Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Ειδική Αγωγή; «Συγγνώμη Μας Τελείωσε»




                Ξαφνικά διαβάζω για υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, για μεταφορά γραφείων, για μειώσεις εως και 30%, συναδέλφων αναπληρωτών, για κατάργηση τμημάτων ένταξης, μη στελεχωμένα ειδικά σχολεία.
                Μα τι μας λέτε ΤΩΡΑ αυτά ισχύουν από το 2002, πάντα η ειδική αγωγή αντιμετωπιζόταν, και στη κοινωνία που ζούμε πιστεύω θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται σαν αποπαίδι της εκπαίδευσης.  Είναι μία μορφή εκπαίδευσης που έπρεπε να γίνει λόγω Ευρώπης αλλά έγινε για τα χαρτιά και όχι για την πάξη.
                Πριν το 1998 θεσπίστηκε νόμος που προέβλεπε την στελέχωση από εκπαιδευτικούς της Γενικής εκπαίδευσης, χωρίς κάποια στοιχειώδη μόρφωση ή με κάποια επιμόρφωση από Διδασκαλεία ή μεταπtυχιακά, ορθώς είχε θεσπιστεί διότι δεν υπήρχαν ειδικοί εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και κάποιο τμήμα Παιδαγωγικού περιεχομένου όπου να παράγει ειδικούς παιδαγωγούς.
                Με την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παν. Θεσσαλίας το οποίο έχει ιδρυθεί το 1998 με χρήματα του κράτους για την στελέχωση των  Σ.Μ.Ε.Α, κανείς θα πίστευε ότι όλα αυτά θα άλλαζαν και ο νομοθέτης, θα έκανε τη σχετική μεταρρύθμιση για στελέχωση από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο είναι πλήρως καταρτησμένο για την αντιμετώπιση κάθε είδους δυσκολίας στη μάθηση και αναπηρία από νηπιαγωγείο εως και το Δημοτικό. 

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Θέματα Ειδικής Αγωγής

Αρ. Πρωτ:1674
Αθήνα 7/12/2012
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.)

Θέμα: Σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Άρθρο 39 του νομοσχεδίου: Θέματα Ειδικής Αγωγής
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του την Τρίτη 4/12/2012 μεταξύ άλλων θεμάτων συζήτησε και τις διατάξεις που περιγράφονται στο πρόσφατο σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα το άρθρο 39. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39 (ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση για την κατοχύρωση δικαιώματος μετάθεσης και για τα οποία αναμένουμε την τελική τους ρύθμιση.)

Στάση εργασίας για την Ειδική Αγωγή



Αθήνα 10/12/2012
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.: Μ.Μ.Ε.
                                                                          
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Τρίωρη στάση εργασίας 11/12/2012 για την Ειδική Αγωγή           
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας στις 11/12/2012 από 11.00 έως 14.00 προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί  Ειδικής Αγωγής και όποιοι άλλοι συνάδελφοι  επιθυμούν,  να συμμετάσχουν  στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα γίνει την ίδια ημέρα έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Οι Σύλλογοι Αποφοίτων των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) στηρίζουν την παναναπηρικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνει η ΕΣΑμεΑ

Οι Σύλλογοι Αποφοίτων των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) στηρίζουν την παναναπηρικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνει η ΕΣΑμεΑ στις 28 Νοέμβρη στις 11:00 έξω από το Υπουργείο Οικονομικών (Σύνταγμα, οδό Νίκης) καθώς και στις 3 Δεκέμβρη στις 10:00 έξω από το Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17). Λίγες μέρες πριν τη φετινή 3η Δεκέμβρη η ΕΣΑμεΑ διεκδικεί:
«- Επαναφορά των προστατευτικών ρυθμίσεων από τις μειώσεις συντάξεων του μεσοπρόθεσμου, όπως αυτές προβλέπονται στο ν. 4024/2011 συμπληρωμένο με το άρθρο 25 του ν. 4038/2012 και το ν. 4051/2012 για τους συνταξιούχους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα,
- Βελτίωση των διατάξεων του ν. 4024 και των συμπληρωματικών διατάξεων του (άρ.25 ν.4038/2012),
- Επαναφορά των δώρων εορτών και αδείας για όλους τους συνταξιούχους αναπηρίας/γήρατος ανεξαρτήτως κατηγορίας αναπηρίας και μελών οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,
- Χορήγηση του ΕΚΑΣ στους συνταξιούχους αναπηρίας χωρίς όριο ηλικίας,

Περί Νομοσχεδίου για ΕΔΕΑΥ www.satea.gr

Περί Νομοσχεδίου για ΕΔΕΑΥ

Ασάφειες και ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της ΕΔΕΑΥ
Η ΕΔΕΑΥ θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά στη διαδικασία διάγνωσης και εκπαιδευτικής παρέμβασης όμως υπό διαφορετικές προϋποθέσεις, καθώς σύμφωνα με το παρόν νομοσχέδιο:
  • Καλείται να υποστηρίξει τόσο τα γενικά δημόσια σχολεία όσο και τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι τα μέλη της ΕΔΕΑΥ θα πρέπει να απουσιάζουν από τις ΣΜΕΑΕ, για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους ως μέλη της ΕΔΕΑΥ, με αποτέλεσμα να μην υποστηρίζουν επαρκώς τους μαθητές των ΣΜΕΑΕ.
  • Δε γίνεται σαφής αναφορά ενός μέγιστου αριθμού μαθητών για τον οποίο θα είναι υπεύθυνη η ΕΔΕΑΥ ανά Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ).
  • Δε γίνεται αναφορά για την περίπτωση των Ειδικών Σχολείων της επαρχίας, όπου ενίοτε η χιλιομετρική απόσταση από τα γενικά σχολεία είναι τεράστια και αυτό καθιστά δύσκολη μια αποτελεσματική συνεργασία με την ΕΔΕΑΥ.
  • Η αναλογία ειδικών σχολείων/ΣΜΕΑΕ προς γενικά σχολεία είναι συντριπτική π.χ. στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου115 ΣΜΕΑΕ καλούνται να εξυπηρετήσουν το σύνολο των χιλιάδων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
  • Δεν αναφέρεται το μέγιστο χρονικό διάστημα που παρεμβάλλεται μεταξύ της εφαρμογής του διαφοροποιημένου προγράμματος της ΕΔΕΑΥ και της μετέπειτα ενδεχόμενης παραπομπής του μαθητή σε ΚΕΔΔΥ.
  • Σε ποιες ακριβώς «ειδικές εξωσχολικές υπηρεσίες» (βλ. ε – γγ); Σε περίπτωση έλλειψης αντίστοιχων υπηρεσιών στους Δήμους, οι μαθητές θα παραπέμπονται σε ιδιώτες με το αντίστοιχο οικονομικό αντίτιμο για τους γονείς;
  • Τι ακριβώς σημαίνει «ενότητα σχολικών μονάδων» (παρ.5,β);
  • Τι σημαίνει η φράση «αποκεντρωμένες αδιαβάθμητες υπηρεσιακές μονάδες» (παρ. 5,β); Μήπως σημαίνει ότι η ΕΔΕΑΥ ενός δημοτικού Ειδικού Σχολείου θα πρέπει να εξυπηρετεί και Γυμνάσια Λύκεια;
  • Ποιος αποφασίζει ότι ένας μαθητής παραπέμπεται στην ΕΔΕΑΥ;
  • Ποιος ο ρόλος της οικογένειας στην όλη διαδικασία; Οι γονείς –όπως φαίνεται- χάνουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν απευθείας στα ΚΕΔΔΥ και εγκλωβίζονται στις αποφάσεις της ΕΔΕΑΥ.
  • Ποιος ο ρόλος του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής στην όλη διαδικασία;
  • Ποια διαδικασία ακολουθείται για τους μαθητές με ήδη διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;