-
Δεν υπάρχει θέμα απολύσεων και εφεδρείας εκπαιδευτικών.
-
Για τις πιστώσεις προς τις Σχολικές Επιτροπές δήλωσε ότι θα εκταμιευθούν άμεσα 21 εκ. ευρώ και τα υπόλοιπα θα δοθούν μόλις η χώρα λάβει τη χρηματοδότηση από τους δανειστές.
-
Θα ανακοινώσει την επόμενη εβδομάδα ρύθμιση που θα αφορά την κατάργηση της διετούς υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στην οργανική τους θέση.
-
Το ωράριο είναι εντελώς διαφορετικό ζήτημα για την κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Δεν αφορά την παρούσα σχολική χρονιά. Χρειάζεται μελέτη συνολική και όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις. Εάν υπάρξει ανάγκη αλλαγών για κάποιες βαθμίδες θα συζητηθεί χωρίς αιφνιδιασμούς.
-
Η αξιολόγηση θα αφορά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα και δε θα περιλαμβάνει τιμωρητικές διατάξεις.
-
Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί η κατάργηση της διάταξης που αφορά τη μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010 και μετά.
-
Οι πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής θα είναι έτοιμοι μέχρι την Παρασκευή και στο τέλος της άλλης εβδομάδας οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στα σχολεία.
-
Για το επίδομα θέσης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεσμεύθηκε ότι θα αναζητήσει λύση με το Υπουργείο Οικονομικών. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δήλωσε ότι θα καλέσει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου στα ολιγοθέσια σχολεία να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας για το κομμάτι που αφορά το διοικητικό έργο.
-
Οι προσλήψεις αναπληρωτών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (για τα σχολεία Ε.Α.Ε.Π.) θα γίνουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε για τη συνάντηση με τον υπουργό παιδείας. Διαβάστε τι λέει για τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012
Προσλήψεις Ειδικής Αγωγής 2012 συνέχεια
ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΙ
Σύμφωνα με το Δημήτρη Μπράτη και πολλούς που πήραν τηλέφωνο στο υπουργείο οι πίνακες θα βγουν στα τέλη της εβδομάδας...δηλαδή καλή Παρασκευή..
Για να καταλάβετε όμως και τι συμβαίνει ο υφυπουργός Παιδείας ανέφερε σήμερα σε πρωινή εκπομπή ότι οι προσλήψεις θα γίνουν μέσα στην εβδομάδα και τα ειδικά σχολεία θα έχουν δασκάλους 10 μέρες μετά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς...
Σίγουρα αυτά είναι ανυπόστατα καθώς δε γίνεται να μην έχουν βγει ακόμα οι πίνακες και να γίνουν προσλήψεις...
Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012
Πίνακες ειδικής αγωγής 2012 πότε;
Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012
Απαράδεκτοι;
Για άλλη μια χρονιά οι πίνακες έχουν καθυστερήσει χωρίς κάποιο προφανή λόγο απλά και μόνο γιατί δεν υπάρχει διευθυντής και όλοι καθυστερούν.
Οι υπεύθυνοι θα έπρεπε να έχουν την καλοσύνη έστω να αναρτήσουν τους πίνακες και να ενδιαφερθούν για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες...ας αντιστρέψουν τους ρόλους και ας μπουν στη θέση των παιδιών και των γονιών τους...
ΑΣ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
Ερώτηση από την ΠΕΑΕ για τους πίνακες ειδικής αγωγής!
Προς Υπουργείο Παιδείας
Υπόψη Αναπληρώτριας Διευθύντριας τμήματος Ειδικής Αγωγής, κ. Παναγιωτοπούλου
Θέμα: Καθυστέρηση στην ανάρτηση πινάκων Ειδικής Αγωγής
Η αργοπορία στην κατάθεση αιτήσεων αναπληρωτών στην ειδική αγωγή κατέρριψε φέτος κάθε προηγούμενο, αφού πραγματοποιήθηκε στα μέσα Αυγούστο) με άμεσο αντίκτυπο την πρωτόγνωρη καθυστέρηση ανάρτησης πινάκων αναπληρωτών. Ήδη διάγουμε την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη και ακόμα δεν έχουν αναρτηθεί οι πίνακες σε πρώτο επίπεδο, ώστε να κατατεθούν ενδεχόμενες ενστάσεις και στη συνέχεια να κυρωθούν. Μάλιστα δημοσιευμένες πληροφορίες από τον αιρετό ΚΥΣΠΕ αναφέρουν πως ακόμα φτάνουν στο Υπουργείο αιτήσεις από τις Διευθύνσεις, ενώ είναι γνωστό πως μετά την παραίτηση του κ. Αλεβίζου, Διευθυντής στο τμήμα Ειδικής Αγωγής δεν υπάρχει. Αν θεωρήσουμε δε έγκυρες τις πληροφορίες που θέλουν την πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης να συντελείται μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας και με μοναδικό δεδομένο πως στις ΣΜΕΑΕ η σχολική χρονιά ξεκινά, επίσης, στις 12 Σεπτεμβρίου, αναρωτιόμαστε:
· Θα προηγηθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών γενικής αντί αυτών της ειδικής, καταστρατηγώντας για άλλη μια φορά το νομικό πλαίσιο που ορίζει τους αναπληρωτές ειδικής να προηγούνται χρονικά στις προσλήψεις;
· Μέχρι τώρα η ηγεσία του Υπ. Παιδείας ισχυριζόταν ότι ο αριθμός πιστώσεων στην ειδική αγωγή για τη σχολική χρονιά 2012-2013 θα είναι ο ίδιος με πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων και των πιστώσεων μέσω ΕΣΠΑ. Εξακολουθεί να ισχύει το ίδιο ή πρόκειται να υπάρξει περικοπή των προσλήψεων, όπως και στην γενική εκπαίδευση;
Παρακαλούμε για την άμεση απάντησή σας
Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012
Μια μικρή γεύση για το τι επικρατεί στην Ειδική Αγωγή
2002-2012: η εγκύκλιος της Ειδικής Αγωγής και η βιομηχανία προσόντων
Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους ΕΕΠ και αναπληρωτών ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σχολικού έτους 2012-2013
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους ΕΕΠ και αναπληρωτών ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σχολικού έτους 2012-2013.
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων , Πολιτισμού και Αθλητισμού καλούνται όσοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης στους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και στον κλάδο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) να υποβάλουν αίτηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία επιθυμούν να προσληφθούν , από 8/8/2012 μέχρι και 17/8/2012.
Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στην υπ’αριθμ. πρωτ. 91287/Γ6/7-8-2012 σχετική εγκύκλιο.
Δείτε τη σχετική εγκύκλιο
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120807_anaplhrwtes_eep_ebp_2012_2013_ada.pdf
Εγκύκλιος Αναπληρωτών Ωρομισθίων για ΣΜΕΑΕ 2012-12013
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσέρχονται στις αρμόδιες πρωτοβάθμιες-δευτεροβάθμιες από σήμερα 8-8-2012 έως και την Παρασκευή 17-8-2012
Μπορείτε να κατεβάσετε την εγκύκλιο εδώ http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/ypovoli-eae.html
Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012
Ειδική Αγωγή και Δ.Ο.Ε (από την ιστοσελίδα www.satea.gr)
Ειδική Αγωγή: άγνωστη φράση για τη ΔΟΕ
Στο διεκδικητικό πλαίσιο-πρόγραμμα δράσης 2012-2013, η φράση «ειδική αγωγή» δε συναντάται πουθενά (εκτός από ένα σημείο όπου αναφέρεται στη δημιουργία κατευθύνσεων στα διδασκαλεία μετεκπαίδευσης). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ -αγνοώντας ακόμα και ψηφίσματα τοπικών Συλλόγων- κρίνει ως ανάξια διεκδίκησης τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή.
Εξακολουθεί και παραβλέπει προκλητικά το γεγονός ότι το 50% περίπου των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παραμένουν για δέκατη συνεχή χρονιά εγκλωβισμένοι σε καθεστώς αναπλήρωσης, καλύπτοντας μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις πάγια, οργανικά κενά.
Δεν είναι αξιοσημείωτη η έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς στην επικείμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, στην υποστελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, στην εναπόθεση της παράλληλης στήριξης στην ευκαιριακή και προσωρινή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ; Θεωρούν ανάξιο λόγου το γεγονός ότι η αξιολόγηση ξεκίνησε ήδη μέσα στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής και μάλιστα στους εργαζόμενους (αναπληρωτές με ΕΣΠΑ) με την πλέον ελαστική σχέση εργασίας (ατομικές συμβάσεις);
Αναρωτιόμαστε γιατί εφόσον είμαστε μέλη ενός συνδικαλιστικού οργάνου, είμαστε συνεπείς στις οικονομικές μας υποχρεώσεις, συνεπείς στην παρουσία μας στις τοπικές γενικές συνελεύσεις θα πρέπει ταυτόχρονα να «μαχόμαστε» κάθε χρόνο για να εκπροσωπηθούμε από αυτό το συνδικαλιστικό όργανο. Χαρακτηριστικά υπενθυμίζουμε ότι πέρσι το Μάιο συγκεντρώθηκαν από την πλειοψηφία των τοπικών συλλόγων ανά την Ελλάδα ψηφίσματα υπέρ των εργασιακών μας διεκδικήσεων τα οποία και κατατέθηκαν στο Δ.Σ. της ΔΟΕ. Για άλλη μια φορά προκλητικά η ΔΟΕ δε συμπεριέλαβε κανένα από τα αιτήματα μας στην ημερήσια διάταξη του περσινού συνεδρίου της. Αναγκαστήκαμε να παρέμβουμε στο συνέδριο για να συμπεριληφθούν τα αιτήματα μας στα θέματα προς συζήτηση, κάτι που έγινε τελικά με υποστήριξη όλων των συναδέλφων που βρίσκονταν στο ακροατήριο. Ωστόσο, τελικά το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε να κρατήσει εκτός πρακτικών του συνεδρίου το συγκεκριμένος σημείο της συζήτησης! Έπειτα από όλα αυτά καταλήγουμε να αμφισβητούμε πλέον έντονα την ανάγκη του ανήκειν σε ένα δευτεροβάθμιο απρόσωπο ή και πολλές φορές διπρόσωπο σωματείο.
Πανελλήνιος Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής και Κοινωνικής Πολιτικής
(απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ Παν/μιου Μακεδονίας, κατεύθυνση «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες»)
Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012
Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών Π.Ε 71
Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καλούνται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - κλάδων Δασκάλων, που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών EAE σχολικού έτους 2011-2012, για πρόσληψη στις δομές της ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται από 16/01/2012 μέχρι 20/01/2012.
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011
Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος της παράλληλης στήριξης
Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος της παράλληλης στήριξης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 71 για παραβίαση της νομοθεσίας στις τοποθετήσεις για την Παράλληλη Στήριξη, σήμερα 26 Σεπτεμβρίου 2011 με ηλεκτρονικό μήνυμα που έστειλε το πρωί ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέστειλε τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το ακριβές περιεχόμενο του μηνύματος έχει ως εξής:
Ανακοινοποίηση στο ορθό
Σας ενημερώνουμε ότι λόγω σφάλματος στο ηλεκτρονικό σύστημα προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη προέκυψαν ανακολουθίες ως προς τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου παρακαλούμε να μη προβείτε στις τοποθετήσεις με πράξεις ανάληψης των εν λόγω εκπαιδευτικών. Θα ακολουθήσει εντός της ημέρας ανακοίνωση των τοποθετήσεων εκ νέου. Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε άμεσα τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους.
Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής
Γεώργιος Αλεβίζος
Ως σφάλμα στο ηλεκτρονικό σύστημα προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να δικαιολογήσει τις αλχημείες των προσλήψεων μέσω του ΕΣΠΑ για την Παράλληλη Στήριξη, αφού πλέον η Παράλληλη Στήριξη παύει να είναι υποχρέωση του κράτους και παραδίδεται σε συγκυριακά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα «επιμόρφωσης».
Στα τέλη Σεπτεμβρίου εκατοντάδες παιδιά και οι γονείς τους περιμένουν εκπαιδευτικούς και η ταλαιπωρία παρατείνεται. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προκειμένου να αναλάβουν υπηρεσία ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα, με όλο το οικονομικό κόστος μετακίνησης και διαμονής για να βρεθούν σήμερα αντιμέτωποι με αυτό το «σφάλμα». Είναι απορίας άξιο πώς οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να ενημερώσουν τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους και μάλιστα άμεσα!
Πώς αντιμετώπισε το Υπουργείο Παιδείας αυτό το «σφάλμα»; Μετά το μεσημέρι με μία ασαφή ανακοίνωση για «τοποθετήσεις οκτώ εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε εναπομείναντα κενά Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας», οι 144 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής έγιναν 136. Τους υπόλοιπους τους έστειλαν στο σπίτι τους αδιαφορώντας για το κόστος αυτού του σφάλματος: «το πρωί νόμιζες πως είχες δουλειά, λυπούμαστε κάναμε λάθος».
Και τι θα απογίνουν άραγε αυτά τα παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη και σήμερα είναι χωρίς δάσκαλο, αφού οι θέσεις αυτές δεν καλύφθηκαν, και μάλιστα στις περιοχές που εντοπίστηκε το «σφάλμα»;
Η πλήρης και άνευ όρων παράδοση της Παράλληλης Στήριξης στο ΕΣΠΑ δεν αφήνει περιθώρια για την ουσιαστική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής της χώρας προς όφελος των παιδιών. Αντίθετα αφήνει περιθώρια για διάφορες ενέργειες που δικαιολογούνται ως «σφάλματα». Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά: παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη χωρίς εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής άνεργοι και εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής να ταλαιπωρούνται. Δυστυχώς η Παράλληλη Στήριξη αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πεδίο πειραματισμών, σκοπιμοτήτων και προχειρότητας.
Εμείς από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε να διεκδικούμε σταθερότητα, συνέπεια και ποιότητα εκπαίδευσης για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής από τον τακτικό προϋπολογισμό και όχι από τα επισφαλή και ευέλικτα προγράμματα του ΕΣΠΑ που πλασάρονται ως «επιμόρφωση». Πέρυσι η «επιμόρφωση» δεν έγινε και φέτος τα ΚΕΔΔΥ, ο φορέας επιμόρφωσης καταργείται!
Καλούμε τους Συλλόγους, Φορείς και Γονείς Κωφών παιδιών και γενικότερα παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία που δικαιούνται παράλληλη στήριξη να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.
Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει σαφείς εξηγήσεις σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, γονείς, παιδιά, και εκπαιδευτικούς και όχι να κουκουλώσει το θέμα με μια «ανακοινοποίηση στο ορθό». Και μία συγνώμη δε θα έβλαπτε.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011
Παράλληλη Στήριξη: Δελτίο τύπου από Σ.Α.Τ.Ε.Α
Η Αποδόμηση της Παράλληλης Στήριξης – Υπεύθυνος Έργου: Υπουργείο Παιδείας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ποτήρι ξεχείλισε. Η ανακοίνωση του Υπουργείου στις 23/09 για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη μέσω του ΕΣΠΑ καταπατά βίαια κάθε δικαίωμα των μαθητών για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση και καταργεί παράνομα τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Μετά τις καταργήσεις σχολείων, τους μαθητές χωρίς βιβλία, την έναρξη της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία χωρίς δάσκαλο και νηπιαγωγό, τις περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, τη μετάθεση ενεργών δασκάλων σε θέσεις «εφεδρείας» και την ανακοίνωση κατάργησης των ΚΕΔΔΥ, προωθείται ευθαρσώς και παρανόμως ο υποβιβασμός της παράλληλης στήριξης.
Οι περικοπές στην παιδεία όχι μόνο δεν εξορθολογίζουν, αλλά στην ουσία υποτιμούν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης καταστρατηγώντας θεμελιώδη δικαιώματα ισότητας και προσβασιμότητας. Η αποδόμηση της ειδικής αγωγής καλά κρατεί.
Συγκεκριμένα, από τους πίνακες προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη μέσω ΕΣΠΑ διαπιστώνονται οι εξής παρανομίες:
- Χωρίς να έχει εξαντληθεί ο πίνακας των δασκάλων ειδικής αγωγής προσλαμβάνονται δάσκαλοι από τον πίνακα της γενικής αγωγής χωρίς κανένα απολύτως τυπικό προσόν και κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας (N.3699/2008, N.3966/2011). Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής δια στόματος του κ. Αλεβίζου ότι «οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί» και ότι «προσλαμβάνονται εν ελλείψει εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής»; Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί τους ότι δεν μπορούν να αφήσουν τα παιδιά στον αέρα; ( δείτε σχετικό βίντεο εδώ)
Τελικά όλα ήταν ασύστολα ψεύδη και μικροπολιτικοί ελιγμοί στις πλάτες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το Υπουργείο λειτουργεί αυθαίρετα κάνοντας διακρίσεις ανάμεσα στους μαθητές χωρίζοντάς τους σε δύο κατηγορίες: σε εκείνους που τους αναγνωρίζεται το συνταγματικό δικαίωμα στην εκπαίδευση από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε εκείνους που το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα αφαιρείται. Ποια είναι η απάντηση του Υπουργείου σήμερα στους γονείς των μαθητών αυτών;
Όσοι εργάζονται στο χώρο της ειδικής αγωγής γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει χρόνος για πειράματα. Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία ανάπτυξης δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας η εκπαιδευτική παρέμβαση οφείλει να είναι σταθερή, δομημένη και να εφαρμόζεται από εξειδικευμένο προσωπικό. Τόσα χρόνια το Υπουργείο καταργεί το δικαίωμα στη σταθερότητα αναδιατάσσοντας διαρκώς τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής μέσω της ομηρίας τους στο καθεστώς του αναπληρωτή. Και τώρα τι; Καταργεί ευθαρσώς και το δικαίωμα σε εξειδικευμένο προσωπικό εγκαταλείποντας το μότο «δεν επαρκούν οι δάσκαλοι της ειδικής αγωγής» και υιοθετώντας το μότο «δε χρειάζονται δάσκαλοι ειδικής αγωγής». Επιπλέον, φέτος μειώνει δραστικά τον αριθμό των παρεχόμενων παράλληλων στηρίξεων, όχι μόνο εξαιτίας της πολιτικής μείωσης των προσλήψεων, αλλά κι εξαιτίας της εφαρμογής του θεσμού από επισφαλή ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ.
- Η μη εξάντληση του πίνακα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και η αυθαίρετη πρόσληψη δασκάλων γενικής αγωγής συνιστά πρωτοφανή και παράνομη ακύρωση του βασικού τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή και προμήνυμα για την κατάργηση κάθε κλάδου εκπαίδευσης και των πινάκων αναπληρωτών. Παράλληλα φανερώνει ξεκάθαρα τις πολιτικές σκοπιμότητες του Υπουργείου. Να αφανίσει την παράλληλη στήριξη με τη λήξη του προγράμματος ΕΣΠΑ και να υιοθετήσει ένα οικονομικά φτηνό μοντέλο ένταξης με έναν «επιμορφωμένο» εκπαιδευτικό της γενικής, εγκαταλείποντας το μαθητή χωρίς στήριξη μέσα στην τάξη. Να χρησιμοποιήσει την ειδική αγωγή ως βαλβίδα αποσυμπίεσης για τις στρατιές ανέργων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής που η πολιτική του Υπουργείου δημιούργησε. Να καλλιεργήσει κλίμα συντεχνιακών λογικών κατακερματίζοντας το χώρο της ειδικής αγωγής.
- Τέλος, με πλήρη αδιαφάνεια κι αναξιοκρατία παραβιάστηκε η σειρά κατάταξης και τοποθέτησης των δασκάλων ειδικής αγωγής και προηγήθηκαν παράνομα, επιλεκτικά και μεροληπτικά δάσκαλοι της γενικής αγωγής, οι οποίοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έπονται στην τοποθέτηση. Συνάδελφοι της ειδικής αγωγής, ενώ βάσει της σειράς κατάταξής τους είχαν τη δυνατότητα να προσληφθούν στις πρώτες περιοχές της προτίμησής τους, παρακάμφθηκαν λόγω της τοποθέτησης σε αυτές εκπαιδευτικών γενικής αγωγής. Με την παράνομη αυτή διαδικασία έμειναν άνεργοι ή τοποθετήθηκαν στις επόμενες περιοχές προτίμησης.
Το ποτήρι ξεχείλισε για τους μαθητές, τους γονείς και τους δασκάλους. Το Υπουργείο Παιδείας έχει μετατραπεί σε εργαστήρι υψηλής μαγειρικής τέχνης κι εγκληματικών πειραματισμών.
Απαιτούμε από τη Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής την άμεση ανάκληση κι επανασύνταξη των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, τόσο για τις μειωμένες παράλληλες στηρίξεις που εγκρίθηκαν, όσο και για τη μη στελέχωσή τους από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, ενώ αυτοί είναι διαθέσιμοι.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ και τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να παρέμβουν άμεσα στο Υπουργείο καθότι αν ισχύσει αυτή η παρανομία οι πίνακες των αναπληρωτών γίνονται κουρελόχαρτο και το Υπουργείο εφεξής θα κάνει επιλεκτικές προσλήψεις.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
www.satea.gr