Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Μαθαίνω την ορθογραφία στο σπίτι

Ένας τρόπος να μάθουν ορθογραφία παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.Συνέχεια...


1ο βήμα: Το παιδί κοιτάζει τη λέξη ή την πρόταση που έχει να μάθει, με σκοπό να θυμηθεί πώς γράφεται. Διορθώνουμε , αν δεν τη διαβάσει σωστά. Επισημαίνουμε στο παιδί πιθανές δυσκολίες στην ορθογραφία, αν υπάρχουν.

2ο βήμα: Το παιδί καλύπτει τη λέξη ή τη φράση. Κλείνει τα μάτια και φέρνει στο μυαλό του την εικόνα της κάθε λέξης, όπως τη φωτογράφησε στο προηγούμενο βήμα. Με ερωτήσεις ελέγχουμε αν σωστά θυμάται πώς γράφονται οι λέξεις.

3ο βήμα: Γράφει τη λέξη ή την πρόταση που του υπαγορεύουμε σωστά, χωρίς δισταγμό. Εμείς δεν παρεμβαίνουμε εάν υπάρχει κάποιο λάθος, αλλά ζητάμε να το κοιτάξει προσεκτικά από την αρχή μήπως κάτι του ξέφυγε.

4ο βήμα: Ελέγχει από το βιβλίο της Γλώσσας μόνος του, αν αυτό που έχει γράψει είναι σωστό.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτός ο τρόπος στην αρχή θα δυσκολέψει και ίσως θα παραξενέψει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό όμως που πρέπει να κάνετε εσείς ως γονείς είναι να χρησιμοποιείτε τον τρόπο συστηματικά ώστε τα παιδιά να τον κατακτήσουν. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται συχνή επανάληψη σε ό,τι μαθαίνουν.

Ο παραπάνω τρόπος είναι από το βιβλίο Μαθησιακές Δυσκολίες και όχι τεμπελιά, της Μαρίας-Μάρθας Φλωράτου.

Νοητική Υστέρηση

Για να γίνει αξιολόγηση σε παιδιά που έχουν νοητική υστέρηση χρειάζεται να απευθυνθούν οι γονείς στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης). Συνήθως τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ αποφεύγουν να διαγνώσουν Νοητική Υστέρηση πριν την ηλικία των 9 χρόνων και αυτό γιατί τα παιδιά μέχρι και την ηλικία των 6-7 χρόνων ακόμη αναπτύσσονται. Βέβαια, υπάρχουν και οι αντίθετες περιπτώσεις που η διάγνωση γίνεται και σε πιο μικρή ηλικία.

Τύποι νοητικής υστέρησης:
Ελαφριά Νοητική Υστέρηση: 50-70 Δ.Ν (Δείκτης Νοημοσύνης)
Μέτρια Νοητική Υστέρηση: 35-55 Δ.Ν
Σοβαρή Νοητική Υστέρηση: 20-40 Δ.Ν
Βαριά Νοητική Υστέρηση: κάτω από 25 Δ.Ν

Τρίτη 7 Απριλίου 2009

Υπεύθυνη Δήλωση: τι είναι;

Η υπεύθυνη δήλωση είναι ένα ανεπίσημο έγγραφο πλην όμως απαραίτητο για να φοιτήσει ένας μαθητής στο τμήμα ένταξης. Η υπεύθυνη δήλωση δίνεται από το δάσκαλο ειδικής αγωγής στο δάσκαλο της τάξης για να το δώσει αυτός με τη σειρά του στο γονέα του παιδιού. Με αυτό το έγγραφο ο γονιός επιτρέπει στο παιδί του να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης.
Σε κάθε περίπτωση ο γονιός πρέπει να είναι ενήμερος, να υπογράψει και να δώσει την άδεια του. Η υπεύθυνη δήλωση φυλάσσεται στον ατομικό φάκελο του κάθε μαθητή και μόνο τότε θα αρχίσει να παρακολουθεί το τμήμα ένταξης.
Ένα παράδειγμα υπεύθυνης δήλωσης είναι:

Συνέχεια...


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ


Ο παρακάτω υπογραφόμενος..................................................................................................................κηδεμόνας του/της ......................................................................μαθητή/τριας της ...............τάξης δηλώνω υπεύθυνα ότι δέχομαι το παιδί μου να φοιτήσει στο τμήμα ένταξης για το σχολικό έτος 2008-2009.

Ημερομηνία Ο/Η δηλών/ουσα
..../..../08

Δευτέρα 6 Απριλίου 2009

Παραπεμπτικό: πώς το φτιάχνω - τι είναι;

Το παραπεμπτικό είναι ένα έγγραφο που το δίνει ο ειδικός παιδαγωγός στο δάσκαλο της γενικής τάξης για να αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μαθητής, ο οποίος πρόκειται να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης. Αυτό το έγγραφο πρέπει να συμπληρωθεί και να υπάρχει στον ατομικό φάκελο του μαθητή τον πρώτο μήνα της φοίτησής του στο τμήμα ένταξης.
Ένα παράδειγμα παραπεμπτικού είναι:

Συνέχεια...


ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟ


Ο .................................................................. μαθητής της ........ τάξης παρουσιάζει............................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
Προτείνω να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης...........................................................................
..................................................................................................................................................................




Ο/Η δάσκαλος/α της τάξης




Ημερομηνία

..../....../2009

Ανεπίσημα Νέα για το μόνιμο διορισμό ειδικών παιδαγωγών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε

Σύμφωνα με πληροφορίες που υπάρχουν από ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στο Υπουργείο θα ισχύσει ο νόμος της ειδικής αγωγής και θα γίνουν διορισμοί ειδικών παιδαγωγών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε (Π.Ε 71) το καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή μετρούν οργανικές θέσεις και τα πράγματα είναι αισιόδοξα. Από το Υπουργείο λένε ότι σίγουρα θα ξέρουν το Μάιο.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΔΑΙΑΒΣΕΤΟ ΓΗΡΟΓΡΑ! ΜΡΟΠΕΙΣ!

ΔΑΙΑΒΣΕΤΟ ΓΗΡΟΓΡΑ! ΜΡΟΠΕΙΣ! Εκτύπωση E-mail

Σνφμύωα με μια έυρενα στο Πιοηναπιμετο του Κμτρπιαίζ, δεν πεαίζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τοθοπεμετενα τα γταμάμρα σε μια λξέη, αεκρί το πώτρο και το ταελείτυο γάμρμα να ενίαι στη στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θίέεσς και μροπετίε να δαβαιάεστε τις λιεξές χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δεν δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τη λξέη σαν σνύλοο.

Ατίπτσυεο, ε;

Περισσότερα στη σελίδα:

http://www.focusonchild.gr/content/view/36/89/

Αθηνά Τεστ: τι είναι;

Το Αθηνά Τεστ είναι ένα διαγνωστικό μέσο για την ανίχνευση παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση.Το Αθηνά Τεστ είναι ένα αναλυτικό εργαλείο, το οποίο ανιχνεύει τομείς της ανάπτυξης και εντοπίζει περιοχές που είναι ελλειμματικές και χρήζουν ιδιαίτερης παρέμβασης.
Τα αποτελέσματα βοηθούν τον εκπαιδευτικο-ειδικό παιδαγωγό να εφαρμόσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας στους μαθητές. Οι κλίμακες αξιολόγησης του Αθηνά Τεστ είναι 14 και χωρίζονται σε 5 τομείς της ανάπτυξης.
Νοητική Ικανότητα: γλωσσικές αναλογίες, λεξιλόγιο, αντιγραφή σχημάτων.
Ολοκλήρωση παραστάσεων: ολοκλήρωση προτάσεων, ολοκλήρωση λέξεων.
Μνημη ακολουθιών: μνήμα αριθμών, μνήμη εικόνων- σχημάτων, κοινές ακολουθίες.
Γραφο-φωνολογική ενημερότητα: διάκριση φωνημάτων, διάκριση φθόγγων, σύνθεση φθόγγων.
Νευρο-ψυχολογική ωριμότητα: οπτικο-κινητικός συντονισμός, αντίληψη δεξιού-αριστερού, πλευρίωση

Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Συγκεκριμένα χαρακτηριστικά δυσαριθμησίας που παρουσιάζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθητές:
  1. Συγχέουν τις προμαθηματικές έννοιες
  2. Συγχέουν μαθηματικές έννοιες
  3. Δε γνωρίζουν την προπαίδεια
  4. Δυσκολεύονται στην επίλυση προβλημάτων
  5. Ξεχνούν κρατούμενα στις πράξεις
  6. Προβλήματα μνήμης, δε μπορούν να θυμηθούν και να ανακαλέσουν πληροφορίες

Δυσαριθμησία: Χαρακτηριστικά

Τα χαρακτηριαστικά της δυσαριθμησίας είναι:
  1. Διαταραχή στη λογική σκέψη
  2. Ανεπάρκεια σε απλούς υπολογισμούς
  3. Ανεπάρκεια σε κατανόηση-αντίληψη συμβόλων
  4. Δυσκολία κατανόησης χώρου
  5. Δυσκολία ομαδοποίησης, σειροθέτησης, ταξινόμησης
  6. Δυσκολία οπτικής και ακουστικής αντίληψης
  7. Δυσκολία οργάνωσης χώρου και χρόνου
  8. Δυσκολία συγκέντρωσης και προσοχής
  9. Δυσκολίες στην βραχυπρόθεσμη-εργαζόμενη μνήμη

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού... 2 Απριλίου
Διαβάστε τις εκδηλώσεις της σημερινής ημέρας...
Ενημερωθείτε για τον αυτισμό

www.specialeducation.gr


Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

Λογισμικά Ειδικής Αγωγής

Στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υπάρχουν λογισμικά για όλα τα μαθήματα του Δημοτικού που μπορείτε να κατεβάσετε. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στο τμήμα ένταξης καθώς οι μαθητές σας θα τα βρουν διασκεδαστικά και διόλου βαρετά...
Τα λογισμικά περιέχουν ασκήσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τη φωνολογική ενημερότητα, το γραπτό τους λόγους, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
Ρίξτε μια ματιά...
http://pi-schools.sch.gr/logismika1/dimotiko/

Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Θέση της Δ.Ο.Ε για τους απλήρωτους εκπαιδευτικούς

Η Δ.Ο.Ε διαμαρτύρεται για τη μη πληρωμή των ειδικών παιδαγωγών και ανακοίνωσε ότι θα ενημερώσει τον υφυπουργό για το θέμα στη συνάντηση που θα έχουν στις 6 Απριλίου...μήπως να τον ενημερώσουν και για το θέμα διορισμού τους;;;;

Διαβάστε παρακάτω:
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank31_3_9_1124.php

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Εκτός από αδιόριστοι και απλήρωτοι...ειδικοί παιδαγωγοί...

Δεν έχουν το δικαίωμα διορισμού με ΑΣΕΠ ούτε με 30μηνο...δουλεύουν ως αναπληρωτές όλα τα χρόνια...δεν έφτανε αυτό..τώρα και ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ...

Διαβάστε τη σχετική διαμαρτυρία ειδικών παιδαγωγών
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank27_3_9_1111.php