Επιμόρφωση ή Παραμόρφωση;
Οι ΣΑΤΕΑ καταγγέλουν τον πρόχειρο τρόπο που στήθηκε η επιμόρφωση ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης σε όλη τη χώρα. Παράπονα και καταγγελίες δημοσιεύονται από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Δημοσιεύουμε γράμμα γονέων που στάλθηκε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο και σε άλλα ΜΜΕ της Θεσσαλίας όπως και το αίτημα των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης όπου συνέβη το εξής τραγελαφικό το οποίο καταδεικνύει την προχειρότητα της επιμόρφωσης:
ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος (!!), ήρθε, έκατσε στο τμήμα μαζί με τους άλλους επιμορφούμενους και περίμενε να τον επιμορφώσουν. Καθώς η ώρα περνούσε και επιμορφωτής δεν ερχόταν, τελικά οι επιμορφούμενοι διαμαρτυρήθηκαν και ξεσκεπάστηκε το τι είχε συμβεί (ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος)!! Η πλειοψηφία των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ζήτησαν τη μετάθεση αυτής της πρόχειρης επιμόρφωσης τον Ιούνη. Είναι ένα ώριμο αίτημα για όλες τις περιοχές της χώρας.
Ακολουθεί το γράμμα των γονέων…
«Είμαστε γονείς ενός 7χρονου αγοριού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας . Ο γιος μας πηγαίνει στην Α΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου Γενικής Αγωγής με Παράλληλη Στήριξη, δηλαδή με συνοδό δάσκαλο Ειδικής Αγωγής που παρευρίσκεται μαζί του στην αίθουσα και τον βοηθά.
Το ότι η Ειδική Αγωγή στη χώρα μας είναι απαξιωμένη το βιώνουμε σαν γονείς εδώ και 3 χρόνια, από τη στιγμή που το παιδί μας έπρεπε να ξεκινήσει τη φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο. Με πολύ προσωπικό αγώνα και αγωνία κάθε χρόνο τα καταφέρνουμε και έχει την Παράλληλη Στήριξη, που ούτως ή άλλως δικαιούται, έστω και καθυστερημένα κάθε χρονιά. Φέτος που ξεκινούσε την Α΄ τάξη Δημοτικού η Παράλληλη Στήριξη ήρθε στα μέσα του Οκτώβρη, δηλαδή ουσιαστικά έχασε τον κρίσιμο πρώτο μήνα φοίτησης στο σχολείο. Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται το Υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν κάνει κανένα σχεδιασμό για την Ειδική Αγωγή, μας αφήνουν πάντα τελευταίους.
Το τελευταίο <κατόρθωμα> όμως του Υπουργείου Παιδείας είναι εντελώς αυθαίρετο και απαξιωτικό και υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την ήδη δυσχερή κατάσταση στην οποία περιέρχονται κάθε χρόνο οι οικογένειες παιδιών με ειδικές ανάγκες, εγείρουν από μέρους τους διαμαρτυρία και θέτουν ζητήματα ίσων δικαιωμάτων των παιδιών στην εκπαίδευση, για ακόμη μία φορά.
Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν κάλεσε όλους τους αναπληρωτές δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής που δουλεύουν σαν Παράλληλη Στήριξη και προσελήφθησαν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, να επιμορφωθούν για 10 ημέρες στα κατά τόπους ΠΕΚ. Το ΠΕΚ Λάρισας, στο οποίο θα αναφερθώ, οργανώνει αυτή την επιμόρφωση από 26/3 – 8/4. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που συμμετέχουν στην επιμόρφωση απαλλάσσονται των πρωινών τους καθηκόντων για αυτές τις ημέρες, δηλαδή την εργασία στο σχολείο γιατί η επιμόρφωση γίνεται απογευματινές ώρες. Και αυτό γίνεται για να μη χάσουν οι επιμορφωτές την πρωινή εργασία τους, αλλά όλα να γίνονται ταυτόχρονα. Να πηγαίνουν στην πρωινή εργασία τους αλλά να παίρνουν και την αμοιβή του επιμορφωτή.
Για τα παιδιά όμως που θα χάσουν 10 ημέρες από το σχολείο, ποιος ενδιαφέρεται;
Εδώ λοιπόν είναι η απαξίωση στα παιδιά μας. Σκέφτηκε κανείς τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους;
Σκέφτηκε κανείς πόσο δύσκολο είναι σε ένα παιδί με αυτισμό να κατανοήσει γιατί δεν πρέπει να πάει στο σχολείο του για 10 ημέρες; Την αναστάτωση που θα του προκαλέσει η αλλαγή του καθημερινού του προγράμματος;
Παλεύουμε τα παιδιά μας να εντάσσονται κανονικά στο σχολικό πλαίσιο, να προσπαθούν να δημιουργούν φιλίες, να γίνονται κοινωνικά, να συμμετέχουν σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες και έρχεται τώρα το Υπουργείο Παιδείας να πάρει τους δασκάλους της Παράλληλης Στήριξης για 10 ημέρες και να αφήσει τα παιδιά μας χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη και εκτός σχολικού πλαισίου για ακόμη μια φορά.
Μια πρόταση εκ μέρους μας θα ήταν η αναστολή των συγκεκριμένων επιμορφωτικών σεμιναρίων και για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Να κάνουν την επιμόρφωσή τους μετά τις 15 του Ιούνη έως τη λήξη της σύμβασής τους στις 21 για τη φετινή χρονιά, σε διάστημα που θα συνεχίσουν να πληρώνονται.
Επίσης η επιμόρφωση των αναπληρωτών – παράλληλης στήριξης να μη γίνεται σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων και των μαθητών. Αν θέλει το ΥΠΑΙΘΠΑ να τους επιμορφώνει, να τους προσλαμβάνει νωρίτερα, αυτό το διάστημα να πληρώνονται και να επιμορφώνονται χωρίς να προσφέρουν διδακτικό έργο στα σχολεία (να προσλαμβάνονται την 1η του Σεπτέμβρη όπως είναι το φυσιολογικό και να επιμορφώνονται τότε).»
To αίτημα των επιμορφούμενων του ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης…
Θέμα: Αίτημα μεταφοράς της δεύτερης εβδομάδας επιμόρφωσης (8-12 Απριλίου) στο διάστημα 17-21 Ιουνίου και σε πρωινό ωράριο.
Οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης που εργαζόμαστε στο πλαίσιο της πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και οι Γονείς των Μαθητών που τους παρέχεται Παράλληλη Στήριξη στα πλαίσια του προαναφερόμενου προγράμματος,
δεδομένου ότι ανακοινώθηκαν και ξεκίνησαν να υλοποιούνται η Α΄ και η Β΄ Φάση Επιμόρφωσης του προγράμματος, σε απογευματινό ωράριο για διάστημα δύο εβδομάδων και με απαλλαγή των Εκπαιδευτικών από τα πρωινά τους σχολικά καθήκοντα,
κι επειδή:
-χάνεται πολύτιμος χρόνος από την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να ματαιώνεται στην ουσία η στοχοθεσία που ορίστηκε και να ακυρώνεται ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός,
-διαταράσσεται με την απουσία των Εκπαιδευτικών το σταθερό πρόγραμμα και πλαίσιο που τόσο χρειάζονται οι Μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της συμπεριφοράς τους και την πρόκληση έντονων αγχογόνων καταστάσεων στη σχολική τους καθημερινότητα,
-διαταράσσονται οι ισορροπίες, η καθημερινότητα και ο οικογενειακός και οικονομικός προγραμματισμός των Γονέων και των Εκπαιδευτικών,
-κάποιοι Γονείς επιβαρύνονται οικονομικά, καθώς εξαναγκάζονται να αναπληρώσουν την –επί δύο εβδομάδες- απουσία των εκπαιδευτικών με ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη.
Δημοσιεύουμε γράμμα γονέων που στάλθηκε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο και σε άλλα ΜΜΕ της Θεσσαλίας όπως και το αίτημα των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης όπου συνέβη το εξής τραγελαφικό το οποίο καταδεικνύει την προχειρότητα της επιμόρφωσης:
ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος (!!), ήρθε, έκατσε στο τμήμα μαζί με τους άλλους επιμορφούμενους και περίμενε να τον επιμορφώσουν. Καθώς η ώρα περνούσε και επιμορφωτής δεν ερχόταν, τελικά οι επιμορφούμενοι διαμαρτυρήθηκαν και ξεσκεπάστηκε το τι είχε συμβεί (ο επιμορφωτής νόμιζε ότι ήταν επιμορφούμενος)!! Η πλειοψηφία των επιμορφούμενων στο ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ζήτησαν τη μετάθεση αυτής της πρόχειρης επιμόρφωσης τον Ιούνη. Είναι ένα ώριμο αίτημα για όλες τις περιοχές της χώρας.
Ακολουθεί το γράμμα των γονέων…
«Είμαστε γονείς ενός 7χρονου αγοριού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας . Ο γιος μας πηγαίνει στην Α΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου Γενικής Αγωγής με Παράλληλη Στήριξη, δηλαδή με συνοδό δάσκαλο Ειδικής Αγωγής που παρευρίσκεται μαζί του στην αίθουσα και τον βοηθά.
Το ότι η Ειδική Αγωγή στη χώρα μας είναι απαξιωμένη το βιώνουμε σαν γονείς εδώ και 3 χρόνια, από τη στιγμή που το παιδί μας έπρεπε να ξεκινήσει τη φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο. Με πολύ προσωπικό αγώνα και αγωνία κάθε χρόνο τα καταφέρνουμε και έχει την Παράλληλη Στήριξη, που ούτως ή άλλως δικαιούται, έστω και καθυστερημένα κάθε χρονιά. Φέτος που ξεκινούσε την Α΄ τάξη Δημοτικού η Παράλληλη Στήριξη ήρθε στα μέσα του Οκτώβρη, δηλαδή ουσιαστικά έχασε τον κρίσιμο πρώτο μήνα φοίτησης στο σχολείο. Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται το Υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν κάνει κανένα σχεδιασμό για την Ειδική Αγωγή, μας αφήνουν πάντα τελευταίους.
Το τελευταίο <κατόρθωμα> όμως του Υπουργείου Παιδείας είναι εντελώς αυθαίρετο και απαξιωτικό και υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την ήδη δυσχερή κατάσταση στην οποία περιέρχονται κάθε χρόνο οι οικογένειες παιδιών με ειδικές ανάγκες, εγείρουν από μέρους τους διαμαρτυρία και θέτουν ζητήματα ίσων δικαιωμάτων των παιδιών στην εκπαίδευση, για ακόμη μία φορά.
Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν κάλεσε όλους τους αναπληρωτές δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής που δουλεύουν σαν Παράλληλη Στήριξη και προσελήφθησαν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, να επιμορφωθούν για 10 ημέρες στα κατά τόπους ΠΕΚ. Το ΠΕΚ Λάρισας, στο οποίο θα αναφερθώ, οργανώνει αυτή την επιμόρφωση από 26/3 – 8/4. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που συμμετέχουν στην επιμόρφωση απαλλάσσονται των πρωινών τους καθηκόντων για αυτές τις ημέρες, δηλαδή την εργασία στο σχολείο γιατί η επιμόρφωση γίνεται απογευματινές ώρες. Και αυτό γίνεται για να μη χάσουν οι επιμορφωτές την πρωινή εργασία τους, αλλά όλα να γίνονται ταυτόχρονα. Να πηγαίνουν στην πρωινή εργασία τους αλλά να παίρνουν και την αμοιβή του επιμορφωτή.
Για τα παιδιά όμως που θα χάσουν 10 ημέρες από το σχολείο, ποιος ενδιαφέρεται;
Εδώ λοιπόν είναι η απαξίωση στα παιδιά μας. Σκέφτηκε κανείς τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους;
Σκέφτηκε κανείς πόσο δύσκολο είναι σε ένα παιδί με αυτισμό να κατανοήσει γιατί δεν πρέπει να πάει στο σχολείο του για 10 ημέρες; Την αναστάτωση που θα του προκαλέσει η αλλαγή του καθημερινού του προγράμματος;
Παλεύουμε τα παιδιά μας να εντάσσονται κανονικά στο σχολικό πλαίσιο, να προσπαθούν να δημιουργούν φιλίες, να γίνονται κοινωνικά, να συμμετέχουν σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες και έρχεται τώρα το Υπουργείο Παιδείας να πάρει τους δασκάλους της Παράλληλης Στήριξης για 10 ημέρες και να αφήσει τα παιδιά μας χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη και εκτός σχολικού πλαισίου για ακόμη μια φορά.
Μια πρόταση εκ μέρους μας θα ήταν η αναστολή των συγκεκριμένων επιμορφωτικών σεμιναρίων και για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Να κάνουν την επιμόρφωσή τους μετά τις 15 του Ιούνη έως τη λήξη της σύμβασής τους στις 21 για τη φετινή χρονιά, σε διάστημα που θα συνεχίσουν να πληρώνονται.
Επίσης η επιμόρφωση των αναπληρωτών – παράλληλης στήριξης να μη γίνεται σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων και των μαθητών. Αν θέλει το ΥΠΑΙΘΠΑ να τους επιμορφώνει, να τους προσλαμβάνει νωρίτερα, αυτό το διάστημα να πληρώνονται και να επιμορφώνονται χωρίς να προσφέρουν διδακτικό έργο στα σχολεία (να προσλαμβάνονται την 1η του Σεπτέμβρη όπως είναι το φυσιολογικό και να επιμορφώνονται τότε).»
To αίτημα των επιμορφούμενων του ΠΕΚ Ανατολικής Θεσσαλονίκης…
Θέμα: Αίτημα μεταφοράς της δεύτερης εβδομάδας επιμόρφωσης (8-12 Απριλίου) στο διάστημα 17-21 Ιουνίου και σε πρωινό ωράριο.
Οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης που εργαζόμαστε στο πλαίσιο της πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και οι Γονείς των Μαθητών που τους παρέχεται Παράλληλη Στήριξη στα πλαίσια του προαναφερόμενου προγράμματος,
δεδομένου ότι ανακοινώθηκαν και ξεκίνησαν να υλοποιούνται η Α΄ και η Β΄ Φάση Επιμόρφωσης του προγράμματος, σε απογευματινό ωράριο για διάστημα δύο εβδομάδων και με απαλλαγή των Εκπαιδευτικών από τα πρωινά τους σχολικά καθήκοντα,
κι επειδή:
-χάνεται πολύτιμος χρόνος από την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να ματαιώνεται στην ουσία η στοχοθεσία που ορίστηκε και να ακυρώνεται ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός,
-διαταράσσεται με την απουσία των Εκπαιδευτικών το σταθερό πρόγραμμα και πλαίσιο που τόσο χρειάζονται οι Μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της συμπεριφοράς τους και την πρόκληση έντονων αγχογόνων καταστάσεων στη σχολική τους καθημερινότητα,
-διαταράσσονται οι ισορροπίες, η καθημερινότητα και ο οικογενειακός και οικονομικός προγραμματισμός των Γονέων και των Εκπαιδευτικών,
-κάποιοι Γονείς επιβαρύνονται οικονομικά, καθώς εξαναγκάζονται να αναπληρώσουν την –επί δύο εβδομάδες- απουσία των εκπαιδευτικών με ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη.
ΖΗΤΟΥΜΕ
η δεύτερη εβδομάδα επιμόρφωσης που προβλέπεται να υλοποιηθεί
από 8-12 Απριλίου, να μεταφερθεί στο διάστημα 17-21 Ιουνίου και σε
πρωινό ωράριο.