Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Συμπτώματα Παιδιών με ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-υπερκινητικότητα

Τα κύρια χαρακτηριστικά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ είναι η απροσεξία, η διάσπαση προσοχής και η υπερκινητικότητα. Δηλαδή, αδυνατούν να ρυθμίσουν τη συμπεριφορά τους, δυσκολεύονται να αφοσιωθούν στις σχολικές εργασίες ή να υπακούν σε εντολές από το σπίτι ή το σχολείο.
Τα συμπτώματα για να υποπτευθούμε ότι ένα παιδί μπορεί να έχει ΔΕΠ-Υ πρέπει να υπάρχουν για τουλάχιστον 6 μήνες και να έχουν εμφανιστεί από την προσχολική ηλικία. Η ΔΕΠ-Υ δε θεραπεύεται αλλά όταν το παιδί μεγαλώνει μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τη συμπεριφορά του και τα συμπτώματα να μετριαστούν.

Συμπτώματα ΔΕΠ-Υ

  • Ανησυχία, υπερκινητικότητα. Δυσκολεύονται να μείνουν για πολλή ώρα στο ίδιο μέρος.
  • Μιλούν αδιάκοπα, διακόπτουν τους αλλους, στριφογυρίζουν νευρικά.
  • Αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί.
  • Είναι παρορμητικοί, κάνουν πράγματα χωρίς να έχουν σκεφτεί πριν.
  • Δεν προσέχουν και όταν τους ανατεθεί μια εργασία που χρειάζεται σκέψη συνήθως δεν την ολοκληρώνουν γιατί δε μπορούν να συγκεντρωθούν.
  • Υπάρχουν δυσκολίες στην ανάγνωση.
  • Μένουν πίσω στις εργασίες και αυτό οφείλεται στη διαχείριση του χρόνου που έχουν.
  • Δεν περιμένουν τη σειρά τους μέσα στην τάξη, στα παιχνίδια, στις συζητήσεις.
  • Εκδηλώνουν επιθετικές συμπεριφορές, ξεσπάσματα θυμού.

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009

Πρώτα Βήματα Ειδικού Παιδαγωγού στο Ειδικό Σχολείο

  1. Ελέγχουμε τους φακέλους των μαθητών από τα προηγούμενα χρόνια.
  2. Διαβάζω τις αξιολογήσεις από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ ή το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο.
  3. Συζητώ με τους συναδέλφους και το διευθυντή για τους μαθητές.
  4. Καλώ τους γονείς των μαθητών και συζητώ μαζί τους.
  5. Αξιολογώ τους μαθητές της τάξης μου.
  6. Φτιάχνω εξατομικευμένο πρόγραμμα για τον καθένα μαθητή μου χωριστά.

Μαθήματα Braille

Μαθήματα Braille μπορείτε να παρακολουθήσετε από το Κ.Ε.Α.Τ ( Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών) και από το κέντρο ΕΝΟΡΑΣΙΣ. Αυτός ο εγκεκριμένος φορέας από το Υπουργείο Παιδείας δεν λειτουργεί ακόμη, παρόλο που έχει ψηφιστεί στο νόμο Ειδικής Αγωγής.

Πληροφορίες: www.keat.gr

Μαθήματα Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας

Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων. Η διάρκεια σπουδών είναι τέσσερα (4) χρόνια. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για μαθήματα νοηματικής μπορεί να απευθυνθεί στην Ομοσπονδία Κωφών και σε ιδιωτικές σχολές. Στην Ομοσπονδία Κωφών υπάρχουν δύο (2) περίοδοι εξετάσεων Ιανουάριος-Ιούνιος. Η βεβαίωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών ειδικής αγωγής.
Πριν από δύο χρόνια τα δίδακτρα της Ομοσπονδίας Κωφών ήταν λιγότερα με αυτά των ιδιωτικών σχολών.

Πληροφορίες: Ομοσπονδία Κωφών τηλ. 210-5229269, www.omke.gr/noimatiki

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Πλήρης Αποδιοργάνωση...

Διαβάστε το παρακάτω κείμενο από το:


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ν. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ...


Αποδιοργάνωση, εκμετάλλευση, αδιαφορία, υποβάθμιση εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών...χωρίς σχόλια...


Η κατάσταση αυτή επικρατεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας...

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank12_3_9_824.php




Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Διορισμός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.

Πού και ως τι μπορούν να διοριστούν οι ειδικοί παιδαγωγοί;

  1. Διορισμός ως αναπληρωτής ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία.
  2. Διορισμός ως αναπληρωτής ειδικής αγωγής σε τμήματα ένταξης σε δημοτικό σχολείο.
  3. Διορισμός ως αναπληρωτής ειδικής αγωγής σε θέση παράλληλης στήριξης μέσα στη γενική τάξη.
  4. Διορισμός ως αναπληρωτής ειδικής αγωγής σε κατ' οίκον εκπαίδευση.
  5. Διορισμός ως αναπληρωτής ειδικής αγωγής σε ιδρύματα-νοσοκομεία.
Όλοι όσοι δουλεύουν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε ως ειδικοί παιδαγωγοί (Π.Ε 71) είναι αναπληρωτές(συμβασιούχοι δημοσίου) χωρίς τη δυνατότητα διορισμού (κατοχύρωσης οργανικής θέσης). Εξαιρούνται οι μετεκπαιδευόμενοι δάσκαλοι στα διδασκαλεία (Π.Ε.70) οι οποίοι έχουν μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή κι έχουν ήδη την οργανική τους θέση.