέων και των Εκπαιδευτικών,
-κάποιοι Γονείς επιβαρύνονται οικονομικά, καθώς εξαναγκάζονται να αναπληρώσουν την –επί δύο εβδομάδες- απουσία των εκπαιδευτικών με ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη.
ΖΗΤΟΥΜΕ
η δεύτερη εβδομάδα επιμόρφωσης που προβλέπεται να υλοποιηθεί από 8-12 Απριλίου, να μεταφερθεί στο διάστημα 17-21 Ιουνίου και σε πρωινό ωράριο.

Και το ΔΕΣ στις 19 Απρίλη έξω από το Υπουργείο

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ για την Ειδική Αγωγή
19 Απριλίου 2013
13.00 – Υπ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο Απρίλιος έχει κηρυχτεί μήνας της ειδικής αγωγής.
Και γιατί ο Απρίλης;
Διότι πρέπει να αρχίσουμε από τώρα για να προλάβουμε αυτά που θα βρούμε μπροστά μας με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς: μεταφορές, ελλείψεις προσωπικού, καθυστερήσεις στην παράλληλη στήριξη… ό,τι είδαμε φέτος σε επανάληψη και χειρότερα.
Το υπουργείο μιλάει για 2.000 αναπληρωτές για όλη την εκπαίδευση το 2013-2014. Από αυτούς, οι πηγές μας λένε ότι μόνο 200 άτομα περίπου θα απορροφηθούνε για την ειδική αγωγή. Δάσκαλοι, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθοί- όλοι…200 άτομα. Ούτε για την Αθήνα δεν φτάνουν με τα δεδομένα ότι στην ΕΑΕ οι θέσεις καλύπτονται κατά 60-70% από αναπληρωτές…
Από την άλλη, αυτά που ακούμε για τους μεταφορείς – από τους οποίους ορισμένοι έχουν να πληρωθούν από το 2011- είναι ότι με τη νέα χρονιά θα έχουμε μια από τα ίδια. Οι εκτιμήσεις λένε ότι οι θα δούμε πάλι άγονους διαγωνισμούς, λόγω του χαμηλού κόστους που δίνει η σημερινή φόρμουλα για τα δρομολόγια. Τι να τα κάνεις τα σχολεία όταν τα παιδιά δεν μπορούν να φτάσουν μέχρι εκεί…
Για εκατοντάδες παιδιά σε όλη την χώρα- η παράλληλη στήριξη έφτασε αυτή την εβδομάδα- την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου!!! Προσπαθώντας να μπαλώσει τις τρύπες στη ΕΑΕ με προγράμματα ΕΣΠΑ, το υπουργείο έκανε λάθος εκτίμηση στο χρόνο της εφαρμογής του προγράμματος, με αποτέλεσμα, πολλά παιδιά που φοιτούν στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης (κινητική αναπηρία, ελαφριά νοητική υστέρηση, αυτισμός, βαρήκοα) να χάσουν την χρονιά τους και κυρίως, τη σειρά τους.

Και η ΟΛΜΕ συμμετέχει στην κινητοποίηση στις 19 Απρίλη


Μετά την απόφαση και της ΟΛΜΕ (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=4630 ) ολόκληρη η εκπαίδευση, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, συμμετέχει στην Πανελλαδική Συγκέντρωση ενάντια στη διάλυση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στις 19 Απριλίου 2013.
Ακολουθεί ψήφισμα της ΟΛΜΕ:
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 3230073 – 3221255
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 29/03/2013
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Αφορά στην «Ένταξη όλων των μαθητών» στο διαλυμένο ελληνικό σχολείο..)

Στις 30.01.2013 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4115/2013 του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.. Το άρθρο 39 του νόμου προβλέπει τη μετατροπή των Ειδικών Σχολείων σε
Κέντρα Υποστήριξης, τα οποία θα εξυπηρετούν μια ενότητα σχολικών μονάδων, όλων
των βαθμίδων, η οποία θα ονομάζεται Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)
και θα δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή.
Επιπλέον, προβλέπει σε κάθε σχολείο γενικής παιδείας τη δημιουργία μιας Διαγνωστικής
Επιτροπής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), η οποία θα είναι
υπεύθυνη για την αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών του σχολείου.
Το παρακάτω απόσπασμα αρκεί για να καταλάβουμε «που το πάει» το Υπουργείο Παιδείας:
«Σήμερα ωστόσο, η Ειδική Αγωγή διεθνώς δεν ορίζεται πλέον ως ένα διαφοροποιημένο
σχολείο και συνεπώς διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά σαν επιπρόσθετες
ειδικές υπηρεσίες, τόσο παιδαγωγικές, όσο και σχολικές ψυχολογικές υπηρεσίες υποστήριξης
του κοινού συμβατικού σχολείου για συμπερίληψη όλων των μαθητών και υπηρεσίες
αντιμετώπισης των εμποδίων εκπαίδευσης και υποστήριξης των μαθητών αυτών, αλλά και των
οικογενειών τους.»

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Θεσσαλονίκη: 3η Ανοιχτή Συνάντηση για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

ΔΟΕ: Απρίλης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

ΔΟΕ: Απρίλης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης


Αρ. Πρωτ:2066 Αθήνα 20/3/2013
Προς
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.
1. Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
2. Π.Ε.Σ.Ε.Α.
3. Μ.Μ.Ε.
Ο ΑΠΡΙΛΗΣ ΤΟΥ 2013 ΜΗΝΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 19/4/2013
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ διαπιστώνει – για άλλη μια φορά – την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο χώρος της ειδικής Αγωγής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετά κενά σε εκπαιδευτικούς (σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλες στηρίξεις), σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Εδώ και μια δεκαετία οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής της χώρας μας, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εργάζονται κάθε χρόνο στα Ειδικά Σχολεία, στα Τμήματα Ένταξης, στις δομές της Ειδικής Αγωγής, μόνο ως συμβασιούχοι / αναπληρωτές (ΠΕ61 – ΠΕ 71) καθότι ποτέ δε διορίστηκαν είτε μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (προκηρύχθηκε δυο φορές αλλά ακυρώθηκε) είτε μέσω της πολύχρονης προϋπηρεσίας τους (εκατοντάδες έχουν συμπληρώσει 30μηνο).

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή τη συνάντηση με τον ειδικό Γραμματέα
του Υπουργείου Παιδείας για θέματα ειδικής αγωγής
και το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11/12/2012 παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, που διοργάνωσαν ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α και συμμετείχαν σύλλογοι εργαζομένων στην ειδική αγωγή και εκπρόσωποι φορέων και γονέων. Οι παραβρισκόμενοι διαδήλωσαν την αντίθεσή τους για το άρθρο 39 του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου και τα τεκταινόμενα στο χώρο της ειδικής αγωγής.
Στη συνέχεια αντιπροσωπεία των Ομοσπονδιών, των εκπροσώπων των εργαζομένων και των φορέων συναντήθηκαν με τον ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Σωτήρη Γκλαβά. Εκ μέρους της ΔΟΕ παρουσιάστηκαν όλα τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και κατατέθηκαν γραπτά οι προτάσεις – θέσεις όπως αυτές διατυπώνονται στο υπ΄ αριθμό 1674 – 7/12/2012 έγγραφο της ΔΟΕΖητήθηκε η απόσυρση του άρθρου 39 και η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για την ειδική αγωγή. Τονίστηκε ότι αν ψηφιστούν οι ρυθμίσεις ως έχουν, είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.
Από την πλευρά του ο ειδικός Γραμματέας απάντησε :

Η Ειδική Αγωγή στον Καιάδα

Η χθεσινή(11-12-2012) συνάντηση φορέων της Ειδικής Αγωγής με το Υπουργείο Παιδείας έβγαλε τα παρακάτω νέα: την εκ των θεμελίων διάλυση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την μη ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία και τη σίγουρη απόλυση των περισσότερων αναπληρωτών της Δημόσιας Εκπαίδευσης!
Ο Ειδικός Γραμματέας κ.Γκλαβάς (ο μόνος που δέχτηκε να μας συναντήσει διότι οι υπόλοιποι πολιτικοί υπεύθυνοι…απουσίαζαν) δε γνώριζε ν’ απαντήσει αν θα καταργηθεί η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής ή/και τα ΚΕΔΔΥ, είναι θέματα που ακόμα «συζητιούνται».

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Ειδική Αγωγή; «Συγγνώμη Μας Τελείωσε»




                Ξαφνικά διαβάζω για υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, για μεταφορά γραφείων, για μειώσεις εως και 30%, συναδέλφων αναπληρωτών, για κατάργηση τμημάτων ένταξης, μη στελεχωμένα ειδικά σχολεία.
                Μα τι μας λέτε ΤΩΡΑ αυτά ισχύουν από το 2002, πάντα η ειδική αγωγή αντιμετωπιζόταν, και στη κοινωνία που ζούμε πιστεύω θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται σαν αποπαίδι της εκπαίδευσης.  Είναι μία μορφή εκπαίδευσης που έπρεπε να γίνει λόγω Ευρώπης αλλά έγινε για τα χαρτιά και όχι για την πάξη.
                Πριν το 1998 θεσπίστηκε νόμος που προέβλεπε την στελέχωση από εκπαιδευτικούς της Γενικής εκπαίδευσης, χωρίς κάποια στοιχειώδη μόρφωση ή με κάποια επιμόρφωση από Διδασκαλεία ή μεταπtυχιακά, ορθώς είχε θεσπιστεί διότι δεν υπήρχαν ειδικοί εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και κάποιο τμήμα Παιδαγωγικού περιεχομένου όπου να παράγει ειδικούς παιδαγωγούς.
                Με την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παν. Θεσσαλίας το οποίο έχει ιδρυθεί το 1998 με χρήματα του κράτους για την στελέχωση των  Σ.Μ.Ε.Α, κανείς θα πίστευε ότι όλα αυτά θα άλλαζαν και ο νομοθέτης, θα έκανε τη σχετική μεταρρύθμιση για στελέχωση από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο είναι πλήρως καταρτησμένο για την αντιμετώπιση κάθε είδους δυσκολίας στη μάθηση και αναπηρία από νηπιαγωγείο εως και το Δημοτικό. 

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Θέματα Ειδικής Αγωγής

Αρ. Πρωτ:1674
Αθήνα 7/12/2012
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.)

Θέμα: Σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Άρθρο 39 του νομοσχεδίου: Θέματα Ειδικής Αγωγής
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του την Τρίτη 4/12/2012 μεταξύ άλλων θεμάτων συζήτησε και τις διατάξεις που περιγράφονται στο πρόσφατο σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα το άρθρο 39. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39 (ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση για την κατοχύρωση δικαιώματος μετάθεσης και για τα οποία αναμένουμε την τελική τους ρύθμιση.)

Στάση εργασίας για την Ειδική Αγωγή



Αθήνα 10/12/2012
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.: Μ.Μ.Ε.
                                                                          
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Τρίωρη στάση εργασίας 11/12/2012 για την Ειδική Αγωγή           
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας στις 11/12/2012 από 11.00 έως 14.00 προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί  Ειδικής Αγωγής και όποιοι άλλοι συνάδελφοι  επιθυμούν,  να συμμετάσχουν  στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα γίνει την ίδια ημέρα έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Οι Σύλλογοι Αποφοίτων των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) στηρίζουν την παναναπηρικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνει η ΕΣΑμεΑ

Οι Σύλλογοι Αποφοίτων των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) στηρίζουν την παναναπηρικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνει η ΕΣΑμεΑ στις 28 Νοέμβρη στις 11:00 έξω από το Υπουργείο Οικονομικών (Σύνταγμα, οδό Νίκης) καθώς και στις 3 Δεκέμβρη στις 10:00 έξω από το Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17). Λίγες μέρες πριν τη φετινή 3η Δεκέμβρη η ΕΣΑμεΑ διεκδικεί:
«- Επαναφορά των προστατευτικών ρυθμίσεων από τις μειώσεις συντάξεων του μεσοπρόθεσμου, όπως αυτές προβλέπονται στο ν. 4024/2011 συμπληρωμένο με το άρθρο 25 του ν. 4038/2012 και το ν. 4051/2012 για τους συνταξιούχους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα,
- Βελτίωση των διατάξεων του ν. 4024 και των συμπληρωματικών διατάξεων του (άρ.25 ν.4038/2012),
- Επαναφορά των δώρων εορτών και αδείας για όλους τους συνταξιούχους αναπηρίας/γήρατος ανεξαρτήτως κατηγορίας αναπηρίας και μελών οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,
- Χορήγηση του ΕΚΑΣ στους συνταξιούχους αναπηρίας χωρίς όριο ηλικίας,

Περί Νομοσχεδίου για ΕΔΕΑΥ www.satea.gr

Περί Νομοσχεδίου για ΕΔΕΑΥ

Ασάφειες και ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της ΕΔΕΑΥ
Η ΕΔΕΑΥ θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά στη διαδικασία διάγνωσης και εκπαιδευτικής παρέμβασης όμως υπό διαφορετικές προϋποθέσεις, καθώς σύμφωνα με το παρόν νομοσχέδιο:
  • Καλείται να υποστηρίξει τόσο τα γενικά δημόσια σχολεία όσο και τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι τα μέλη της ΕΔΕΑΥ θα πρέπει να απουσιάζουν από τις ΣΜΕΑΕ, για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους ως μέλη της ΕΔΕΑΥ, με αποτέλεσμα να μην υποστηρίζουν επαρκώς τους μαθητές των ΣΜΕΑΕ.
  • Δε γίνεται σαφής αναφορά ενός μέγιστου αριθμού μαθητών για τον οποίο θα είναι υπεύθυνη η ΕΔΕΑΥ ανά Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ).
  • Δε γίνεται αναφορά για την περίπτωση των Ειδικών Σχολείων της επαρχίας, όπου ενίοτε η χιλιομετρική απόσταση από τα γενικά σχολεία είναι τεράστια και αυτό καθιστά δύσκολη μια αποτελεσματική συνεργασία με την ΕΔΕΑΥ.
  • Η αναλογία ειδικών σχολείων/ΣΜΕΑΕ προς γενικά σχολεία είναι συντριπτική π.χ. στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου115 ΣΜΕΑΕ καλούνται να εξυπηρετήσουν το σύνολο των χιλιάδων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
  • Δεν αναφέρεται το μέγιστο χρονικό διάστημα που παρεμβάλλεται μεταξύ της εφαρμογής του διαφοροποιημένου προγράμματος της ΕΔΕΑΥ και της μετέπειτα ενδεχόμενης παραπομπής του μαθητή σε ΚΕΔΔΥ.
  • Σε ποιες ακριβώς «ειδικές εξωσχολικές υπηρεσίες» (βλ. ε – γγ); Σε περίπτωση έλλειψης αντίστοιχων υπηρεσιών στους Δήμους, οι μαθητές θα παραπέμπονται σε ιδιώτες με το αντίστοιχο οικονομικό αντίτιμο για τους γονείς;
  • Τι ακριβώς σημαίνει «ενότητα σχολικών μονάδων» (παρ.5,β);
  • Τι σημαίνει η φράση «αποκεντρωμένες αδιαβάθμητες υπηρεσιακές μονάδες» (παρ. 5,β); Μήπως σημαίνει ότι η ΕΔΕΑΥ ενός δημοτικού Ειδικού Σχολείου θα πρέπει να εξυπηρετεί και Γυμνάσια Λύκεια;
  • Ποιος αποφασίζει ότι ένας μαθητής παραπέμπεται στην ΕΔΕΑΥ;
  • Ποιος ο ρόλος της οικογένειας στην όλη διαδικασία; Οι γονείς –όπως φαίνεται- χάνουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν απευθείας στα ΚΕΔΔΥ και εγκλωβίζονται στις αποφάσεις της ΕΔΕΑΥ.
  • Ποιος ο ρόλος του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής στην όλη διαδικασία;
  • Ποια διαδικασία ακολουθείται για τους μαθητές με ήδη διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;