Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Τρόποι αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών

Παρακάτω θα βρείτε διάφορους τρόπους που θα βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο δάσκαλος της γενικής τάξης αλλά και του τμήματος ένταξης:Συνέχεια...


  • Αγνοεί τα πολλά λάθη στην ορθογραφία. ( δε χρειάζεται το τετράδιο του μαθητή να είναι κόκκινο από τα λάθη)
  • Διορθώνει κάθε φορά μία κατηγορία π.χ ρήματα ενεργητικής φωνής ή ουσιαστικά αρσενικα ανάλογα.
  • Οι οδηγίες που δίνει προσπαθεί να είναι απλές και σύντομες.
  • Σε κάθε άσκηση δίνει 2 ή και 3 παραδείγματα αν χρειάζεται.
  • Δεν τιμωρεί το μαθητή.
  • Ο μαθητής να διαβάζει μεγαλόφωνα.
  • Διαφοροποιεί την ύλη του αναλυτικού προγράμματος.
  • Χρησιμοποιεί σε κάθε ευκαιρία ηλεκτρονικό υπολογιστή.
  • Κάνει παιχνίδια οπτικής μνήμης με 2 έως 9 αντικείμενα.
  • Βάζει προφορικές ασκήσεις συγκερασμού π.χ τ-ρ-α-π-ε-ζ-ι και ρωτά το μαθητή "Ποια λέξη είπα;"
  • Βρίσκει λέξεις από το γράμμα "κ"που να τελειώνουν σε "α"

Μαθαίνω την ορθογραφία στο σπίτι

Ένας τρόπος να μάθουν ορθογραφία παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.Συνέχεια...


1ο βήμα: Το παιδί κοιτάζει τη λέξη ή την πρόταση που έχει να μάθει, με σκοπό να θυμηθεί πώς γράφεται. Διορθώνουμε , αν δεν τη διαβάσει σωστά. Επισημαίνουμε στο παιδί πιθανές δυσκολίες στην ορθογραφία, αν υπάρχουν.

2ο βήμα: Το παιδί καλύπτει τη λέξη ή τη φράση. Κλείνει τα μάτια και φέρνει στο μυαλό του την εικόνα της κάθε λέξης, όπως τη φωτογράφησε στο προηγούμενο βήμα. Με ερωτήσεις ελέγχουμε αν σωστά θυμάται πώς γράφονται οι λέξεις.

3ο βήμα: Γράφει τη λέξη ή την πρόταση που του υπαγορεύουμε σωστά, χωρίς δισταγμό. Εμείς δεν παρεμβαίνουμε εάν υπάρχει κάποιο λάθος, αλλά ζητάμε να το κοιτάξει προσεκτικά από την αρχή μήπως κάτι του ξέφυγε.

4ο βήμα: Ελέγχει από το βιβλίο της Γλώσσας μόνος του, αν αυτό που έχει γράψει είναι σωστό.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτός ο τρόπος στην αρχή θα δυσκολέψει και ίσως θα παραξενέψει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό όμως που πρέπει να κάνετε εσείς ως γονείς είναι να χρησιμοποιείτε τον τρόπο συστηματικά ώστε τα παιδιά να τον κατακτήσουν. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται συχνή επανάληψη σε ό,τι μαθαίνουν.

Ο παραπάνω τρόπος είναι από το βιβλίο Μαθησιακές Δυσκολίες και όχι τεμπελιά, της Μαρίας-Μάρθας Φλωράτου.

Νοητική Υστέρηση

Για να γίνει αξιολόγηση σε παιδιά που έχουν νοητική υστέρηση χρειάζεται να απευθυνθούν οι γονείς στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης). Συνήθως τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ αποφεύγουν να διαγνώσουν Νοητική Υστέρηση πριν την ηλικία των 9 χρόνων και αυτό γιατί τα παιδιά μέχρι και την ηλικία των 6-7 χρόνων ακόμη αναπτύσσονται. Βέβαια, υπάρχουν και οι αντίθετες περιπτώσεις που η διάγνωση γίνεται και σε πιο μικρή ηλικία.

Τύποι νοητικής υστέρησης:
Ελαφριά Νοητική Υστέρηση: 50-70 Δ.Ν (Δείκτης Νοημοσύνης)
Μέτρια Νοητική Υστέρηση: 35-55 Δ.Ν
Σοβαρή Νοητική Υστέρηση: 20-40 Δ.Ν
Βαριά Νοητική Υστέρηση: κάτω από 25 Δ.Ν

Τρίτη 7 Απριλίου 2009

Υπεύθυνη Δήλωση: τι είναι;

Η υπεύθυνη δήλωση είναι ένα ανεπίσημο έγγραφο πλην όμως απαραίτητο για να φοιτήσει ένας μαθητής στο τμήμα ένταξης. Η υπεύθυνη δήλωση δίνεται από το δάσκαλο ειδικής αγωγής στο δάσκαλο της τάξης για να το δώσει αυτός με τη σειρά του στο γονέα του παιδιού. Με αυτό το έγγραφο ο γονιός επιτρέπει στο παιδί του να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης.
Σε κάθε περίπτωση ο γονιός πρέπει να είναι ενήμερος, να υπογράψει και να δώσει την άδεια του. Η υπεύθυνη δήλωση φυλάσσεται στον ατομικό φάκελο του κάθε μαθητή και μόνο τότε θα αρχίσει να παρακολουθεί το τμήμα ένταξης.
Ένα παράδειγμα υπεύθυνης δήλωσης είναι:

Συνέχεια...


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ


Ο παρακάτω υπογραφόμενος..................................................................................................................κηδεμόνας του/της ......................................................................μαθητή/τριας της ...............τάξης δηλώνω υπεύθυνα ότι δέχομαι το παιδί μου να φοιτήσει στο τμήμα ένταξης για το σχολικό έτος 2008-2009.

Ημερομηνία Ο/Η δηλών/ουσα
..../..../08

Δευτέρα 6 Απριλίου 2009

Παραπεμπτικό: πώς το φτιάχνω - τι είναι;

Το παραπεμπτικό είναι ένα έγγραφο που το δίνει ο ειδικός παιδαγωγός στο δάσκαλο της γενικής τάξης για να αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μαθητής, ο οποίος πρόκειται να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης. Αυτό το έγγραφο πρέπει να συμπληρωθεί και να υπάρχει στον ατομικό φάκελο του μαθητή τον πρώτο μήνα της φοίτησής του στο τμήμα ένταξης.
Ένα παράδειγμα παραπεμπτικού είναι:

Συνέχεια...


ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟ


Ο .................................................................. μαθητής της ........ τάξης παρουσιάζει............................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
Προτείνω να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης...........................................................................
..................................................................................................................................................................




Ο/Η δάσκαλος/α της τάξης




Ημερομηνία

..../....../2009

Ανεπίσημα Νέα για το μόνιμο διορισμό ειδικών παιδαγωγών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε

Σύμφωνα με πληροφορίες που υπάρχουν από ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στο Υπουργείο θα ισχύσει ο νόμος της ειδικής αγωγής και θα γίνουν διορισμοί ειδικών παιδαγωγών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε (Π.Ε 71) το καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή μετρούν οργανικές θέσεις και τα πράγματα είναι αισιόδοξα. Από το Υπουργείο λένε ότι σίγουρα θα ξέρουν το Μάιο.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΔΑΙΑΒΣΕΤΟ ΓΗΡΟΓΡΑ! ΜΡΟΠΕΙΣ!

ΔΑΙΑΒΣΕΤΟ ΓΗΡΟΓΡΑ! ΜΡΟΠΕΙΣ! Εκτύπωση E-mail

Σνφμύωα με μια έυρενα στο Πιοηναπιμετο του Κμτρπιαίζ, δεν πεαίζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τοθοπεμετενα τα γταμάμρα σε μια λξέη, αεκρί το πώτρο και το ταελείτυο γάμρμα να ενίαι στη στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θίέεσς και μροπετίε να δαβαιάεστε τις λιεξές χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δεν δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τη λξέη σαν σνύλοο.

Ατίπτσυεο, ε;

Περισσότερα στη σελίδα:

http://www.focusonchild.gr/content/view/36/89/