Το group Ειδικής Αγωγής δημιουργήθηκε για να ανταλλάσουν πληροφορίες, απόψεις όσοι ασχολούνται με την ειδική αγωγή...από γονείς, ειδικούς δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές, φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ...
Μπορείτε να γίνετε μέλη πληκρολογώντας το e-mail σας ή απλώς να επισκεφτείτε ανώνυμα το group και να δημοσιεύσετε κάτι...
Εκφραστείτε ελεύθερα λοιπόν...
Τα μέλη του group έχουν τη δυνατότητα να δημοριεύουν και αρχεία ή εργασίες τους, ασκήσεις και ό,τι έγγραφο μπορεί να φανεί χρήσιμο στο group μας...
Καλή αρχή λοιπόν!
Παρασκευή 24 Απριλίου 2009
Δευτέρα 20 Απριλίου 2009
Χαρακτηριστικά μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά: (ενδεικτικές δυσκολίες)
- διαβάζουν λάθος τους αριθμούς
- δεν ολοκληρώνουν τις ασκήσεις
- απεικονίζουν καθρεπτικά τους αριθμούς
- αντιστρέφουν τη σειρά των ψηφίων όταν αντιγράφουν αριθμούς
- δε γνωρίζουν τα νομίσματα
- δυσκολεύονται στο χειρισμό των αριθμητικών συμβόλων
- δε γράφουν πάνω στις γραμμές του τετραδίου
- δυσκολεύονται να διακ΄ρινου το "δεξιά" "αριστερά"
- δυσκολεύονται να διακρίνουν σχήματα
- δυσκολεύονται στη σύγκριση αριθμών
- δυσκολεύονται στην επίλυση προβληματων
- γράφουν αργά
- δυσκολεύονται ν κατανοήσουν μαθηματικούς όρους
- δε μπορούν να εκφράσουν με μαθηματικούς όρους τις σκέψεις τους
- δυσκολεύονται στη σύγκριση μεγεθών
- δυσκολεύονται να εκφράσουν πληροφορίες των προβλημάτων
- δυσκολεύονται να επαναλάβουν τα βήματα για να λύσουν μια άσκηση
Παρασκευή 17 Απριλίου 2009
Bangor Dyslexia Test
Το Βangor Dyslexia Test είναι ένα τεστ αξιολόγησης, το οποίο χορηγούμε για να διαπιστώσουμε αν ο μαθητής που αξιολογούμε εμφανίζει χαρακτηριστικά των δυσλεξικών. Δεν είναι ένα αξιόπιστο μέσο για τη διάγνωση της δυσλεξίας αλλά αποτελεί μέρος μιας διαγνωστικής διαδικασίας. Το Βangor Dyslexia Test μας δίνει πληροφορίες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μαθητής. Τα scores της επίδοσης των παιδιών έχουν σκοπό να μας καθοδηγήσουν για το τι παρεμβάσεις και τι πρόγραμμα θα ακολουθήσουμε. Το τεστ δίνεται σε παιδιά άνω των 7 με 8 χρόνων. Δεν επιτρέπεται να δώσουμε το τεστ σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, ακόμη και η χορήγηση του τεστ σε μαθητές 7-8 χρόνων μας κάνει να είμαστε επιφυλακτοί ως προς τα αποτελέσματα που θα μας δώσει.
Τρίτη 14 Απριλίου 2009
Συνεργασία ειδικού παιδαγωγού και γενικού δασκάλου...
Οι συνθήκες εργασίας, ο τρόπος ζωής, ο ατομισμός είναι παράγοντες που χωρίς να το θέλουμε αναστέλλουν τη συνεργασία στη δουλειά που επιλέγουμε να κάνουμε...Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού όμως, προυποθέτει μία σωστή συνεργασία με το σύνολο των εκπαιδευτικών, των γονέων και του μαθητικού δυναμικού του σχολείου.
Συνέχεια...
Ας ασχοληθούμε με τη συνεργασία του γενικού δασκάλου και του ειδικού παιδαγωγού...πολλές φορές ο δάσκαλος της τάξης θέλει να "ξεφορτωθεί" ένα δύσκολο, ανυπάκουο, μη συμβατό με τη μάζα, ενοχλητικό με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς μαθητή από την τάξη του για να μπορέσει να ολοκληρώσει το μάθημά του με τους υπόλοιπους μαθητές που "παίρνουν τα γράμματα". Έτσι, για καλή του τύχη υπάρχουν τα τμήματα ένταξης όπου στέλνει το δύσκολο, ανυπάκουο, ενοχλητικό κλπ μαθητή. Ο ειδικός δάσκαλος από την άλλη μεριά προσπαθεί να "εντάξει" αυτό το μαθητή χωρίς να βλέπει αποτέλεσμα καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς...και όλοι αναρωτιούνται...που έγκειται το λάθος;;
Χωρίς αμφιβολία το λάθος είναι ότι οι δύο δάσκαλοι (ειδικός και γενικός) δε συνεργάστηκαν..γιατί όμως;; Η απάντηση είναι διαφορετική κάθε φορά...γι' αυτό οι ευσυνείδητοι εκπαιδευτικοί καλό θα ήταν να προλαμβάνουν τέτοια φαινόμενα όσο γίνεται πιο νωρίς...
Η βάση για τη σωστή ένταξη ενός μαθητή είναι η επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία...Ο ειδικός δάσκαλος αλλά και ο γενικός πρέπει να συνεργάζονται εθελοντικά, χωρίς να τους το επιβάλλει η νομοθεσία ή ο διευθυντής τους. Οι ρόλοι τους είναι ξεκάθαροι, πράγμα που σημαίνει ότι ο καθένας είναι ισότιμος απέναντι στον άλλον. Οι στόχοι που πρέπει να θέσουν επιβάλλεται να είναι κοινοί και ο καθένας τους είναι υπεύθυνος για τη συμμετοχή και τη λήψη αποφάσεων. Αναλαμβάνουν τις ευθύνες για τις συνέπειες των πρακτικών τους και στηρίζονται ο ένας στον άλλον. Μία σωστή συνεργασία προυποθέτει ευελιξία και αναπτυγμένες κοινωνικές, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές σχέσεις. Ας αφήσουμε τους "κομπλεξισμούς", τις μικρότητες, τις μιζέριες και ας αφοσιωθούμε στη δουλειά και στο έργο...
Συνέχεια...
Ας ασχοληθούμε με τη συνεργασία του γενικού δασκάλου και του ειδικού παιδαγωγού...πολλές φορές ο δάσκαλος της τάξης θέλει να "ξεφορτωθεί" ένα δύσκολο, ανυπάκουο, μη συμβατό με τη μάζα, ενοχλητικό με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς μαθητή από την τάξη του για να μπορέσει να ολοκληρώσει το μάθημά του με τους υπόλοιπους μαθητές που "παίρνουν τα γράμματα". Έτσι, για καλή του τύχη υπάρχουν τα τμήματα ένταξης όπου στέλνει το δύσκολο, ανυπάκουο, ενοχλητικό κλπ μαθητή. Ο ειδικός δάσκαλος από την άλλη μεριά προσπαθεί να "εντάξει" αυτό το μαθητή χωρίς να βλέπει αποτέλεσμα καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς...και όλοι αναρωτιούνται...που έγκειται το λάθος;;
Χωρίς αμφιβολία το λάθος είναι ότι οι δύο δάσκαλοι (ειδικός και γενικός) δε συνεργάστηκαν..γιατί όμως;; Η απάντηση είναι διαφορετική κάθε φορά...γι' αυτό οι ευσυνείδητοι εκπαιδευτικοί καλό θα ήταν να προλαμβάνουν τέτοια φαινόμενα όσο γίνεται πιο νωρίς...
Η βάση για τη σωστή ένταξη ενός μαθητή είναι η επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία...Ο ειδικός δάσκαλος αλλά και ο γενικός πρέπει να συνεργάζονται εθελοντικά, χωρίς να τους το επιβάλλει η νομοθεσία ή ο διευθυντής τους. Οι ρόλοι τους είναι ξεκάθαροι, πράγμα που σημαίνει ότι ο καθένας είναι ισότιμος απέναντι στον άλλον. Οι στόχοι που πρέπει να θέσουν επιβάλλεται να είναι κοινοί και ο καθένας τους είναι υπεύθυνος για τη συμμετοχή και τη λήψη αποφάσεων. Αναλαμβάνουν τις ευθύνες για τις συνέπειες των πρακτικών τους και στηρίζονται ο ένας στον άλλον. Μία σωστή συνεργασία προυποθέτει ευελιξία και αναπτυγμένες κοινωνικές, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές σχέσεις. Ας αφήσουμε τους "κομπλεξισμούς", τις μικρότητες, τις μιζέριες και ας αφοσιωθούμε στη δουλειά και στο έργο...
Οι φιλοσοφικές αρχές της ένταξης...
Ο απώτερος σκοπός της ένταξης δεν είναι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να ενταχθούν στη γενική τάξη αλλά να τα διδάξουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να τους δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες να συμμετέχουν για να έχουν πρόσβαση στην τάξη και στη γνώση...Η ένταξη είναι ευθύνη του ειδικού παιδαγωγού αλλά και του γενικού δασκάλου.
Το παιδί έχει δικαίωμα να ανήκει στην τάξη του. Το σχολείο πρέπει και έχει την υποχρέωση να σέβεται και να εκτιμά τη δαφορετικότητα. Η ανάπτυξη του παιδιού έρχεται μέσα από την επικοινωνία με άλλους συνομηλίκους του. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να κάνουν όνειρα και να εκφράζουν τις προσδοκίες τους.
Το παιδί έχει δικαίωμα να ανήκει στην τάξη του. Το σχολείο πρέπει και έχει την υποχρέωση να σέβεται και να εκτιμά τη δαφορετικότητα. Η ανάπτυξη του παιδιού έρχεται μέσα από την επικοινωνία με άλλους συνομηλίκους του. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να κάνουν όνειρα και να εκφράζουν τις προσδοκίες τους.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)