Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010
Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας για την ειδική αγωγή;
Δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι θα γίνει την επόμενη σχολική χρονιά για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για ακόμη μία φορά ακούγονται σενάρια για την κατάργηση των σεμιναρίων, για την ένταξη των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στον επόμενο διαγωνισμό του ασεπ χωρίς να υπολογίζεται το άγχος, η αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν εδώ και σχεδόν μία δεκαετία...
Καμία πρόβλεψη για άμεσους μόνιμους διορισμούς, καμία πρόβλεψη για καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, καμία πρόβλεψη για επιμόρφωση...
Πότε θα υπάρξει ένα σχέδιο που να φέρει σε πρώτη γραμμή την ειδική αγωγή και όχι σε δεύτερη μοίρα; Πότε θα ενδιαφερθεί κάποιος και για τους μαθητές αυτούς;;
Θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας...ΤΩΡΑ
Θέλουμε μόνιμους δασκάλους
Θέλουμε αγάπη και ενδιαφέρον
Θέλουμε να μας ακούσουν
ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ
Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010
Πώς θα εξετάζονται οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (πηγή: esos.gr)
Διαβάστε παρακάτω:
Υστερα από εισήγηση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 τ.Α΄) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
Ειδικότερα:
α) Εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:
ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
ιι) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,
ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
ιν) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.
Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις ι έως ιν, από την οποία να προκύπτει ότι η επίδοσή τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις. Για την περίπτωση ν απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία
Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), που λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή από τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ), στην οποία θα
αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του μαθητή, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του.
β) Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται:
ι) γραπτά ή ιι) προφορικά. Για τις περιπτώσεις αυτές απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία ΚΕΔΔΥ, που λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) στην οποία θα αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του μαθητή, ο προφορικός ή ο γραπτός τρόπος εξέτασης, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση των αναφερομένων Κέντρων.
γ) Εξετάζονται γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας.
δ) Ειδικά για τους μαθητές που είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφός, βαρήκοος), γνωματεύσεις χορηγούνται και από τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και του Εθνικού Κέντρου Κωφών εφόσον πιστοποιηθούν
από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής ως Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες.
Όλο το άρθρο μπορείτε να το βρείτε πατώντας στο link:http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6508:2010-01-10-10-04-30&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800
(πηγή: www.esos.gr)
Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010
Προσλήψεις δασκάλων και νηπιαγωγών σε ΣΜΕΑΕ
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν από τις 8-12 Ιανουαρίου.
http://www.ypepth.gr/el_ec_category1757.htm
Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2009
Καλά Χριστούγεννα
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009
Γ Φάση αναπληρωτών ειδικής αγωγής πότε;
Κατάργηση σεμιναρίων 400 ωρών
Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009
Απεργία Π.Ε 71 και Π.Ε 61
ύστερα από 7 χρόνια εργασιακής ανασφάλειας και ομηρίας...
Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής θα διαμαρτυρηθούν αύριο το πρωί έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
Καλούνται να συμμετάσχουν στην απεργία όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής στη μαζική κινητοποίηση που ανήγγειλαν.
Αναμένεται από το Υπουργείο κάλεσμα για το θέμα των αναπληρωτών ειδικής αγωγής, όπως ανάφερε η Υπουργός Παιδείας.
Επίσης, αναμένονται τα αποτελέσματα της συζήτησης για την ειδική αγωγή από την ολομέλεια των προέδρων.
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009
Πόρισμα Συνήγορου του Πολίτη για την εφαρμογή παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Πατήστε στο link για να μεταφερθείτε στο πόρισμα:
http://www.autismgreece.gr/images/stories/porisma.pdf
(πηγή www.autismgreece.gr)
Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με αφορμή τη σημερινή συνάντηση (19.11.09) του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Τι αναφέρει η υπουργός παιδείας για το θέμα των αδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής..
Από τον επόμενο ΑΣΕΠ οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής χωρίς να ισχύει το σύστημα 60-40%. Συνεπώς, άτομα με 30, 40 , 50 μήνες προυπηρεσίας δε διορίζονται αυτόματα σύμφωνα με τα λεγόμενα.
Στις 27 νοέμβρη θα αποφασίσει η ΔΟΕ στην ολομέλεια προέδρων για τις αποφάσεις που θα πάρει.
Προσλήψεις 64 αναπληρωτών ειδικής αγωγής Π.Ε. και Δ.Ε
Ανάληψη υπηρεσίας από 20-25 Νοεμβρίου 2009
32 αναπληρωτές ειδικής αγωγής για α/θμια και β/θμια και 32 αναπληρωτές ειδικής αγωγής με γνώση νοηματικής και braille για α/θμια και β/θμια
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009
Συνάντηση Δ.Ο.Ε με την Υπουργό Παιδείας σήμερα
Η υπουργός κατέστησε σαφές ότι για το σχολικό έτος 2010-2011 οι προσλήψεις θα γίνουν κανονικά, δηλαδή 60% ΑΣΕΠ και 40% Ενιαίος πίνακας. Από το 2011-2012 οι προσλήψεις θα γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ, ο οποίος θα διεξάγεται κάθε χρόνο και η προυπηρεσία των εκπαιδευτικών θα προσμετράται...
Θα θέλαμε να μάθουμε τι απάντησε σε αυτό η ΔΟΕ και ποια θέση πήρε καθώς σε δήλωση του ο πρόεδρος είχε πει ότι το 60-40% δε διαπραγματεύεται.
Επίσης, η κ. Διαμαντοπούλου δεν έχει αναφερθεί ακόμη στην ειδική αγωγή και στη πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ειδικών δασκάλων και νηπιαγωγών παρ' όλο που ο νόμος 3699/2008 έχει άμεση ισχύ από το 2008..
Φέτος, θα υπάρξει ΑΣΕΠ για τους αδιόριστους πλην μόνιμους αναπληρωτές ειδικής αγωγής;
Ποια θα είναι τα σχέδια της υπουργού για την ειδική αγωγή, αφού σε δηλώσεις της αναφέρει ότι προτεραιότητα έχει ο μαθητής; Θα μεριμνήσει για όλα αυτά τα παιδιά ή πάλι θα μείνουν όλα στα χαρτιά;
Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009
Απεργία στις 2 Δεκέμβρη αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής
Υπάρχει συνδικαλιστική κάλυψη από τη Δ.Ο.Ε.
Το αίτημα του κλάδου αφορά στους μόνιμους διορισμούς δασκάλων ειδικής αγωγής που εδώ και εφτά συναπτά χρόνια δεν έχουν γίνει ποτέ.
Παρατίθεται το κείμενο από τη Δ.Ο.Ε
http://www.doe.gr/index.php?categoryid=17&p2_articleid=5568
Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009
Αναπληρωτές μέσω ΑΣΕΠ;;
Πολλές αρνητικές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προσλαμβάνει αναπληρωτές και ωρομισθίους μέσω ΑΣΕΠ. Πολλοί αντιδρούν και είναι φυσιολογικό γιατί οι εκπαιδευτικοί τρέχουν από μακρινό σε μακρινό νησί για να μαζέψουν προυπηρεσία και σε μια στιγμή όλα αυτά θα αναιρεθούν. Δε γίνεται κάθε φορά να δίνουν εξετάσεις για το αν είναι ικανοί να βρεθούν στα σχολεία, όταν οι ίδιοι έχουν δώσει τις εξετάσεις τους στα πανεπιστήμια για να πάρουν το πτυχίο τους. Δε γίνεται να καταργηθεί ο πίνακας και κάθε φορά να καλύπτονται τα κενά από ΑΣΕΠ.
Κάτι τέτοιο υποτιμά την αξία του εκπαιδευτικού. Ας σκεφτούν όλους αυτούς τους αναπληρωτές που έχουν οικογένειες, που είναι όμηροι εδώ και εφτά χρόνια και ας βοηθήσουν την παιδεία με άλλους τρόπους και όχι βγάζοντας χρήματα από τις μειώσεις μόνιμων διορισμών. Ας ρίξουν μια ματιά στις σχολικές τάξεις και στα άλλα προβλήματα που υπάρχουν...
Είναι ώρα τα συνδικαλιστικά όργανα να αντιδράσουν και να υπερασπιστούν τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.