Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Μια μικρή γεύση για το τι επικρατεί στην Ειδική Αγωγή

2002-2012: η εγκύκλιος της Ειδικής Αγωγής και η βιομηχανία προσόντων

Για 11η χρονιά οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με βασικό τίτλο σπουδών στην Ε.Α. (ΠΕ61, ΠΕ71) μπήκαμε στη διαδικασία αναμονής της εγκυκλίου μας. Για 11η χρονιά δε θα επισκεφτούμε τις πρωτοβάθμιες για ζητήματα μετάθεσης ή απόσπασης, αλλά για να κάνουμε αίτηση ένταξης στον πίνακα Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών ΕΑΕ έχοντας σχεδόν 90 μήνες προϋπηρεσίας (ελπίζουμε να μη μηδενίσει το κοντέρ μόλις φτάσουμε τους 100 και γίνει μια μεγάλη επανεκκίνηση σαν τις μικρές επανεκκινήσεις της ζωής μας, που βιώνουμε κάθε Σεπτέμβρη). Για 11η χρονιά πρόκειται να καλύψουμε οργανικά κενά κι όχι λειτουργικά.
Για μία ακόμη χρονιά περιμέναμε εναγωνίως τη δυσάρεστη έκπληξη στην εγκύκλιό μας…έτσι μας δίδαξε η ιστορία (προσμέτρηση σεμιναρίων 400 ωρών, ισχύς και προτεραιότητα σε διδακτορικά και μεταπτυχιακά, πρόσκαιρο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, προσμέτρηση προϋπηρεσίας όσων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής εργαστούν στην Ειδική όχι στον κλάδο τους αλλά στην Ε.Α., εξαίρεση της Ε.Α. από το «κλείσιμο» των πινάκων αναφορικά με την καταγραφή της προϋπηρεσίας στους πίνακες). Τελικά φέτος η έκπληξη δεν ήρθε από το περιεχόμενο της εγκυκλίου, στο θέατρο του παραλόγου δε θα αλλάξει φέτος το σενάριο. Το υπουργείο με αναπτυγμένη την αίσθηση της φαντασίας, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι η Ε.Α. δεν είναι προτεραιότητα της ελληνικής πολιτείας, αργοπόρησε στην έκδοση της εγκυκλίου, τόσο όσο καμία άλλη χρονιά. 
Αναρωτιόμαστε εάν θα αργοπορήσει και η σύνταξη των τελικών πινάκων κατάταξης και πάνω απ’ όλα οι προσλήψεις. Ελπίζουμε να μη βιώσουμε και φέτος μία κατάσταση -που το υπουργείο και τα media πάντα αποκρύπτουν- με χιλιάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που στις 11 Σεπτέμβρη δε θα είναι στο σχολείο, αλλά στο σπίτι τους.
Όπως πέρσι ας δούμε και φέτος τα επίμαχα σημεία της εγκυκλίου:
1.Για τους πίνακες των Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71 και ΠΕ61) δεν ισχύει ότι ισχύει για όλους τους υπόλοιπους κλάδους. Οι πίνακές μας δεν είναι «καθαροί»! Η ένταξη στους πίνακές μας δε γίνεται με το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία, όπως και σε όλους τους κλάδους, αλλά με  βάση τα προσόντα, βάσει του απαράδεκτου νόμου 3699/2008. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη διπλοεγγεγραμμένων υποψήφιων αναπληρωτών και στον πίνακα Γενικής αλλά και στον πίνακα Ειδικής Αγωγής, χωρίς βασικό τίτλο σπουδών στην Ε.Α. παρά μόνο με προσόντα όπως διδακτορικό, μεταπτυχιακό, σεμινάριο και προϋπηρεσία στην Ε.Α..
▪  Μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Θα βιώσουμε και πάλι την αδικία ο πίνακάς μας να κατακλυστεί από κωδικούς 70.50 και 60.50  και διπλοεγγεγραμμένους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για συναδέλφους της Γενικής χωρίς βασικό τίτλο σπουδών στην Ειδική Αγωγή, τις περισσότερες φορές χωρίς προϋπηρεσία και με μοναδικό κριτήριο κατάταξής τους το διδακτορικό ή ένα μεταπτυχιακό στην Ε.Α., συχνά εισαγόμενο από Βουλγαρία ή Ιταλία και αμφιβόλου ποιότητας, που θα προηγηθούν από συναδέλφους με 10 χρόνια προϋπηρεσία και βασικό πτυχίο στην Ε.Α.. Θα προηγηθεί και φέτος το εμπόριο ελπίδας και η βιομηχανία των μεταπτυχιακών από τα εργασιακά δικαιώματα των κλάδων μας και το δικαίωμα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για εξειδικευμένη εκπαίδευση από το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό.
▪ Σεμινάρια 400 ωρών. Τα περίφημα «σεμινάρια της ντροπής», όπως έμειναν στην ιστορία από την πρώην υφυπουργό παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, όπως φαίνεται συνεχίζουν να μας ντροπιάζουν. Όπως προβλέπεται από τον απαράδεκτο νόμο 3699/2008 θεωρούνται τυπικό προσόν και θα δούμε και φέτος τους πίνακές μας να κατακλύζονται από συναδέλφους της Γενικής με σεμινάριο. Άλλωστε, βάσει του νόμου 3848/2010 «…εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση του πρώτου και του επόμενου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π…εφόσον τα σχετικά πιστοποιητικά παρακολούθησης ετήσιων σεμιναρίων αποκτήθηκαν έως τις 31.8.2010.». Όσο λοιπόν συνεχίζεται το κακόγουστο παιχνίδι των ανακοινώσεων για τη διεξαγωγή Α.Σ.Ε.Π. Ειδικής Αγωγής, χωρίς ποτέ αυτός να προκηρύσσεται, τα σεμινάρια θα είναι μία ακόμη υπενθύμιση για το φαγοπότι που έχει στηθεί στην Ε.Α. από επιτήδειους με «άκρες».
Προυπηρεσία στην Ε.Α. Σύμφωνα με την εγκύκλιο στους πίνακές μας θα δούμε και συναδέλφους της Γενικής Αγωγής που συμπλήρωσαν 10 μήνες προϋπηρεσίας στην Ε.Α. καθώς από το νόμο 3699/2008 θεωρείται τυπικό προσόν. Βλέπουμε και πάλι το υπουργείο να επιλέγει να «σπρώξει» τους πάντες στην Ειδική Αγωγή.
Γιατί άραγε; Ποιες οι σκοπιμότητες;
2. Στο παραπάνω παζλ προστίθεται ακόμη ένα κομμάτι. Όπως αναφέρει η εγκύκλιος, η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών στην Ε.Α. καταγράφεται στους πίνακες. Ενώ δηλαδή με το ν. 3848/2010 οι πίνακες αναπληρωτών παύουν να τροφοδοτούνται με νέα προϋπηρεσία, η εγκύκλιος αναπληρωτών Ε.Α. εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς στην Ε.Α. από τον προαναφερόμενο νόμο. Η προϋπηρεσία θα προσμετρείται  ΜΟΝΟ γι αυτούς. Πιο συγκεκριμένα:
 «…οι ενιαίοι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών… παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010. .Η διάταξη…δεν έχει εφαρμογή στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων ΕΑΕ  δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 20,21 και 22 του ν. 3699/2008 (διατάξεις οι οποίες δεν καταργούνται από κάποια διάταξη μεταγενέστερων νόμων) η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε δομές της ΕΑΕ προσμετρείται στα τυπικά προσόντα». 
Επίσης σύμφωνα με το ν.3848/2010 «κάθε προϋπηρεσία υπολογίζεται στον κλάδο που προσφέρθηκε». Άρα κάποιος εκπαιδευτικός που δούλεψε στην Ε.Α., θα μπορεί να πάρει την προϋπηρεσία του σ’ αυτήν (γιατί θεωρείται «τυπικό προσόν»), αλλά δε θα μπορεί να την πάρει στον κλάδο του π.χ. στον κλάδο των γενικών δασκάλων, γιατί «κάθε προϋπηρεσία υπολογίζεται στον κλάδο που προσφέρθηκε». Έτσι θα έχουμε φέτος στους πίνακές μας και τους έχοντες προϋπηρεσία 10 μηνών στην Παράλληλη Στήριξη μέσω ΕΣΠΑ, που ποτέ δεν επιμορφώθηκαν κι επέλεξαν το «κουτάκι» μπρος στην απειλή της ανεργίας.
Ως Σύλλογοι έχουμε πει ξεκάθαρα πως δε θέλουμε καμία εξαίρεση, θέλουμε αναγνώριση της προϋπηρεσίας όλων των εκπαιδευτικών και την προσμέτρησή της στον κλάδο που καθένας ανήκει.
Γιατί άραγε συμβαίνουν τα παραπάνω; Ποιες οι σκοπιμότητες;
3. Ένα τρίτο επίμαχο σημείο της εγκυκλίου είναι το φιάσκο της Παράλληλης Στήριξης μέσω ΕΣΠΑ. Το υπουργείο συνεχίζει και φέτος τη στρατηγική που ξεκίνησε πριν 2 χρόνια και βάζει μέσα σε τάξεις εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα ουσιαστικό ή τυπικό προσόν και με καμία επιμόρφωση. Σύμφωνα με την εγκύκλιο:
«Από την 1.9.2010, η παράλληλη στήριξη –  συνεκπαίδευση μπορεί να παρέχεται και μέσω προγραμμάτων εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες…στο πλαίσιο… (ΕΣΠΑ), από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ 70 που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης στην ΕΑΕ, ΠΕ 61, ΠΕ 71, ΠΕ 02.50, ΠΕ 03.50 και ΠΕ 04.50. Αν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, στα προγράμματα αυτά μπορεί να συμμετέχουν και οι λοιποί εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ 70, καθώς και εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 02, ΠΕ 03 και ΠΕ 04».
Αντιλαμβανόμαστε ότι οι «ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν» και πρέπει οι μαθητές να μη μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς. Αυτό που δεν αντιλαμβανόμαστε είναι γιατί δε γίνεται η επιμόρφωση που προβλέπεται, γιατί αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία μη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στην Ε.Α. (κι όχι στον κλάδο που ανήκουν), γιατί ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης ταυτίστηκε επικίνδυνα με ένα πρόσκαιρο ευρωπαϊκό και δήθεν καινοτόμο πρόγραμμα.
Γιατί το υπουργείο βάλθηκε να διαλύσει την Παράλληλη Στήριξη;
Γιατί άραγε; Ποιες οι σκοπιμότητες;
4. Είναι γεγονός πως οι ανάγκες στην Ε.Α. για εξειδικευμένο προσωπικό είναι τεράστιες και στην πρωτοβάθμια κι ακόμη περισσότερο στη δευτεροβάθμια. Ενώ λοιπόν το εξειδικευμένο προσωπικό δεν επαρκεί γιατί δε δημιουργούνται νέα πανεπιστημιακά τμήματα ειδικής αγωγής; Γιατί καταργήθηκαν τα Διδασκαλεία Μετεκπαίδευσης αντί να διευρυνθούν σε ένα δημόσιο και δωρεάν φορέα στον οποίο να έχουν θέση πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι, μόνιμοι και μη; Μήπως για να μείνει ελεύθερο το πεδίο για άνθηση των διάφορων επιχειρήσεων μεταπτυχιακών, σεμιναρίων και πιστοποιητικών;
Γιατί άραγε; Ποιες οι σκοπιμότητες;
Βάσει των παραπάνω η απάντηση σε μας είναι πλέον ξεκάθαρη.
Α) Η πολιτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, περιελάμβανε συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μειώσεις διορισμών στο απειροελάχιστο, μειώσεις προσλήψεων αναπληρωτών, εξαγγελίες για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις αναπληρωτών και για αύξηση ωρών διδασκαλίας. Έτσι το υπουργείο έχοντας δημιουργήσει ουρές ανέργων στη Γενική Αγωγή, χρησιμοποιεί την Ειδική σαν βαλβίδα αποσυμπίεσης της ανεργίας που το ίδιο δημιούργησε, αδιαφορώντας για την ποιότητα της εκπαίδευσης που δικαιούνται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι ξεκάθαρο πως το υπουργείο κάνει μικροπολιτική και βλέπει την Ε.Α. σα μια πίτα με την οποία προσπαθεί να βουλώσει στόματα.
Β) Την ίδια στιγμή, η απροκάλυπτη εύνοια της υπάρχουσας νομοθεσίας για την ανάπτυξη της εμπορευματοποίησης της Ειδικής Αγωγής (μεταπτυχιακά, σεμινάρια κ.α.) κάνει ολοφάνερη την ύπαρξη μίας διαπλεκόμενης κατάστασης. Όπως λέει και η λαϊκή ρήση «θέλει ο παπάς να κρυφτεί και δεν τον αφήνουν τα ράσα».
Γ) Η υποβάθμιση του βασικού τίτλου σπουδών στην Ε.Α. δείχνει να μην είναι τίποτε άλλο παρά ένα πείραμα. Χρησιμοποιείται ο πιο αδύναμος κρίκος της εκπαίδευσης, για να εφαρμοστεί ένα πιο εξελιγμένο σχέδιο πριμοδότησης των ακαδημαϊκών προσόντων. «Κάνε σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και μεταπήδησε κλάδο, βρες δουλειά. Μάζεψε μονάδες για να είσαι αρκετός. Είναι δική σου ευθύνη που είσαι άνεργος». Κι όπως αντιλαμβάνεται κανείς, η καλλιέργεια μίας νοοτροπίας ατομικής πορείας, δε συνάδει ιδιαίτερα με τη συλλογικοποίηση  που εκείνοι φοβούνται.
Δ) Με το πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης μέσω ΕΣΠΑ βλέπουμε να χρησιμοποιείται η Ε.Α. για να αρπάξουν δικαιώματα επιβάλλοντας ατομικές συμβάσεις, επαναφέροντας παρουσιολόγια, εισάγοντας ιδιωτικές εταιρείες αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή παρατηρούμε να αλλοιώνεται το περιεχόμενο και η αποτελεσματικότητα ενός ολόκληρου θεσμού.
Ε) Τέλος, η υποβάθμιση του βασικού τίτλου σπουδών, δίνει το χώρο για τη διάσπαση των εργαζομένων, δημιουργώντας διάφορες ομάδες (έχοντες βασικό πτυχίο, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί, σεμιναριούχοι, «επιμορφωμένοι», έχοντες προϋπηρεσία κ.ο.κ.) γεγονός που μπορεί να αποδυναμώσει έναν κλάδο. Πιθανόν αυτό να επιδιώκουν, για να μπορούν να εφαρμόσουν ό,τι επιθυμούν.
Το υπουργείο και ειδικότερα η διεύθυνση ειδικής αγωγής έχουν αποφασίσει να μην υπηρετούν τα «συμφέροντα» των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, αλλά να άγονται από μικροπολιτικά συμφέροντα. Αλλά οι φωνές μας δυναμώνουν και δίνουν το παρόν και το μέλλον στο χώρο της  Ειδικής Αγωγής, όσο κι αν προσπαθούν να μας αποφεύγουν μέσα από τα «γυάλινα» αποστειρωμένα γραφεία τους.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
www.satea.gr

Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους ΕΕΠ και αναπληρωτών ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σχολικού έτους 2012-2013



Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους ΕΕΠ και αναπληρωτών ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σχολικού έτους 2012-2013.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων , Πολιτισμού και Αθλητισμού  καλούνται όσοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης στους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και στον κλάδο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) να υποβάλουν αίτηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία επιθυμούν να προσληφθούν , από 8/8/2012 μέχρι και 17/8/2012.
Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στην υπ’αριθμ. πρωτ. 91287/Γ6/7-8-2012 σχετική εγκύκλιο.


Δείτε τη σχετική εγκύκλιο
 http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120807_anaplhrwtes_eep_ebp_2012_2013_ada.pdf

Εγκύκλιος Αναπληρωτών Ωρομισθίων για ΣΜΕΑΕ 2012-12013

Αναρτήθηκε χθες η εγκύκλιος αναπληρωτών και ωρομισθίων για ΣΜΕΑΕ για το σχολικό έτος 2012-2013.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσέρχονται στις αρμόδιες πρωτοβάθμιες-δευτεροβάθμιες από σήμερα 8-8-2012 έως και την Παρασκευή 17-8-2012

Μπορείτε να κατεβάσετε την εγκύκλιο εδώ  http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/ypovoli-eae.html


Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Ειδική Αγωγή και Δ.Ο.Ε (από την ιστοσελίδα www.satea.gr)

Ειδική Αγωγή: άγνωστη φράση για τη ΔΟΕ

Με λύπη μας διαπιστώνουμε για άλλη μια χρονιά ότι η Ομοσπονδία που υποτίθεται ότι μας αντιπροσωπεύει συνδικαλιστικά αγνοεί επιδεικτικά την ύπαρξη μας και τη συνεισφορά  μας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στις 21/5/2012 η ΔΟΕ κοινοποίησε την οριστική ημερήσια διάταξη της 81ης Γενικής Συνέλευσης που θα διεξαχθεί στις 22-24/6/2012.
Στο διεκδικητικό πλαίσιο-πρόγραμμα δράσης 2012-2013, η φράση «ειδική αγωγή» δε συναντάται πουθενά (εκτός από ένα σημείο όπου αναφέρεται στη δημιουργία κατευθύνσεων στα διδασκαλεία μετεκπαίδευσης). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ -αγνοώντας ακόμα και ψηφίσματα τοπικών Συλλόγων- κρίνει ως ανάξια διεκδίκησης τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή.
Εξακολουθεί και παραβλέπει προκλητικά το γεγονός ότι το 50% περίπου των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παραμένουν για δέκατη συνεχή χρονιά εγκλωβισμένοι σε καθεστώς αναπλήρωσης, καλύπτοντας μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις πάγια, οργανικά κενά.
Δεν είναι αξιοσημείωτη η έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς στην επικείμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, στην υποστελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, στην εναπόθεση της παράλληλης στήριξης στην ευκαιριακή και προσωρινή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ; Θεωρούν ανάξιο λόγου το γεγονός ότι η αξιολόγηση ξεκίνησε ήδη μέσα στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής και μάλιστα στους εργαζόμενους (αναπληρωτές με ΕΣΠΑ) με την πλέον ελαστική σχέση εργασίας (ατομικές συμβάσεις);
Αναρωτιόμαστε γιατί εφόσον είμαστε μέλη ενός συνδικαλιστικού οργάνου, είμαστε συνεπείς στις οικονομικές μας υποχρεώσεις, συνεπείς στην παρουσία μας στις τοπικές γενικές συνελεύσεις θα πρέπει ταυτόχρονα να «μαχόμαστε» κάθε χρόνο για να εκπροσωπηθούμε από αυτό το συνδικαλιστικό όργανο. Χαρακτηριστικά υπενθυμίζουμε ότι πέρσι το Μάιο συγκεντρώθηκαν από την πλειοψηφία των τοπικών συλλόγων ανά την Ελλάδα ψηφίσματα υπέρ των εργασιακών μας διεκδικήσεων τα οποία και κατατέθηκαν στο Δ.Σ. της ΔΟΕ. Για άλλη μια φορά προκλητικά η ΔΟΕ δε συμπεριέλαβε κανένα από τα αιτήματα μας στην ημερήσια διάταξη του περσινού συνεδρίου της. Αναγκαστήκαμε να παρέμβουμε στο συνέδριο για να συμπεριληφθούν τα αιτήματα μας στα θέματα προς συζήτηση, κάτι που έγινε τελικά με υποστήριξη όλων των συναδέλφων που βρίσκονταν στο ακροατήριο. Ωστόσο, τελικά το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε να κρατήσει εκτός πρακτικών του συνεδρίου το συγκεκριμένος σημείο της συζήτησης! Έπειτα από όλα αυτά καταλήγουμε να αμφισβητούμε πλέον έντονα την ανάγκη του ανήκειν σε ένα δευτεροβάθμιο απρόσωπο ή και πολλές φορές διπρόσωπο σωματείο.
Πανελλήνιος Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής και Κοινωνικής Πολιτικής
(απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ Παν/μιου Μακεδονίας, κατεύθυνση «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες»)

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών Π.Ε 71

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης Δασκάλων EAE για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης EAE

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καλούνται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - κλάδων Δασκάλων, που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών EAE σχολικού έτους 2011-2012, για πρόσληψη στις δομές της ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται από 16/01/2012 μέχρι 20/01/2012.

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος της παράλληλης στήριξης

Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος της παράλληλης στήριξης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 71 για παραβίαση της νομοθεσίας στις τοποθετήσεις για την Παράλληλη Στήριξη, σήμερα 26 Σεπτεμβρίου 2011 με ηλεκτρονικό μήνυμα που έστειλε το πρωί ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέστειλε τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το ακριβές περιεχόμενο του μηνύματος έχει ως εξής:

Ανακοινοποίηση στο ορθό

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω σφάλματος στο ηλεκτρονικό σύστημα προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη προέκυψαν ανακολουθίες ως προς τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου παρακαλούμε να μη προβείτε στις τοποθετήσεις με πράξεις ανάληψης των εν λόγω εκπαιδευτικών. Θα ακολουθήσει εντός της ημέρας ανακοίνωση των τοποθετήσεων εκ νέου. Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε άμεσα τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους.

Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής

Γεώργιος Αλεβίζος

Ως σφάλμα στο ηλεκτρονικό σύστημα προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να δικαιολογήσει τις αλχημείες των προσλήψεων μέσω του ΕΣΠΑ για την Παράλληλη Στήριξη, αφού πλέον η Παράλληλη Στήριξη παύει να είναι υποχρέωση του κράτους και παραδίδεται σε συγκυριακά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα «επιμόρφωσης».

Στα τέλη Σεπτεμβρίου εκατοντάδες παιδιά και οι γονείς τους περιμένουν εκπαιδευτικούς και η ταλαιπωρία παρατείνεται. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προκειμένου να αναλάβουν υπηρεσία ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα, με όλο το οικονομικό κόστος μετακίνησης και διαμονής για να βρεθούν σήμερα αντιμέτωποι με αυτό το «σφάλμα». Είναι απορίας άξιο πώς οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να ενημερώσουν τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους και μάλιστα άμεσα!

Πώς αντιμετώπισε το Υπουργείο Παιδείας αυτό το «σφάλμα»; Μετά το μεσημέρι με μία ασαφή ανακοίνωση για «τοποθετήσεις οκτώ εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε εναπομείναντα κενά Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας», οι 144 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής έγιναν 136. Τους υπόλοιπους τους έστειλαν στο σπίτι τους αδιαφορώντας για το κόστος αυτού του σφάλματος: «το πρωί νόμιζες πως είχες δουλειά, λυπούμαστε κάναμε λάθος».

Και τι θα απογίνουν άραγε αυτά τα παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη και σήμερα είναι χωρίς δάσκαλο, αφού οι θέσεις αυτές δεν καλύφθηκαν, και μάλιστα στις περιοχές που εντοπίστηκε το «σφάλμα»;

Η πλήρης και άνευ όρων παράδοση της Παράλληλης Στήριξης στο ΕΣΠΑ δεν αφήνει περιθώρια για την ουσιαστική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής της χώρας προς όφελος των παιδιών. Αντίθετα αφήνει περιθώρια για διάφορες ενέργειες που δικαιολογούνται ως «σφάλματα». Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά: παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη χωρίς εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής άνεργοι και εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής να ταλαιπωρούνται. Δυστυχώς η Παράλληλη Στήριξη αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πεδίο πειραματισμών, σκοπιμοτήτων και προχειρότητας.

Εμείς από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε να διεκδικούμε σταθερότητα, συνέπεια και ποιότητα εκπαίδευσης για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής από τον τακτικό προϋπολογισμό και όχι από τα επισφαλή και ευέλικτα προγράμματα του ΕΣΠΑ που πλασάρονται ως «επιμόρφωση». Πέρυσι η «επιμόρφωση» δεν έγινε και φέτος τα ΚΕΔΔΥ, ο φορέας επιμόρφωσης καταργείται!

Καλούμε τους Συλλόγους, Φορείς και Γονείς Κωφών παιδιών και γενικότερα παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία που δικαιούνται παράλληλη στήριξη να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.

Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει σαφείς εξηγήσεις σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, γονείς, παιδιά, και εκπαιδευτικούς και όχι να κουκουλώσει το θέμα με μια «ανακοινοποίηση στο ορθό». Και μία συγνώμη δε θα έβλαπτε.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

www.satea.gr

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Παράλληλη Στήριξη: Δελτίο τύπου από Σ.Α.Τ.Ε.Α

Η Αποδόμηση της Παράλληλης Στήριξης – Υπεύθυνος Έργου: Υπουργείο Παιδείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το ποτήρι ξεχείλισε. Η ανακοίνωση του Υπουργείου στις 23/09 για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη μέσω του ΕΣΠΑ καταπατά βίαια κάθε δικαίωμα των μαθητών για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση και καταργεί παράνομα τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Μετά τις καταργήσεις σχολείων, τους μαθητές χωρίς βιβλία, την έναρξη της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία χωρίς δάσκαλο και νηπιαγωγό, τις περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, τη μετάθεση ενεργών δασκάλων σε θέσεις «εφεδρείας» και την ανακοίνωση κατάργησης των ΚΕΔΔΥ, προωθείται ευθαρσώς και παρανόμως ο υποβιβασμός της παράλληλης στήριξης.

Οι περικοπές στην παιδεία όχι μόνο δεν εξορθολογίζουν, αλλά στην ουσία υποτιμούν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης καταστρατηγώντας θεμελιώδη δικαιώματα ισότητας και προσβασιμότητας. Η αποδόμηση της ειδικής αγωγής καλά κρατεί.

Συγκεκριμένα, από τους πίνακες προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη μέσω ΕΣΠΑ διαπιστώνονται οι εξής παρανομίες:

- Χωρίς να έχει εξαντληθεί ο πίνακας των δασκάλων ειδικής αγωγής προσλαμβάνονται δάσκαλοι από τον πίνακα της γενικής αγωγής χωρίς κανένα απολύτως τυπικό προσόν και κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας (N.3699/2008, N.3966/2011). Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής δια στόματος του κ. Αλεβίζου ότι «οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί» και ότι «προσλαμβάνονται εν ελλείψει εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής»; Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί τους ότι δεν μπορούν να αφήσουν τα παιδιά στον αέρα; ( δείτε σχετικό βίντεο εδώ)

Τελικά όλα ήταν ασύστολα ψεύδη και μικροπολιτικοί ελιγμοί στις πλάτες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το Υπουργείο λειτουργεί αυθαίρετα κάνοντας διακρίσεις ανάμεσα στους μαθητές χωρίζοντάς τους σε δύο κατηγορίες: σε εκείνους που τους αναγνωρίζεται το συνταγματικό δικαίωμα στην εκπαίδευση από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε εκείνους που το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα αφαιρείται. Ποια είναι η απάντηση του Υπουργείου σήμερα στους γονείς των μαθητών αυτών;

Όσοι εργάζονται στο χώρο της ειδικής αγωγής γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει χρόνος για πειράματα. Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία ανάπτυξης δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας η εκπαιδευτική παρέμβαση οφείλει να είναι σταθερή, δομημένη και να εφαρμόζεται από εξειδικευμένο προσωπικό. Τόσα χρόνια το Υπουργείο καταργεί το δικαίωμα στη σταθερότητα αναδιατάσσοντας διαρκώς τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής μέσω της ομηρίας τους στο καθεστώς του αναπληρωτή. Και τώρα τι; Καταργεί ευθαρσώς και το δικαίωμα σε εξειδικευμένο προσωπικό εγκαταλείποντας το μότο «δεν επαρκούν οι δάσκαλοι της ειδικής αγωγής» και υιοθετώντας το μότο «δε χρειάζονται δάσκαλοι ειδικής αγωγής». Επιπλέον, φέτος μειώνει δραστικά τον αριθμό των παρεχόμενων παράλληλων στηρίξεων, όχι μόνο εξαιτίας της πολιτικής μείωσης των προσλήψεων, αλλά κι εξαιτίας της εφαρμογής του θεσμού από επισφαλή ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ.

- Η μη εξάντληση του πίνακα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και η αυθαίρετη πρόσληψη δασκάλων γενικής αγωγής συνιστά πρωτοφανή και παράνομη ακύρωση του βασικού τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή και προμήνυμα για την κατάργηση κάθε κλάδου εκπαίδευσης και των πινάκων αναπληρωτών. Παράλληλα φανερώνει ξεκάθαρα τις πολιτικές σκοπιμότητες του Υπουργείου. Να αφανίσει την παράλληλη στήριξη με τη λήξη του προγράμματος ΕΣΠΑ και να υιοθετήσει ένα οικονομικά φτηνό μοντέλο ένταξης με έναν «επιμορφωμένο» εκπαιδευτικό της γενικής, εγκαταλείποντας το μαθητή χωρίς στήριξη μέσα στην τάξη. Να χρησιμοποιήσει την ειδική αγωγή ως βαλβίδα αποσυμπίεσης για τις στρατιές ανέργων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής που η πολιτική του Υπουργείου δημιούργησε. Να καλλιεργήσει κλίμα συντεχνιακών λογικών κατακερματίζοντας το χώρο της ειδικής αγωγής.

- Τέλος, με πλήρη αδιαφάνεια κι αναξιοκρατία παραβιάστηκε η σειρά κατάταξης και τοποθέτησης των δασκάλων ειδικής αγωγής και προηγήθηκαν παράνομα, επιλεκτικά και μεροληπτικά δάσκαλοι της γενικής αγωγής, οι οποίοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έπονται στην τοποθέτηση. Συνάδελφοι της ειδικής αγωγής, ενώ βάσει της σειράς κατάταξής τους είχαν τη δυνατότητα να προσληφθούν στις πρώτες περιοχές της προτίμησής τους, παρακάμφθηκαν λόγω της τοποθέτησης σε αυτές εκπαιδευτικών γενικής αγωγής. Με την παράνομη αυτή διαδικασία έμειναν άνεργοι ή τοποθετήθηκαν στις επόμενες περιοχές προτίμησης.

Το ποτήρι ξεχείλισε για τους μαθητές, τους γονείς και τους δασκάλους. Το Υπουργείο Παιδείας έχει μετατραπεί σε εργαστήρι υψηλής μαγειρικής τέχνης κι εγκληματικών πειραματισμών.

Απαιτούμε από τη Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής την άμεση ανάκληση κι επανασύνταξη των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, τόσο για τις μειωμένες παράλληλες στηρίξεις που εγκρίθηκαν, όσο και για τη μη στελέχωσή τους από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, ενώ αυτοί είναι διαθέσιμοι.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ και τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να παρέμβουν άμεσα στο Υπουργείο καθότι αν ισχύσει αυτή η παρανομία οι πίνακες των αναπληρωτών γίνονται κουρελόχαρτο και το Υπουργείο εφεξής θα κάνει επιλεκτικές προσλήψεις.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

www.satea.gr

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Να δημοσιοποιηθούν τώρα όλα τα στοιχεία για τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής

Να δημοσιοποιηθούν τώρα όλα τα στοιχεία για τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής

Το Υπουργείο Παιδείας αρέσκεται στο να μιλά για ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Μετά το σκάνδαλο των μεταπτυχιακών-μαϊμού που φανερώθηκε με τις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης το αμέσως προηγούμενο διάστημα, θα περίμενε κανείς πως το Υπουργείο θα ήταν πιο ευαίσθητο σε τέτοια ζητήματα.
Παρόλα αυτά, οι πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής εξακολουθούν να γεμίζουν με μεταπτυχιακούς τίτλους, για τους οποίους δεν αναγράφεται καν το πότε αποκτήθηκαν!
Η «εισβολή των μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής» στους πίνακες αναπληρωτών έχει ως αποτελέσμα να χάνουν τη θέση τους στον πίνακα άνθρωποι που έχουν από 10 μέχρι και….80 μήνες προϋπηρεσία (!) στην Ειδική Αγωγή αφού στους κλάδους μας ισχύει η απαράδεκτη πρωτοτυπία του ν.3699/2008 να προηγείται όποιος έχει διδακτορικό/μεταπτυχιακό τίτλο στην Ειδική Αγωγή ακόμα και αν έχει μηδενική προϋπηρεσία!! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι η «βιομηχανία μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής» ανθεί σε Ελλάδα, Βουλγαρία κ.ο.κ.
Αλήθεια όμως, πόσα από τα μεταπτυχιακά του εξωτερικού έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ και πότε;
Πόσα από τα μεταπτυχιακά του εσωτερικού περιλαμβάνται στο ΦΕΚ Ίδρυσης, Οργάνωσης και Λειτουργίας του αντίστοιχου Πανεπιστημιακού Τμήματος/Σχολής για να είναι έγκυρα;
Απαιτούμε δίκαιες και καθαρές λύσεις!
Γι’ αυτό ζητάμε:
  • Να δώσει στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία για τους μεταπτυχιακούς τίτλους Ειδικής Αγωγής και να μην υπεκφεύγει μιλώντας για προσωπικά δεδομένα. Δηλαδή ο βαθμός και η ημερομηνία κτήσης του βασικού πτυχίου μας δεν είναι προσωπικό δεδομένο και γράφεται στους πίνακες αναπληρωτών, αλλά ο βαθμός και η ημερομηνία κτήσης του μεταπτυχιακού είναι;
  • Να παρέμβουν οι αιρετοί του κλάδου για να δοθούν στη δημοσιότητα όλοι οι τίτλοι των μεταπτυχιακών σπουδών έτσι ώστε να γνωρίζουμε αν είναι συναφείς με το αντικείμενο της Ειδικής Αγωγής. Να ανακοινωθεί το Πανεπιστημιακό Τμήμα από το οποίο προέρχονται και το πότε αναγνωρίστηκαν από τον ΔΟΑΤΑΠ αν είναι πτυχία του εξωτερικού.
  • Εξακολουθούμε να ζητάμε «καθαρούς» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία.
ΟΧΙ στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή).
ΟΧΙ στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.
ΝΑΙ στην προσμΣύνδεσμοςέτρηση της προϋπηρεσίας για όλους τους εκπαιδευτικούς στον κλάδο τους και μόνο.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗ
πηγή: www.satea.gr



Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής-Α/θμια Β/θμια

Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής της Α/θμιας και Β/θμιας.

Οι ενστάεις γίνονται δεκτές από την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου έως Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου.

Σύνδεσμος
Οι πίνακες είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα e-aitisi.sch.gr

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Ιστοσελίδα Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής

Η επίσημη ιστοσελίδα των συλλόγων αποφοίτων τμημάτων ειδικής αγωγής.

Οι σύλλογοι αποφοίτων του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής και του εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής ανέβασαν αυτή τη σελίδα για ενημέρωση σε ό,τι αφορά το χώρο της ειδικής αγωγής και τις δράσεις τους.Σύνδεσμοςwww.satea.gr

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Δελτίο Τύπου Συντονιστικο Συλλόγων Αποφοίτων Ειδικής Αγωγής

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δελτίο Τύπου

23-5-2011

Δυναμικές κινητοποιήσεις των αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής – Η νέα γενιά εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής δηλώνει παρούσα

Στο τελευταίο μας «Γράμμα προς γονείς» που δημοσιεύσαμε σχετικά με την απεργία στην Ειδική Αγωγή δηλώσαμε: «Αν και γνωρίζουμε ότι τα παιδιά και οι γονείς τους δεν φταίνε σε τίποτα, δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά την απεργία. Θέλουμε να ακούσουν οι υπεύθυνοι την απουσία μας από την τάξη αλλά και την παρουσία μας στους διαδρόμους του Υπουργείου Παιδείας. Θέλουμε και τη δική σας υπομονή και στήριξη. Ζητάμε τα αυτονόητα.»

Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι όλα τα παραπάνω πήραν σάρκα και οστά. Η απεργία μας είχε καθολική συμμετοχή σε κάθε μέρος της Ελλάδας όπου βρισκόμαστε «ακροβολισμένοι»: από την Κάρπαθο μέχρι τον Έβρο, από την Κέρκυρα μέχρι τη Μεσσηνία, η συμμετοχή των απεργών ήρθε από παντού!

Πετυχημένες όμως ήταν και οι συγκεντρώσεις μας! Την Τετάρτη 18 Μάη πήγαμε μαζικά στο Υπουργείο Παιδείας για να δούμε τους προϊσταμένους μας αλλά και να μας δουν: γιατί είναι οι εργοδότες μας και δεν έχουν κανένα λόγο να «φυλάγονται», να «φρουρούνται από τον κόσμο». Γιατί δεν είμαστε «εισβολείς», ούτε απλοί αριθμοί σ’ ένα πίνακα αναπληρωτών – είμαστε άνθρωποι, εκπαιδευτικοί με προβλήματα. Και έχουμε κάθε δικαίωμα να συναντήσουμε τους προϊσταμένους μας.

Την επόμενη μέρα στις 19 Μάη βρεθήκαμε στο Υπουργείο Εσωτερικών. Εκεί οι δυνάμεις της αστυνομίας ήταν παρούσες αλλά οι πολιτικοί υπεύθυνοι ήταν απόντες...

Αυτές τις δύο μέρες έχουμε πάρει πλήθος μηνυμάτων συμπαράστασης: από οργανώσεις αναπήρων, από συλλόγους γονέων, καθώς και ψηφίσματα από συλλόγους εκπαιδευτικών και συνδικαλιστικές παρατάξεις. Όλοι μίλησαν για τον αγώνα μας και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό.

Τι μας είπαν όμως οι υπεύθυνοι:

n Στο Υπουργείο Παιδείας οι εκπρόσωποί μας –και μετά από μεγάλη πίεση του κόσμου που βρισκόταν στους διαδρόμους του Υπουργείου- συναντήθηκαν με την Υφυπουργό κα. Χριστοφιλοπούλου, τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας κ. Κοντογιάννη και το Διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Αλεβίζο. Επίσης, στη συνάντηση παρίστατο και ο Γενικός Γραμματέας της ΔΟΕ κ. Οικονόμου. Θέσαμε τα εξής τέσσερα ερωτήματα/θεματικές και πήραμε τις κατώθι απαντήσεις (σε μια συζήτηση μιάμισης ώρας και όχι ενός τετάρτου -όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα):

· Για το ΕΣΠΑ: πιστεύουμε ότι τα «επιμορφωτικά» προγράμματα ΕΣΠΑ στην Παράλληλη Στήριξη, που γίνονται στο όνομα της έλλειψης εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (οι οποίοι αν και υπάρχουν δε διορίζονται) δεν πρέπει να αποτελέσουν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή. Διότι μ’ αυτόν τον τρόπο καταργείται ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή αλλά και ανοίγει ο «ασκός του Αιόλου» για κατάργηση κάθε κλάδου μέσω «μιας επιμόρφωσης» κάποιων ωρών. Πρόκειται για μια μεθόδευση ανάλογη με τα σεμινάρια της «ντροπής» των 400 ωρών. Επιπλέον, καθίσταται εκπαιδευτικά επίφοβο το να υποστηρίζονται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από εκπαιδευτικούς μη εξειδικευμένους.

Αφού κατανοήσαμε τη θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ.Αλεβίζου «τι να κάνουμε, δεν υπήρχαν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και προσλάβαμε εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής» που μόλις αποφοίτησαν «για να μη μείνουν οι μαθητές χωρίς καμία στήριξη» θέσαμε το εξής απλό ερώτημα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου: πού θα προσμετράται η προϋπηρεσία των γενικών δασκάλων, οι οποίοι εργάζονται μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ στην Παράλληλη Στήριξη; Στον κλάδο που ανήκει ο κάθε εκπαιδευτικός ή στην Ειδική Αγωγή; Όσο οξύμωρο και αν ακουστεί, λάβαμε αντικρουόμενες απαντήσεις. Συγκεκριμένα, η κα. Χριστοφιλοπούλου μας διαβεβαίωσε ότι από τη στιγμή που κατήργησε τα σεμινάρια, δε θα τα φέρει από την πίσω πόρτα μέσω μιας επιμόρφωσης 70 ωρών. Ο κ. Κοντογιάννης είπε ότι η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής θα αναγνωρίζεται στη Γενική αγωγή (γιατί στην Ειδική Αγωγή δε θα χρησιμεύσει σε κανένα δάσκαλο γενικής αγωγής) και άλλωστε, αν συμβεί αυτό, χάνει το νόημά της η ύπαρξη των κλάδων της Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71, ΠΕ 61). Ο Διευθυντής όμως Ειδικής Αγωγής κ.Αλεβίζος είχε αντίθετη άποψη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θεωρώντας ότι η προϋπηρεσία θα πρέπει να αναγνωρίζεται στην Ειδική Αγωγή!

Μας είναι δύσκολο λοιπόν να αποσαφηνίσουμε τις προθέσεις του Υπουργείου για το θέμα. Έχουμε όμως να σχολιάσουμε τα εξής (που είπαμε και στη συνάντηση): το θεσμικό πλαίσιο (ν.3699/2008) για την Ειδική Αγωγή είναι ξεπερασμένο και γεμάτο αντιφάσεις οδηγώντας σε μια κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Εκπαίδευση (συγκεκριμένα σε μεταθέσεις/αποσπάσεις/αναπληρωτές προηγείται ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ο εκπαιδευτικός κάτοχος διδακτορικού στην ΕΑΕ ανεξαρτήτου προϋπηρεσίας, ακολουθεί ο κάτοχος μεταπτυχιακού, στη συνέχεια ο μετεκπαιδευμένος εκπαιδευτικός, έπειτα ο κάτοχος πτυχίου, μετά ο «σεμιναριούχος» και τέλος μπορεί να μπει στους πίνακες της Ειδικής Αγωγής ακόμα και ο αναπληρωτής που έχει προϋπηρεσία μεγαλύτερη του ενός χρόνου στην Ειδική Αγωγή χωρίς κανένα τυπικό προσόν. Η ίδια η ηγεσία του Υπουργείου έχει καταλάβει ότι αυτό το θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί επικίνδυνες στρεβλώσεις και πρέπει να αλλάξει και μάλιστα ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται άλλος νόμος. Μέχρι όμως να δούμε το νέο θεσμικό πλαίσιο, τι θα γίνει; Ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής δε δεχόμαστε ότι μπορεί να καταργηθεί ο κλάδος μας μέσα από ένα σεμινάριο κάποιων ωρών ή από έναν χρόνο προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή (χωρίς κανένα τυπικό προσόν, με μια επιμόρφωση 70 ωρών που μάλιστα δεν έγινε, όπως το παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο). Είμαστε κάθετα αντίθετοι με το ΕΣΠΑ, σε όλες του τις διαστάσεις, και αμφιβάλλουμε κατά πόσο είναι παιδαγωγικά σωστό να «στηρίζεται» ένας μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από μη εξειδικευμένο προσωπικό. Στη Συνέλευση μας λοιπόν, που έγινε στα γραφεία της ΔΟΕ αμέσως μετά τη συζήτηση μας με το Υπουργείο, αποφασίσαμε να κάνουμε κάλεσμα για Καταγγελία του ΕΣΠΑ στην Παράλληλη Στήριξη προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς: συλλόγους γονέων, ομοσπονδίες αναπήρων, συλλόγους εκπαιδευτικών, τη ΔΟΕ κ.α. Το ΕΣΠΑ πρέπει να αποκρουστεί συλλογικά και εμείς είμαστε διατεθειμένοι να το φτάσουμε ως τα άκρα...

· Για τους πίνακες αναπληρωτών. Πάλι λόγω του ν.3699/2008 και των στρεβλώσεων του είμαστε ο μόνος κλάδος όπου δεν υπάρχουν «καθαροί» πίνακες αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία. Εμείς αντίθετα ζητάμε να ισχύσει, ό,τι ισχύει και στους υπόλοιπους κλάδους των εκπαιδευτικών. Και πάλι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δούμε τον πίνακα μας γεμάτο «ερμαφρόδιτους κωδικούς» όπως ο 70.50 που δεν υπάρχει νομικά πουθενά (!) και να δούμε «διπλοεγγεγραμένους» εκπαιδευτικούς. Η Συνέλευση μας αποφάσισε να προχωρήσουμε σε ασφαλιστικά μέτρα για το θέμα αν δεν υπάρξουν φέτος αλλαγές.

· Στο ζήτημα των διορισμών και του ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής ακούσαμε ακριβώς αυτό που περιμέναμε. Ότι το Υπουργείο έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για το διαγωνισμό. Ότι ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» (και δεν έχει ανασταλλεί) από το Υπουργείο Εσωτερικών. Στο ερώτημα μας «γιατί δεν κάνετε διορισμούς μόνο με βάση την προϋπηρεσία» (αφού άλλωστε οι περισσότεροι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής έχουν κλείσει πάνω από 30μηνο) επικαλέστηκαν πάλι ότι νομικά δεν γίνεται επειδή δεν έχει γίνει ΑΣΕΠ (ο οποίος έχει «παγώσει»)! Στο ερώτημα μας «τι θα γίνουν τα χρήματα που έχουν εγκριθεί για τους διορισμούς» ειπώθηκε από σύμβουλο του Υπουργείου ότι μπορεί και να «πάνε αλλού» αν δεν γίνει ο διαγωνισμός και διορισμοί! Στο ερώτημα του πως γίνεται και άλλοι διορίζονται και άλλοι όχι, χωρίς ή με Μνημόνιο, την απάντηση τη δίνουμε εμείς: ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ.

· Σχεδιασμός Ειδικής Αγωγής. Θίξαμε το ζήτημα του συνολικού σχεδιασμού της Ειδικής Αγωγής. Ρωτήσαμε αν θα γίνουν συγχωνεύσεις Ειδικών Σχολείων, αν θα κλείσουν Τμήματα Ένταξης λόγω συγχωνεύσεων. Ειπώθηκε ότι δεν υπάρχει πρόθεση κλεισίματος σχολείων πέρα από εξαιρέσεις και ότι με τα νέα, «μεγάλα» σχολεία, θ’ αναπτυχθούν περισσότερο τα Τμήματα Ένταξης, κάτι που δεν ήταν δυνατόν με τα ολιγοθέσια.

Η υφυπουργός κ.α. Χριστοφιλοπούλου δεσμεύτηκε ότι έχει την πρόθεση να στελεχώσει την Ειδική Αγωγή με πτυχιούχους ειδικής αγωγής και εξέφρασε τη θέληση της να παλέψει για την Ειδική Αγωγή, από όποια θέση κι αν βρεθεί. Μένει να δούμε τα λόγια να μετουσιώνονται σε πράξη. Γιατί εμείς από τη μεριά μας, μετά από 10 χρόνια ομηρίας και εμπαιγμού, νιώθουμε ότι πέρα από τις καλές προθέσεις, τα έργα έχουν μεγαλύτερη σημασία. Γι΄ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας που είναι αγώνας για όλα τα παιδιά.

Θέλουμε τέλος να καταστήσουμε σαφές ότι «ήρθαμε για να μείνουμε»: οι κινητοποιήσεις μας δείχνουν ότι μια νέα γενιά εκπαιδευτικων της Ειδικής Αγωγής έχει «μπει στο παιχνίδι», και αυτό ας το λάβουν σοβαρά υπόψη όλοι οι υπεύθυνοι της πολιτικής στον χώρο.

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Εννέα Χρόνια...

Εννέα χρόνια, εννέα ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τότε που βγήκαν οι πρώτοι απόφοιτοι του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εννέα ολόκληρα χρόνια, κυβερνήσεις άλλαξαν, υπουργοί, υφυπουργοί και γραμματείς μπήκαν και βγήκαν στο Υπουργείο Παιδείας και ακόμα περιμένουμε...... Νομοσχέδια και νόμοι άλλαξαν, ψηφίστηκαν και ακόμα περιμένουμε..... Τι περιμένουμε άραγε; Σε τι ελπίζουμε άραγε; Περιμένουμε και ίσως άδικα, το Υπουργείο και τη διεύθυνση Ειδικής Αγωγής να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να πάρουν επιτέλους οριστικές και ουσιαστικές αποφάσεις..... Εννέα χρόνια τώρα αναρωτιέμαι, δε βαρέθηκαν στην διεύθυνση Ειδικής Αγωγής να μας ακούνε; Να μας ακούνε κάθε καλοκαίρι να ρωτάμε αγωνιωδώς πότε θα βγουν οι αιτησεις, πότε θα βγουν οι πίνακες, πότε θα εγκριθούν οι πιστώσεις; Αλλά ακόμα και τώρα δε βαρέθηκαν να μας ακούνε που ρωτάμε πότε θα βγει ο ΑΣΕΠ; Εννέα ολόκληρα χρόνια γίνονται διαγωνισμοί, διορίζονται εκπαιδευτικοί με 30μηνο, 24μηνο, με ΑΣΕΠ, χωρίς ΑΣΕΠ και εμείς ακόμα περιμένουμε...... Τι περιμένουμε άραγε; Για αυτούς ίσως τα εννέα χρόνια είναι λίγα, αλλά για εμάς είναι πολλά. Είναι εννέα χρόνια κοροϊδίας, εμπαιγμού, ψευτιάς και υποκρισίας από όλους. Από το Υπουργείο, τους υπουργούς, τους υφυπουργούς, τους γραμματείς καθώς και από τη ΔΟΕ. Εννέα χρόνια για αυτούς είμαστε ικανοί να δουλεύουμε μόνο ως αναπληρωτές και να είμαστε ευχαριστημένοι και υποχρεωμένοι που μας διορίζουν για εννέα μήνες. Εννέα χρόνια μας στέλνουν να διδάξουμε τα παιδιά μας, αλλά τώρα μας βάζουν ΑΣΕΠ να δώσουμε για να διοριστούμε. Φαίνεται ότι δεν έκανα καλά τη δουλειά μου εγώ και οι συνάδελφοί μου τα προηγούμενα εννέα χρόνια και πρέπει τώρα να εξεταστώ μέσω ΑΣΕΠ, να αποδείξω τις γνώσεις μου και αν περάσω να διοριστώ.....!!!!! Αλλά για ποιον ΑΣΕΠ μιλάω; Για αυτόν που ακούω και διαβάζω εδώ και ένα χρόνο σχεδόν; Για αυτόν τον οποίο βγήκε η ύλη το Νοέμβρη; Για αυτόν που έπρεπε ήδη να είχε γίνει, αλλά δεν έγινε ακόμα; Εννέα χρόνια μας εμπαίζετε και συνεχίζετε να το κάνετε χωρίς ντροπή. Εννέα χρόνια τώρα όλοι εσείς οι υπεύθυνοι φανήκατε τελείως ανεύθυνοι. Εννέα χρόνια τώρα η φωνή μας δεν ακούγεται και όποτε καταφέρναμε να την υψώσουμε, εσείς την καλύπτατε με υποσχέσεις και φρούδες ελπίδες. Εννέα χρόνια τώρα ζητάμε το ΔΙΚΙΟ ΜΑΣ. ΖΗΤΑΜΕ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ. Εννέα χρόνια τώρα διδάσκουμε τα παιδιά μας.... Εννέα ολόκληρα χρόνια σαν τον Οδυσσέα και εμείς αγωνιζόμαστε να φτάσουμε στην Ιθάκη μα οι Κύκλωπες, οι Σειρήνες, η Κίρκη εμφανίζονται ξανά και ξανά κλείνοντάς μας κάθε δίοδο. Η δική μας Ιθάκη χάθηκε από το χάρτη. Πνίγηκε στις υποσχέσεις και στις ελπίδες....




ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το blog δημοσιεύει στην κεντρική του σελίδα το σχόλιο-άρθρο του ανώνυμου αναγνώστη, που βρίσκεται και στην ανάρτηση "Αναβολή Ασεπ Ειδικής Αγωγής, το ακούσατε;", γιατί πιστεύουμε ότι αντιπροσωπεύει την οργή όλων όσων ασχολούνται με την ειδική αγω΄γη και τον εμπαιγμό της....οποιαδήποτε άρθρα μπορείτε να τα στέλνετε στο mail του blog για να δημοσιεύονται είτε επώνυμα είτε ανώνυμα.