Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Κυρωμένοι πίνακες ΠΕ01, ΠΕ03, ΠΕ10, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18 (εκτός ΠΕ18.01), ΠΕ32, ΠΕ34, ΤΕ01, ΔΕ01

Κυρώθηκαν οι πίνακες δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής. 

http://e-aitisi.sch.gr/eniaios_smea_anap_12_B/index.html

Με mozilla μπορεί να μην τους δείχνει, λειτουργεί με google chrome

http://e-aitisi.sch.gr/eniaios_smea_anap_12_B/ENIAIOS_SMEA_ANAP_12_normal_B/index.html

Επιστροφή στο σχολείο: Τι μπορούν να κάνουν οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής!

.
Η σχολική χρονιά για την Ειδική Αγωγή ξεκινά σιγά σιγά και εδώ θα βρείτε μία λίστα με αυτά που μπορείτε να κάνετε για να οργανώσετε καλύτερα το πρόγραμμά σας.

  1. Οργανώστε τα διάφορα έγγραφα-χαρτιά. Ως δάσκαλοι ειδικής αγωγής πρέπει να σημειώνετε κατά τη διάρκεια όλου του έτους απαραίτητα στοιχεία για τους μαθητές σας (αξιολογήσεις, εργασίες, παρατηρήσεις, κ.λπ). Προσπαθήστε να έχετε δύο φακέλους για κάθε παιδί. Έναν φάκελο για τις προσωπικές εργασίες του παιδιού κι έναν φάκελο με τις αξιολογήσεις, τις σημειώσεις από τις άλλες ειδικότητες (λογοθεραπεία, ψυχολόγο, εργοθεραπεία κ.λπ) 
  2.  Αρχείο καταγραφής επικοινωνίας. Δημιουργήστε ένα "ημερολόγιο - επικοινωνία" για τον εαυτό σας σε ένα σημειωματάριο. Εκεί μπορείτε να σημειώνετε τις ημερομηνίες, ώρες και τη φύση των επικοινωνιών που έχετε. (συναντήσεις με γονείς, ειδικότητες, κ.λπ)
  3.  Επανεξέταση Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των μαθητών σας. Η ΕΕΠ είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του εκπαιδευτικού προγράμματος κάθε παιδιού, γι 'αυτό είναι σημαντικό να έχετε μια σαφή εικόνα  του κάθε ΕΕΠ (εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα) των μαθητών σας. Σημειώστε εάν υπάρχουν προσεχείς επαναξιολογήσεις, ή άλλες βασικές ημερομηνίες. Το πιο σημαντικό είναι να πάρετε μια ιδέα για το επίπεδο που βρίσκονται οι μαθητές σας  και για ό, τι χρειάζονται. Αξιολογήστε πάλι τους μαθητές σας και προσαρμόστε το Ε.Ε.Π ανάλογα με τα αποτελέσματα. 
  4.  Καθιερώστε ένα καθημερινό πρόγραμμα για εσάς και τους μαθητές σας. Είναι σημαντικό να καθοριστεί ένα καθημερινό πρόγραμμα. Ελέγξτε το πρόγραμμα των Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και κάντε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, συνεργαζόμενοι πάντα με το διευθυντή και το εκπαιδευτικό προσωπικό. (π.χ προσθέστε ή αφαιρέστε ώρες λογοθεραπείας) Αλλάξτε το ημερήσιο πρόγραμμα ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Και να έχετε κατά νου ότι αυτό το πρόγραμμα είναι πολύ πιθανό να χρειάζεται αλλαγή κατά τη διάρκεια του έτους!
  5.  Καλέστε τις οικογένειες των μαθητών σας. Τηλεφωνείστε στους γονείς των μαθητών σας όσο πιο σύντομα μπορείτε. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να συνεργάζεστε και να επικοινωνείτε. Μια καλή αρχή σημαίνει πολλά. Ενημερώστε τους πότε μπορεί να γίνει συνάντηση μεταξύ σας και όποια άλλη διευκρίνηση χρειάζεται, συζητήστε τη. 
  6.  Επικοινωνία με σχετικούς φορείς. Είναι σημαντικό να επικοινωνήσετε με τους σχετικούς φορείς παροχής υπηρεσιών - εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές για να οριστεί ένα χρονοδιάγραμμα παρακολουθήσεων. Μπορείτε να ενημερωθείτε για επικείμενες συναντήσεις ή αλλαγές. 
  7.  Ενημερώστε τους όλους. Όλοι οι εμπλεκόμενοι, όπως βοηθοί και ειδικοί, οι οποίοι θα εργάζονται με τους μαθητές σας θα πρέπει να γνωρίζουν τις ανάγκες τους και τα Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματά τους. Φροντίστε να ενημερώσετε τους συναδέλφους σας για τα προγράμματα των μαθητών και τις τυχόν αλλαγές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  8. Σχεδιάστε τις αξιολογήσεις σας. Από τη στιγμή που αρχίζει το σχολείο, οι δάσκαλοι πρέπει να οργανώσουν και να φτιάξουν τις αξιολογήσεις των μαθητών. Κάντε μία λίστα με τα ονόματα των μαθητών, τις αξιολογήσεις στους τομείς που χρειάζονται, αφήστε χώρο για τα αποτελέσματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε την πορεία των επιδόσεων. 
  9.  Ξεκινήστε και μείνετε θετικοί. Ως ειδικοί παιδαγωγοί, θα έχετε πολλές ευθύνες φέτος, και αυτό κατά περιόδους θα είναι πολύ φανερό. Εάν ο στόχος σας είναι οι ανάγκες των μαθητών σας και η επιτυχία τους, τότε θα είστε  "ενεργοποιημένοι" συνέχεια και θα βρείτε τρόπους για να πετύχετε ό,τι θέλετε. Να είστε θετικοί, ευέλικτοι, και οργανώμένοι από την αρχή..αυτό θα βοηθήσει εσάς και τους μαθητές σας ώστε να έχετε μια επιτυχημένη χρονιά!
 Καλή Σχολική Χρονιά!

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

705 Δάσκαλοι και 185 Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής

21-09-12 Προσλήψεις αναπληρωτών Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου


Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων , Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνει την πρόσληψη επτακοσίων πέντε (705) Δασκάλων ΕΑΕ και  εκατόν ογδόντα πέντε (185)  Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε δομές της Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2012-2013.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 24-9-2012 έως και την Τετάρτη 26-9-2012.
Ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ
Για τους πίνακες ονομάτων πατήστε εδώ

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

700 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ Κ 200 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Σύμφωνα με τους αιρετούς αυριο θα γίνουν προσλήψεις 700 δασκάλων και 200 νηπιαγωγών.

Ο αριθμός είναι μικρότερος σε σύγκριση με τις περσινές προσλήψεις α' φάσης.

Πριν μια εβδομάδα ο υπουργός είχε ανακοινώσει τις προσλήψεις 1000 περίπου δασκάλων ειδικής αγωγής.


Αύριο Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη Διαμαρτυρία για τη μη σωστή λειτουργία των ειδικών σχολείων

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΣΩΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Υπουργείο Παιδείας
Μαρούσι - Αθήνα
Details
Ημέρα/Ωρα
21 Σεπ 2012
11:00
Τοποθεσία
Υπουργείο Παιδείας

Σας καλούμε όλους σε μία κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε αυτή την στιγμή στην ειδική αγωγή σε όλη την χώρα. Τα χρόνια προβλήματα είναι γνωστά σε όλους μας-πάλι χωρίς δασκάλους και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, πάλι χωρίς τα μέσα μετακίνησης των παιδιών μας και πάλι- χωρίς σχολεία.
Η διαμαρτυρία διοργανώνεται από ανεξάρτητους γονείς, ομάδες γονέων και με την στήριξη του Δ.Ε.Σ. (Δίκτυο Ειδικών Σχολείων)
Τόπος συνάντησης θα είναι μπροστά στο Πλαίσιο στο Τhe Mall (δίπλα ακριβώς από το υπουργείο – Ανδρέα Παπανδρέου 35 παράπλευρος Αττικής Οδού) στις 11:οο. Μία ομάδα γονέων θα επιχειρήσει να μπει στο υπουργείο μαζί με τα παιδιά τους- όσοι θέλουν και τα παιδιά μπορούν- με σκοπό να τα αφήσουμε στο γραφείο του υπουργού σαν ένδειξη
διαμαρτυρίας που δεν έχουν σχολείο να πάνε. Ας τα προσέχουν αυτοί! Οι υπόλοιποι γονείς, παιδιά και φίλοι θα παραμείνουν κάτω , μπροστά στο υπουργείο όπου θα γίνει η διαμαρτυρία. Φέρτε μαζί σας μαρκαδόρους, κιμωλίες και ότι άλλο θέλετε για να περάσουν καλά τα παιδιά και εμείς. Θα φέρουμε ένα μεγάλο ρολό χαρτί να το στρώσουμε στο πεζοδρόμιο για να ζωγραφίσουν τα παιδιά και με τις κιμωλίες- να αφήσουμε το ‘σημάδι’ μας παντού! Έχουμε φτιάξει συνθήματα τραγούδια- βασισμένα σε γνωστά παιδικά- να τραγουδήσουμε όλοι μαζί. Φτιάξτε και εσείς- θα μας τα μάθετε εκεί! Θέλουμε επίσης να φοράνε όλοι- αλλά οπωσδήποτε τα παιδιά – άσπρα καλοκαιρινά μπλουζάκια που να έχετε γράψε πάνω με χρωματιστούς μαρκαδόρους τα δικά σας αιτήματα/παράπονα Π.χ. «Σχολείο θέλω να πάω αλλά δεν έρχεται το σχολικό.» «Η μαμά μου δίνει 40 ευρώ την ημέρα να προσέχουν εμένα και πάει στη δουλειά για να πάρει 30» «Πάλι δεν ξέρω πιο δάσκαλο θα έχω την φετινή χρονιά…» Όλοι έχετε κάτι να πείτε-παρακαλουμε όμως-όχι βαριά και υβριστικά. Θα έχουμε φτιάξει και ένα κεντρικό πανό με σύνθημα:
ΕΜΕΙΝΑ…
ΠΑΛΙ ΧΩΡΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
ΠΑΛΙ ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΚΑΛΟ
ΠΑΛΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ειδική Αγωγή Ελλάδας 2012
Όπως καταλαβαίνετε- θέλουμε να τους πάρουμε λίγο στο ψιλό και να έχει η κινητοποίηση αυτή ένα ύφος ανάλαφρο. Μακριά από το ‘Τα κακόμοιρα τα παιδάκια…’ Να πούμε στο υπουργείο τα προβλήματα/αιτηματα μας αλλά να μην μας πάρει από κάτω. Τα σχολεία θα ανοίξουν- το ξέρουμε. Οι μετακινήσεις θα ταχτοποιηθούν- το ξέρουμε. Και πάλι στο ίδιο σημείο θα βρεθούμε του χρόνου- και αυτό το ξέρουμε. Να ξεκινήσουμε από τώρα μια σειρά κινητοποιήσεων με σκοπό να καταφέρουμε τις αλλαγές που χρειάζονται ώστε τέτοια εποχή του χρόνου- τα παιδιά μας να είναι στο σχολείο τους- και εμείς στις δουλειές μας.
Θα χαρούμε να σας δούμε!!
(Πληροφορίες στο: thejack@tellas.gr ή https://www.facebook.com/groups/miteres … ointernet/)

Αύριο οι προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή για Α/θμια

Ο Δημήτρης Μπράτης αναφέρει ότι σήμερα θα αναρτηθούν οι πίνακες ειδικής αγωγής και οι προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων - νηπιαγωγών ειδικής αγωγής θα γίνουν αύριο Παρασκευή.

Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής

 Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής: Μια μπίζνα που λίγοι τρώνε πολύ
Μέσα Σεπτέμβρη του 2012, η δροσιά των τελευταίων ημερών δε δείχνει να σβήνει την κάψα όλων όσων ακόμα περιμένουν να πληρώσουν τις θέσεις των αναπληρωτών ΣΜΕΑΕ. Άλλοι ελπίζουν να δουλέψουν για πρώτη φορά, άλλοι για δέκατη χρονιά, όλοι στο ίδιο καζάνι σιγοβράζουμε. Στην επικαιρότητα των αναπληρωτών της ειδικής υπάρχουν δυο τόσο αντίθετα γεγονότα που δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να σιχτιρίσεις. Από τη μια οι λίγοι αλλά αποφασισμένοι εκπαιδευτικοί που πιάσανε στον ύπνο το υπουργείο την προηγούμενη βδομάδα και ύψωσαν ανάστημα και ηθικό. Από την άλλη η σιωπηλή πλειοψηφία, η οποία διοχετεύει την αγωνία και το μένος της από τα fora ή παίρνοντας τηλέφωνα όσους πήγαν εκεί. Στη σκέψη όλων πάντως υπάρχει μια συνισταμένη, η απόγνωση από τον ορυμαγδό των μεταπτυχιακών που ιδιαίτερα φέτος έσκασε τόσο βίαια προκαλώντας αξιοσημείωτες αναταράξεις στους πίνακες σχεδόν όλων των ειδικοτήτων.
Σαφώς κανείς δε μπορεί να αρνηθεί σε κάποιον το δικαίωμα της επιμόρφωσης ή της επιθυμίας για ακαδημαϊκή καριέρα, αλοίμονο. Ωστόσο προκαλεί το λιγότερο θυμηδία, αν όχι σπαρταριστό κλαυσίγελο, το γεγονός πως από πέρυσι και ιδιαίτερα φέτος εμφανίζονται μεταπτυχιακά από κάθε γωνιά της  Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και ενώ έως σήμερα ήμαστε συνηθισμένοι στα εγχώρια μεταπτυχιακά και σε αυτά της Βρετανίας, ξαφνικά μάθαμε το Τορίνο και τη Σόφια. Μέχρι χθες το Τορίνο ήταν γνωστό μόνο από τη Γιουβέντους και η Σόφια για τους οδοντιάτρους.
Γιατί τόσο τεράστιο ενδιαφέρον για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ξαφνικά;
Η απάντηση απλή. Η εξαθλίωση των εκπαιδευτικών και η απουσία προοπτικής έστρεψαν όλους τους πτυχιούχους στον κλάδο της ειδικής αγωγής, εκεί που τους περίμεναν αρχικά μόνο οι ντόποιοι καρχαρίες- μεγαλοκαθηγητάδες των παιδαγωγικών τμημάτων και διάφοροι 'φορείς', όπως η πανταχού παρούσα Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η οποία ασχολείται με όλα (κι όταν λέμε όλα, εννοούμε όλα). Εμφάνισαν ξάφνου τα περίφημα σεμινάρια των 400 ωρών, τα οποία στην αρχή αντιμετωπίστηκαν σκωπτικά. Το πράγμα άρχισε να σοβαρεύει όταν αυτά τα σεμινάρια έγιναν προσόν διορισμού στην ειδική αγωγή και μάλιστα έφτασαν το 2009 να είναι πιο αναγκαίο κριτήριο και από την προϋπηρεσία! Κάποιοι που είχαν τον τρόπο να πείσουν την τότε ηγεσία του υπουργείου για την αναγκαιότητα ύπαρξης τέτοιων σεμιναρίων έβγαλαν πάρα πολλά λεφτά, μιας και δεν υπήρχε πόρτα πανεπιστημιακής σχολής πανελληνίως, που δεν φιλοξενούσε κάθε Σαββατοκύριακο τέτοια σεμινάρια επί 10ωρο ημερησίως. Το αντίτιμο αυτόματα εκτοξεύτηκε φτάνοντας να κοστίζει από 1500 έως και 2500 ευρώ, τα οποία σημειωτέον ούτε στην εφορία δεν εξέπιπταν (παρότι δίνοταν η απόδειξη από το φορέα). Διάφοροι έρχονταν και παρέρχονταν παραθέτοντας 'γνώση', ενώ από κάτω το κοινό πολλές φορές ήταν μονοψήφιο, μιας και η πλειοψηφία μετά την υπογραφή στο χαρτί παρουσιών έφευγε για να απολαύσει το διήμερό του σαν άνθρωποι. Παρόλα αυτά στο τέλος των 400 ωρών όλοι ήταν ευτυχισμένοι. Οι διδασκόμενοι έπαιρναν το χαρτί και οι υπεύθυνοι των σεμιναρίων το 'μαρούλι'. Το τέλος της κοροϊδίας έλαβε χώρα στις 30-6-2010 με απόφαση της ακατανόμαστης.
Τα αρπακτικά, όμως, είχαν γλυκαθεί και δε θα άφηναν έτσι εύκολα το ψητό. 'Αλλωστε η περικοπή των θέσεων ήδη είχε αρχίσει στη γενική, οι απόφοιτοι και όσοι δεν είχαν προϋπηρεσία είχαν μείνει μετέωροι, οπότε έσπευσαν να δώσουν λύση. Τα μεταπτυχιακά. Αδιαμφισβήτητη προτεραιότητα το μέσο σε κάποια. Σε άλλα το κόστος δυσθεώρητο (7000 ευρώ). Η ζήτηση τεράστια, επομένως η δουλειά είχε σίγουρα φράγκα. Πολλές σχολές έβγαλαν ΠΜΣ με θέμα την ειδική και ο τόπος γέμισε ειδικούς παιδαγωγούς. Βέβαια παρουσιάζονταν ως ειδικοί παιδαγωγοί ήδη ψυχολόγοι (κάποιοι εξ αυτών παράλληλα ειδικεύονταν και στις διατροφικές διαταραχές), λογοθεραπευτές (μη ρωτάς το γιατί), σεμιναριούχοι, δάσκαλοι, μεταπτυχιακοί παρεμφερών κλάδων και λοιποί συγγενείς. Υπήρχε κι άλλος χώρος, όμως, τον οποίο πρόθυμα έσπευσαν να καλύψουν πανεπιστήμια της φίλης Ευρώπης. Την Βόρεια Ελλάδα ανέλαβε η Σόφια (η αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ επίκειται) και τη νότια το Τορίνο (με εξασφαλισμένο το ΔΟΑΤΑΠ). Με κόστος όσο ένα σεμινάριο (2000-2500 ευρώ) σε ένα 9μηνο έχεις μεταπτυχιακό, είτε κάνοντας τα μαθήματα καλοκαίρι είτε κάποια σαββατοκύριακα. Ω του θαύματος, όλοι όσοι φοιτούσαν, κρίνονταν άξιοι τίτλου!
Έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στο φετινό χάλι. Οι δάσκαλοι του Βόλου και του ΠΑ.ΜΑΚ με κύριο πτυχίο στην ειδική υπερπηδώνται από κάποιους δασκάλους που έκαναν μεταπτυχιακό, κι ας είχαν οι δάσκαλοι ειδικής μέχρι και 90 μήνες προϋπηρεσία. Όσοι έκαναν σεμινάρια στη Β'θμια και κατέκτησαν προϋπηρεσία βλέπουν τώρα να υπερπηδώνται από κάποιον με μηδενική προϋπηρεσία αλλά μεταπτυχιακό. Αφήνω στην άκρη τον τραγέλαφο όσων κάνουν 4+ παιδιά για να μπουν πρώτοι στον πίνακα και να δουλέψουν ως...αναπληρωτές έχοντας ως προσόν ένα σεμινάριο, εκεί δε θέλω να φτάσω. Στο μεταξύ οι ύαινες ξερογλύφονται, αφού βρήκαν την επόμενη λεία. Ειλικρινά, μετά το φετινό καραγκιοζιλίκι ποιος έχων προϋπηρεσία λόγω σεμιναρίου, δε θα κάνει του χρόνου τα ίδια μεταπτυχιακά της πλάκας; Αυτό θα οδηγήσει στα επόμενα 2-3 χρόνια να εμφανίζονται όλοι με κάθε λογής μεταπτυχιακό, με συγκεκριμένη προϋπηρεσία και ο πινακας θα κολλήσει! Σε δυο χρόνιο ο υπ' αριθμόν 50 φιλόλογος, θα παραμένει εσαεί 50 λόγω προσόντων& προϋπηρεσίας, εκτός αν τον καβαλήσουν διδακτορικά ή πολύτεκνοι!!! Στο μεταξύ οι ύαινες- που λέγαμε-  θα έχουν λουστεί στο τάληρο υπεξαιρώντας ουσιαστικά και τα τελευταία λεφτά κάθε απεγνωσμένου για δουλειά. Δε θα μου έκανε καθόλου εντύπωση αν άνοιγαν στη συνέχεια βιομηχανία διδακτορικών, όπως έκαναν στο πρόσφατο παρελθόν με τους υποψήφιους διευθυντές σχολείων.
Δυστυχώς η ειδική αγωγή είναι ένα τσίρκο και τα ουσιαστικά θύματα είναι οι μαθητές.
Ντροπή,ρε...

Βασίλης Παπαδημητρίου
Άρθρο δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα ΠΟΣΕΕΠΕΑ