Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Δελτίο τύπου με την ανακοίνωση ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ανακοίνωσε η υφυπουργός παιδείας κα. Χριστοφιλοπούλου για το σχολ. έτος 2010-2011 για 500 οργανικές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής.

Ζητά την προκύρηξη από το ΑΣΕΠ αλλά και τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης από το παιδαγωγικό ινστιτούτο...

Υ.Γ Ελπίζουμε να αφορά μόνο τους κλάδους ΠΕ 71 και 61 που έχουν ΒΑΣΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ http://www.ypepth.gr/el_ec_categoryssn3365.htm

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Ιστοσελίδα ΔΟΕ (σταλμένο από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής)

Ύστερα από μία σύντομη περιήγηση στην ιστοσελίδα της ΔΟΕ διαπιστώσαμε ότι οποιαδήποτε αναφορά στα προβλήματα των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών στον τομέα της ειδικής αγωγής είναι μηδαμινή έως ανύπαρκτη...

Βέβαια, με τα καινούργια δεδομένα και με τα 800 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία έχουν αρχίσει οι αντιδράσεις και οι προγραμματισμένες συναντήσεις με το Υπουργείο Παιδείας...απορία όλων μας είναι ποια είναι η σαφής θέση των συνδικαλιστικών οργάνων για την ειδική αγωγή και την απαξιωτική θέση που έχει το έτος 2010...;

εκτός από την κατάργηση των σεμιναρίων και την υπεράσπιση του δικαιώματος για ΑΣΕΠ ειδικής αγωγής...; όταν υπάρχουν χιλιάδες κενά σε ειδικά σχολεία, σε τμήματα ένταξης, όταν μέσα στα 30αρια τμήματα θα χαθούν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, όταν οι παράλληλες στηρίξεις "κόβονται" με το μαχαίρι;

Γιατί οι γονείς να πληρώνουν ΙΔΙΩΤΗ για να έχει το παιδί τους παράλληλη στήριξη, ειδικά τώρα με τις περικοπές των μισθών και τις άθλιες συνθήκες ζωής; Πού είναι η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στην ειδική αγωγή; Πού είναι τα δικαιώματα των παιδιών...; η απλά τα υπογράφουν οι χώρες και τα γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια;

Πού είναι ο προγραμματισμός από το υπουργείο για την επόμενη σχολική χρονιά στην ειδική αγωγή; Πάλι τα παιδιά δεν θα κάνουν αγιασμό στις 11 Σεπτέμβρη; Πάλι θα ψάχνουμε τους ειδικούς παιδαγωγούς; Πάλι δεν θα υπάρχουν ειδικότητες; Πού είναι οι αναφορές των συνδικαλιστικών οργάνων;

Δείξτε έμπρακτα την υποστήριξη και όχι τη δήθεν ευαισθησία σας... υποστηρίξτε όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς-γονιούς-μαθητές....Το δικαιούνται τα παιδιά να έχουν έγκαιρα και μόνιμα τους δασκάλους τους...φτάνει πια το παιχνίδι των εντυπώσεων...τα αυτονόητα δεν θα πρέπει να τα ζητάμε...θα πρέπει να τα έχουμε...


1. Άμεσο διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε ΣΜΕΑΕ
2. Καμμία μείωση στις παράλληλες στηρίξεις
3. Έγκαιρη τοποθέτηση δασκάλων ειδικής αγωγής από 1η Σεπτέμβρη
4. Ασεπ ειδικής αγωγής το φθινόπωρο και ενιαίο πίνακα διορισμού με βάση την προυπηρεσία
5. Αύξηση των δαπανών για την ειδική αγωγή
6. Άρτια υποδομή σε ΣΜΕΑΕ και όχι σε προκατ κατασκευές

Μία μερίδα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.ΠΕ 71

Υ.Γ Δημοσιεύουμε το παραπάνω κείμενο που στάλθηκε από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής..ελπίζουμε να διαβάσουν οι ενδιαφερόμενοι τα δικαιώματά σας...!

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Δυο λόγια...από μία αδιόριστη εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής

Ακολουθεί επιστολή μιας εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής Λ.Α..μας στέλνει το κείμενο και το δημοσιεύουμε:

Και αυτή η σχολική χρονιά τελειώνει...μένουν 3 μήνες μέχρι να έρθει η επόμενη...τα τελευταία χρόνια γυρίζω από περιοχή σε περιοχή με έτοιμες τις βαλίτσες από το καλοκαίρι, γιατί ποιος ξέρει πού θα σταθώ; στη στεριά ή στο νησί;

Κάθομαι και σκέφτομαι ότι δε διαφέρω και πολύ από ένα νομά...και περιμένω... περιμένω αν θα με προσλάβουν ως αναπληρώτρια για ακόμη μία φορά και πότε...περιμένω... περιμένω... ήδη φέτος τα παιδιά κάνανε μόνα τους αγιασμό κι εγώ καθόμουν σπίτι μου...χωρίς να κάνω τίποτα...χωρίς να προσφέρω τίποτα όχι ότι και κάποιος άλλος είχε πάει...
Πάω στο τέλος τελευταία και καταϊδρωμένη να προλάβω να δω σε ποιο νομό είμαι; σε ποια πόλη θα νοικιάσω σπίτι; σε ποιο σχολείο θα πάω; και όλα αυτά ταυτόχρονα...

Τώρα που τελειώνει το σχολείο...θα φορτώσω ένα τόνο βιβλία...υλικά...παιχνίδια...παζλ...διακοσμητικά...φακέλους...αντικείμενα (όλα με δικά μου έξοδα) θα τα πάω σπίτι σε κούτες...και ίσως τα χρησιμοποιήσω και του χρόνου...και αν είμαι σε νησί θα τρέχω με μεταφορικές εταιρείες και με πλοία για να τα φορτώσω...

Έτσι, εγώ με το φτωχό, ονειπαρμένο μυαλό μου κάθομαι και σκέφτομαι γιατί να μην μεριμνήσει το υπουργείο παιδείας να με διορίσει με τόσους μήνες προυπηρεσίας..γιατί να μην έχω το δικαίωμα να προγραμματίσω κι εγώ αυτά που θα κάνω την επόμενη χρονιά...γιατί να μην μπορω να φτιάξω την τάξη μου καλύτερη...γιατί να μην μπορώ να προσφέρω στους μαθητές μου τη σταθερότητα..γιατί να μην μπορώ να αναπτύξω μαζί τους σχέση εμπιστοσύνης...γιατί να τους λέω ότι θα φύγω του χρόνου μάλλον και αυτά μαζί με τους γονείς να μου λένε να μείνω και να μην φυγώ...γιατί να είμαι υποχρεωμένη να σκοτώνω όνειρα, προσδοκίες, δικά μου και δικά τους...γιατί κάθε Ιούνιο να πρέπει να υπόκειμαι σε βασανιστήρια συναισθημάτων..γιατί να μην μπορώ να δώσω αυτά που θέλω τώρα που είμαι νέα...πότε θα γίνω παραγωγική αλλά πραγματικά παραγωγική...
γιατί δεν καταλαβαίνει κανείς ότι μέσα σε 9 μήνες δε μπορώ να δώσω ούτε το μισό των ικανοτήτων μου...γιατί δεν έχει μεριμνήσει κανείς για εμάς τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και τα παιδιά μας;;

Ονειροπαρμένο και αφελές το κείμενό μου αλλά αυτό θέλω να εκφράσω...ότι πρώτα δεν είναι ο μαθητής...και ειδικότερα ο μαθητής ο δικός μου...ο δικός μου τριγωνοψαρούλης δεν υπάρχει ούτε καν στο βυθό...

χωρίς σχόλια..
Λ.Α

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Απόσπασμα από την εφημερίδα "τα νέα" 20-5-10

ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ενδεικτικά)

Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, καθορίζεται, με βάση τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα από καθεμία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

α) γονείς περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, που έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού,

β) εκπαιδευτικοί με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας

γ) εκπαιδευτικοί γονείς τέκνων με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και

Μέχρι τη διενέργεια του νέου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τίθεται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης και τοποθετείται προσωρινά με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής και οριστικά στο τέλος της πρώτης διετίας κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής, όπως ορίζεται στις οικείες διατάξεις. Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα της περιοχής της πρώτης τοποθέτησης μετά το διορισμό δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών. Ο τρίτος χρόνος της υπηρεσίας μοριοδοτείται με το διπλάσιο του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μέσα στο 2010 εκτός απροόπτου θα διεξαχθεί ο νέος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου της Ειδικής Αγωγής. Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καταλήξει στον αριθμό των θέσεων που θα προκηρυχθούν ενώ δεν έχει κλείσει ακόμη αν αυτός ειδικά ο διαγωνισμός θα αφορά αποκλειστικά τις ειδικότητες της Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 61 και 71) και όχι θέσεις και για δασκάλους.

Ο διαγωνισμός των εκπαιδευτικών που θα αφορά όλες (ή τις περισσότερες ειδικότητες) αναμένεται να διεξαχθεί στο διάστημα ανάμεσα στο Φθινόπωρο του 2011 και το Φεβρουάριο του 2012. Προφανώς και εφόσον το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ κάνουν το διαγωνισμό την περίοδο εκείνη, δεν θα μπαίνει ζήτημα Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό.

Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Συνάντηση εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ)

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14/05/2010 ευρεία συνάντηση εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος πάνω από 80 εργαζόμενοι, πήραν το λόγο 20 εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από γυμνάσια, λύκεια, ΚΕΔΔΥ, ΕΕΕΕΚ, τάξεις ένταξης, μεταπτυχιακούς φοιτητές, κ.λπ. Η πανελλαδική σύσκεψη απάντησε στην ανάγκη δημιουργίας ενός ισχυρού μετώπου δράσης στην ειδική αγωγή ενόψει του νέου νόμου. Ο εκπαιδευτικός Θανάσης Τσιριγώτης, καθηγητής στο Ειδικό Λύκειο Ιλίου, πρώην μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και προεδρεύων τόνισε ότι χρειάζεται να συγκροτηθεί τώρα ένα ενιαίο μέτωπο εργαζομένων, μαθητών και γονέων στηριγμένο σε πέντε αρχές: της δημοκρατίας, της ισότητας (όλα για όλους), διαφάνειας (όλα στο φως), αλληλεγγύης (όλοι για έναν, ένας για όλους) και της παιδαγωγικής αρχής ‘’ο μαθητής πάνω από όλα’’. Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη να εγγραφούν όλοι οι εργαζόμενοι στα σωματεία τους (ΕΛΜΕ και διδακτικοί σύλλογοι) και να ανατραπούν όλοι οι σύλλογοι-σφραγίδες που εξυπηρετούν προσωπικές σκοπιμότητες.

Πολλές εργαζόμενοι έθιξαν εργασιακά ζητήματα.

Στην ευρεία σύσκεψη ομόφωνα και μέσα σε ένα γενικό κλίμα αποδοχής αποφασίστηκαν:

α) Η εκλογή εννιαμελούς προσωρινής συντονιστικής επιτροπής η οποία θα συντάξει και θα καταθέσει καταστατικό του επιστημονικού –μορφωτικού-παιδαγωγικού συλλόγου με την επωνυμία Σύνδεσμος Ειδικής Αγωγής (ΣΕΑ).

β) Η εκλογή πενταμελούς επιτροπής από καθηγητές, δασκάλους, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό η οποία επιφορτίστηκε να διαδραματίσει το ρόλο της ‘’γραμματείας’’ σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ και να συντάξει προτάσεις για τα συνδικαλιστικά όργανα (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) και το ΥΠΕΠΘ.

γ) Η διενέργεια ημερίδας (Σάββατο 26 Ιουνίου) με θέμα το παρόν και το μέλλον της Ειδικής Αγωγής.

δ) Η δημιουργία site και blog για τους παραπάνω στόχους (suneidag.blogspot.com).

ε) Η ΠΣΕ (Προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή) θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με το ΔΣ των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Αθήνα, 16 Μαιου 2010

Το προεδρείο της σύσκεψης