1ο βήμα: Το παιδί κοιτάζει τη λέξη ή την πρόταση που έχει να μάθει, με σκοπό να θυμηθεί πώς γράφεται. Διορθώνουμε , αν δεν τη διαβάσει σωστά. Επισημαίνουμε στο παιδί πιθανές δυσκολίες στην ορθογραφία, αν υπάρχουν.
2ο βήμα: Το παιδί καλύπτει τη λέξη ή τη φράση. Κλείνει τα μάτια και φέρνει στο μυαλό του την εικόνα της κάθε λέξης, όπως τη φωτογράφησε στο προηγούμενο βήμα. Με ερωτήσεις ελέγχουμε αν σωστά θυμάται πώς γράφονται οι λέξεις.
3ο βήμα: Γράφει τη λέξη ή την πρόταση που του υπαγορεύουμε σωστά, χωρίς δισταγμό. Εμείς δεν παρεμβαίνουμε εάν υπάρχει κάποιο λάθος, αλλά ζητάμε να το κοιτάξει προσεκτικά από την αρχή μήπως κάτι του ξέφυγε.
4ο βήμα: Ελέγχει από το βιβλίο της Γλώσσας μόνος του, αν αυτό που έχει γράψει είναι σωστό.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτός ο τρόπος στην αρχή θα δυσκολέψει και ίσως θα παραξενέψει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό όμως που πρέπει να κάνετε εσείς ως γονείς είναι να χρησιμοποιείτε τον τρόπο συστηματικά ώστε τα παιδιά να τον κατακτήσουν. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται συχνή επανάληψη σε ό,τι μαθαίνουν.
Ο παραπάνω τρόπος είναι από το βιβλίο Μαθησιακές Δυσκολίες και όχι τεμπελιά, της Μαρίας-Μάρθας Φλωράτου.