Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Συνάντηση Συλλόγων Αποφοίτων Ειδικής Αγωγής με τον ειδικό γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ;


Δεύτερη μέρα σήμερα χωρίς δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές Ειδικής Αγωγής στα σχολεία της χώρας και αποφάσισαμε, μιας και είμαστε άνεργοι, να πάμε στο Υπουργείο Παιδείας για να θυμηθούν ότι υπάρχουμε.

Είναι απελπιστική η αποδιοργάνωση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής! Χωρίς Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, η προϊσταμένη του τμήματος Α΄ κ.Παναγιωτοπούλου ήταν σε αναρρωτική άδεια, η τμηματάρχης του τμήματος Β΄ κ.Τριανταφύλλου έχει πάρει απόσπαση στη Βουλή, και φυσικά...κανένας αρμόδιος δεν υπήρχε για να μας απαντήσει για τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής. Υπήρχαν όμως κάποιοι «καλοθελητές» διοικητικοί υπάλληλοι με προτάσεις του τύπου «έτσι είναι το πλαίσιο στην Ελλάδα, να μεταναστεύσετε» όπως και ένα «φάντασμα» που περιπλανιόταν: ο συνταξιούχος ΠΡΩΗΝ Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κ.Αλεβίζος, που αντι να κάτσει σπίτι του ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, για άλλη μια φορά επεμβαίνει στα πράγματα της Ειδικής Αγωγής με τα καταστροφικά αποτελέσματα που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια. Καθαρά και ξάστερα, ζητάμε να απομακρυνθεί άμεσα από το Υπουργείο!

Επιμείναμε, καταθέσαμε 2 γραπτές αιτήσεις, αρνηθήκαμε να συναντηθεί με τους αρμόδιους ολιγομελής επιτροπή κεκλεισμένων των θυρών κι απαιτήσαμε να συναντήθουμε ΟΛΟΙ με τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ.Γκλαβά που ήταν και ο μόνος πολιτικά αρμόδιος που υπήρχε στο Υπουργείο. Παρά τις προσπάθειες της Αστυνομίας να μας φοβίσει και να μας αποπροσανατολίσει, δε φύγαμε από το χώρο μέχρι να συναντηθούμε με τον κ.Γκλαβά. Η επιμονή μας έφερε αποτελέσματα και τελικά μετά από 3 ώρες συναντηθήκαμε με τον κ.Λάσκαρη, συντονιστή και σύμβουλο στο γραφείου του Υπουργού Παιδείας, και τον κ.Γκλαβά.

Ο κ.Γκλαβάς εξέφρασε ότι δεν είναι απόλυτα ενήμερος για τα θέματα μας, πέρα από το ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής θα γίνουν την άλλη Παρασκευή. Για το θέμα του ΑΣΕΠ και των διορισμών ο κ.Λάσκαρης μας είπε ότι την επόμενη τετραετία θα γίνουν διορισμοί στην εκπαίδευση με το σταγονόμετρο, χωρίς να σχολιάσει πως π.χ. υπάρχουν 500 διορισμοί δεσμοφυλάκων και γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν πιέζει για διορισμούς. Για το θέμα της ΑΔΙΚΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ στους πίνακες των αναπληρωτών (μεταπτυχιακά-διδακτορικά που προηγούνται, είσοδος εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην Ειδική Αγωγή κτλ.), οι κ.Γκλαβάς και Λάσκαρης θεώρησαν δίκαιο το αίτημα μας (καθαροί πίνακες με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία) με τον τελευταίο να δεσμεύεται απόλυτα ότι θα ’ναι η τελευταία χρονιά με αυτήν την άδικη κατάταξη. Ο Ειδικός Γραμματέας δεσμεύτηκε ακόμα ότι μέσα σε 2 μήνες θα συναντηθούμε ξανά σε προγραμματισμένο ραντεβού, έχοντας ενημερωθεί πλήρως για τα θέματα μας και δίνοντας συγκεκριμένες απαντήσεις.

Συμπεράσματα:
-   Για άλλη μια φορά αποκαλύφθηκε ο πρόχειρος σχεδιασμός στην Ειδική Αγωγή. Η καθυστέρηση π.χ. στην ανάρτηση των πινάκων αναπληρωτών  αιτιολογήθηκε ως καθυστέρηση του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ (ΚΕ.Π.Α.)  για να πιστοποιήσει την αναπηρία των εκπαιδευτικών του πίνακα Α΄ (!), σε προβλήματα του ηλεκτρονικού συστήματος κτλ. Το ότι τα παιδιά μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής κάθε χρόνο, στην αρχή της χρονιάς, αποκαλύπτει το ότι η Ειδική Αγωγή δεν είναι προτεραιότητα για το Υπουργείο.
-   Για άλλη μια φορά φαίνεται η έλλειψη πολιτικής βούλησης για να γίνει ο πρώτος διαγωνισμός ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής. Πότε μας λένε ότι φταίει ο ΑΣΕΠ, πότε φταίει το Εσωτερικών, πότε το Οικονομικών, πότε το Μνημόνιο. Το Υπουργείο θέλει να γίνουν επιτέλους οι πρώτοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή;
-   Φυσικά η κατάταξη στον πίνακα αναπληρωτών είναι άδικη με έναν πίνακα που έχει καταντήσει «σουρωτήρι» (διδακτορικοί, μεταπτυχιακοί, με σεμινάριο, με προϋπηρεσία 10 μηνών κτλ.). Οι κ.Λάσκαρης και Γκλαβάς δεσμεύτηκαν ότι το 2012-2013 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα ισχύσει αυτή η κατάταξη.

Όπως είπαμε και στη συνάντηση, ζητάμε Πλήρη Στελέχωση της Ειδικής Αγωγής (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) με Μαζικούς Διορισμούς εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για τους εκπαιδευτικούς σημαίνει σταθερή και ποιοτική εκπαίδευση για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
www.satea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου