Σάββατο 27 Ιουνίου 2009

Ελληνικό WISC-III

Το ελληνικό WISC-III (Wechsler Intelligence Scale for Children) αξιολογεί τη νοημοσύνη παιδιών από 6 έως 16 χρόνων. Το ελληνικό WISC-III αξιολογεί διαφορετικές πλευρές της νοημοσύνης και νοητικών λειτουργιών, όπου όλες μαζί συνθέτουν τη γενική νοημοσύνη.
Το WISC-III χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό ευφυών και υπερευφυών παιδιών, για τη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, για το σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων, για την αξιολόγηση παιδιών με ασυνήθιστο νοητικό προφίλ.
Το WISC-III παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες για τις γνωστικές και μαθησιακές ικανότητες των παιδιών.

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Εγκύκλιος Αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ

Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ για το σχολικό έτος 2009-10 προκύρηξε το Υπουργείο Παιδείας.

Οι αιτήσεις γίνονται από 15 έως 25 Ιουνίου 2009
Πληροφορίες: http://www.ypepth.gr/el_ec_category1757.htm

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

Σεμινάρια TEACCH και PECS για τον αυτισμό στη Θεσσαλονίκη

Σεμινάρια TEACCH και PECS για τον αυτισμό στη Θεσσαλονίκη από την Ελληνική εταιρεία προστασίας αυτιστικών ατόμων Θεσσαλονίκης θα γίνουν από το επόμενο σχολικό έτος. Για πληροφορίες πατήστε το σχετικό link:

http://www.specialeducation.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=862&mode=thread&order=0&thold=0

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Απεργία Ειδικών Παιδαγωγών Μέρος ΙΙ

Σύμφωνα με διάσπαρτες, ανεπίσημες πληροφορίες από τους δασκάλους ειδικής αγωγής έχει τεθεί ζήτημα νομιμότητας της απεργίας. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η απεργία είναι νόμιμη και άλλοι ότι δεν είναι, χωρίς να ξέρει κανείς τι από τα δυο ισχύει. Δεν έχει σταλεί σε πολλά σχολεία κάποιο έγγραφο που να βεβαιώνει την απεργία απλά αυτό ακούγεται από στόμα σε στόμα. Σε άλλα σχολεία υποστηρίζουν ότι έχει σταλεί έγγραφο. Έχουν τεθεί ζητήματα αναφοράς, αν λείψει κάποιος χωρίς δικαιολογία από το σχολείο καθώς η απεργία δεν είναι έγκυρη για πολλούς διευθυντές κλπ. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η απεργία έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και απο την ΑΔΕΔΥ. Αυτό που θέλουν οι ειδικοί παιδαγωγοί είναι να διεκδικήσουν ό,τι τους ανήκει αλλά έχει επικρατήσει ένα χάος από παραφιλολογίες γύρω από το θέμα της απεργίας, χωρίς να ξέρει κάποιος τι να κάνει, πού να απευθυνθεί και ποιον να πιστέψει.

Τρίτη 5 Μαΐου 2009

Απεργία ειδικών παιδαγωγών; Π.Ε 71;

Για απεργία των ειδικών παιδαγωγών την Πέμπτη 7/5/09 γίνεται λόγος αυτές τις μέρες.
Ποια απεργία θα γίνει αν δεν έχει εγκριθεί από τη Δ.Ο.Ε;
Απόφοιτοι του τμήματος αναφέρουν ότι δεν ανήκουν στη Δ.Ο.Ε αλλά στο σύλλογο αποφοίτων ειδικών παιδαγωγών του Βόλου. Το ερώτημα είναι αυτοί δεν έχουν ψηφίσει καθόλου αυτά τα χρόνια που δουλεύουν; Δεν παρακρατείται από το μισθό τους εισφορά για το σύλλογο; Πώς γίνεται να μην ανήκουν στη Δ.Ο.Ε;
Ένα μπέρδεμα υπάρχει γύρω από αυτή την απεργία και μεγάλη πιθανότητα να βγουν εκτεθειμένοι οι ειδικοί παιδαγωγοί...
Μήπως χρειάζεται περισσότερη συνεννόηση μεταξύ τους;

Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Αξιολόγηση μαθητή ως προς τη φωνολογική επίγνωση

Η αξιολόγηση της φωνολογικής επίγνωσης γίνεται πάντα προφορικά. Ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει παλαμάκια κύβους ή ό,τι άλλο υλικό υπάρχει στο τμήμα ένταξης για να χωρίσει τις λέξεις σε συλλαβές ή τις λέξεις σε γράμματα.
Δραστηριότητες:
Συνέχεια...

  1. Ανάλυση της λέξης σε συλλαβές. π.χ καρότο: κα-ρο-το
  2. Σύνθεση συλλαβών π.χ κα-ρο-το: καρότο
  3. Εύρεση ομοιοκαταληξίας π.χ. πόδι-βόδι
  4. Παραγωγή ομοιοκαταληξίας π.χ δε μου αρ΄σει να σκουπίζω, ούτε και να.........
  5. Ομοιότητα πρώτης συλλαβής π.χ καρότο-καλάθι-πατάτα
  6. Ομοιότητα τελευταίας συλλαβής π.χ φίδι-ξύδι-παπί
  7. Αφαίρεση πρώτης συλλαβής π.χ "παπί" και μένει το "πι"
  8. Αφαίρεση τελευταίας συλλαβής π.χ "παπί" και μένει το "πα"
  9. Πρόσθεση πρώτης συλλαβής π.χ "τατα" και αν βάλω και το "πα" θα γίνει;
  10. Πρόσθεση τελευταίας συλλαβής π.χ "λεμό" και αν βάλω και το "νι" θα γίνει;
  11. Διάκριση αρχικού φωνήματος π.χ "παπί". Ποια φωνή ακούς πρώτη;
  12. Διάκριση τελικού φωνήματος. π.χ "παπί". Ποια φωνή ακούς τελευταία;
  13. Σύνθεση φωνημάτων π.χ π-α-π-ι. Ποια λέξη λέω;
  14. Ανάλυση λέξης σε φωνήματα. π.χ "παπί". Πες μου αργά μια φωνή ξεχωριστά.
  15. Αφαίρεση αρχικού φωνήματος. π.χ "παπί". Τι μένει αν βγάλουμε την πρώτη φωνή;
  16. Πρόσθεση αρχικού φωνήματος. π.χ Στι λεξούλα "το" αν βάλουμε μπροστά το "σ" τι θα σχηματιστεί;
  17. Αφαίρεση τελικού φωνήματος. π.χ "μωρό" Τι μένει αν βγάλουμε την τελευταία φωνούλα;
  18. Αφαίρεση μεσαίου φωνήματος. π.χ Αν στη λέξη" πέτρα" βγάλω το "ρ" τι θα μείνει;
  19. Αντιστροφή φωνημάτων. π.χ "ζάρι"- "ρίζα"

Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Εζήτησα να ξυπνήσω ψυχές ικανές να καθορίσουν μονάχες τους
αύριο την τύχη τους και όχι νευρόσπαστα που να κινούνται σήμερα
με τη θέληση του πρώτου τυχαίου δασκάλου τους κι αύριο με του
άλλου οποιόυδήποτε κυρίου τους.

Δεν έδωκα καλούπια σε καμιά περιοχή της ζωής και της σκέψης
τους, καλούπια που αλλάζουν επιφανειακά μονάχα κ΄εξωτερικά τη
ζωή, μα που αφήνουν αποκοιμισμένη και στείρα την ψυχή τους.

Όπου έβλεπα την ελεύθερη σκέψη τη σεβάστηκα και την αγάπησα,
οσοδήποτε τολμηρή κι αν ήταν, και περιφρόνησα με αγανάχτηση το
μυαλό το σκλαβωμένο μέσα στα δεσμά της πρόληψης και της υποκρισίας.


Μίλτος Κουντουράς