Υποκρισία και για την Ειδική Αγωγή
«Κανένα παιδί με αναπηρία δε θα πρέπει να στερείται το αγαθό της εκπαίδευσης», είναι μια από τις δεκάδες δηλώσεις υποκρισίας που έχουν εξαπολύσει κυβερνητικά στελέχη για την Ειδική Αγωγή. Μάλιστα, σε συνέδριο που είχε γίνει πριν από δύο μήνες, ο ειδικός γραμματέας Α'βάθμιας και Β'βάθμιας Εκπαίδευσης Μ. Κοντογιάννης είχε εξηγήσει και πώς θα ...επιτευχθεί αυτό: Οι μαθητές με αναπηρία θα αποκτούν Αριθμό Μητρώου Μαθητή. Ειδικές επιτροπές αναλαμβάνουν να εξαλείψουν τις διακρίσεις και τους κοινωνικούς αποκλεισμούς. Προώθηση ηλεκτρονικής προσβασιμότητας σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ομως... μόνο στον Πειραιά θα αποφοιτήσουν τον Ιούνη 55 παιδιά με ειδικές ανάγκες από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να υπάρχει δημόσιο σχολείο να ενταχθούν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, καθώς το ΕΕΕΕΚ Πειραιά είναι πλήρες και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά δε λειτουργεί. Σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής υπάρχουν μόνο 2 γυμνάσια και λύκεια για κινητικά ανάπηρους, 2 για κωφούς και κανένα για τυφλούς. Και αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ της τραγικής πραγματικότητας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και οι οικογένειές τους: Τουλάχιστον 185.000 παιδιά με αναπηρίες είναι εκτός Ειδικής Αγωγής. Περίπου 15.500 παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν πέρσι εγγεγραμμένα στα ειδικά σχολεία - τα οποία στεγάζονται σε άθλια κτίρια και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές - και πολλά από αυτά δεν κατάφεραν να πάνε ούτε μια μέρα για μάθημα λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων. Από αυτά μόνο 13.500 παιδιά της ηλικίας του δημοτικού σχολείου παρακολουθούν κάποια μορφή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Περίπου το 1,5% στο σύνολό τους παρακολουθούν γενική ή επαγγελματική Ειδική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από τους 2.000 τυφλούς και 4.000-5.000 ημιβλέποντες, σε ηλικία μικρότερη των 18 ετών, μόνο 150 παρακολουθούν οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης. Από τα 5.000 αυτιστικά παιδιά μόνο τα 120 φοιτούν σε σχολείο. Στο χώρο των κωφών, ο μαθητικός πληθυσμός από 550 μαθητές που ήταν πριν 20 χρόνια τώρα φτάνει τους 250-300. Οι γονείς είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν όλο και περισσότερα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Στην Ελλάδα ένα σχετικά καλά οργανωμένο κέντρο αποκατάστασης στοιχίζει τουλάχιστον 1.000 ευρώ το μήνα. Στα περισσότερα σχολεία Ειδικής Αγωγής υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Και αυτή η πραγματικότητα δε πρόκειται να αλλάξει με αριθμούς μητρώου, ούτε με ειδικές επιτροπές. Επιβάλλεται ενιαίος και συντονισμένος αγώνας για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή, υψηλής ποιότητας, με βάση τις σύγχρονες κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για να βρουν το δικό τους σχολείο όλα τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες (από την προσχολική αγωγή έως την επαγγελματική εκπαίδευση - αποκατάσταση), που σήμερα είναι εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αναγκαίο να ιδρυθούν όσες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής χρειάζονται και τμήματα ένταξης σ' όλα τα σχολεία της χώρας, απαγορεύοντας κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες. Δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαραίτητων τεχνικών βοηθημάτων για τις ανάγκες εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.