Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

Πιστοποιημένα κέντρα εκμάθησης Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας


Tα αναγνωρισμένα κέντρα διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΤΤΙΚΗ

Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος
Αθήνα(τηλ.2105233950)
Εθνικό Ίδρυμα Κωφών
Αθήνα(τηλ.210 6434629)
Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αργυρούπολης (ΚΕΔΑ)
Αργυρούπολη (τηλ. 210 9955670)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ "ΚΡΑΤΥΛΟΣ"

ΠΡΑΞΙΤΕΛΟΥΣ 131-133, 5ος ΟΡΟΦΟΣ - ΠΕΙΡΑΙΑ
ΤΗΛ. 2104222111
www.noimatiki-kratilos.gr
Ελληνικό Ινστιτούτο Ν.Γ. «Γέφυρες Επικοινωνίας»
Αθήνα (τηλ. 210 3310702)
Πολυχώρος «ΚΙΒΩΤΟΣ»
Αθήνα (τηλ. 210 7776213)
Κέντρο Επικοινωνίας και Τεχνολογίας
Κηφισιά (τηλ. 210 8080866)
Σχολή Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
«ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ … ΝΟΗΜΑ» (ΓΛΩΜΕΝΟ)
Παγκράτι
(τηλ. 210 7525580)
ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 343079)
Ένωση Κωφών Βορείου Ελλάδος
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 730332)
Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 252882)
Πολιτιστικός-Επιμορφωτικός Σύλλογος
Κωφών-Βαρηκόων Ηπείρου & Ιονίων Νήσων Ελλάδας
Ιωάννινα (τηλ. 26510 64156)
Μορφωτικός Σύλλογος Κωφών Σερρών
Σέρρες (τηλ. 23210 51552)
Πολιτιστικός-Επιμορφωτικός Σύλλογος
Κωφών & Βαρηκόων Λάρισας
Λάρισα (τηλ. 2410 252242)
Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Σχοιναράκη
Λάρισα 2410 554215)
Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Πάτρας
Πάτρα (τηλ. 2610 461270)
Κέντρο Διδασκαλίας ΕΝΓ Πάτρας
Πάτρα (τηλ.2610 621008)
Σχολή Ε.Ν.Γ. Θεόδωρος Ντέλης
Πάτρα (τηλ. 2610 340903)
Σωματείο Κωφών Ν. Ηρακλείου «ΚΑΝΤΙΑ»
Ηράκλειο Κρήτης (τηλ. 2810 284683)
Σύλλογος Κωφών Ρεθύμνης Κρήτης «ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ»
Ρέθυμνο (τηλ. 28310 28377)
Εκπολιτιστικός Σύλλογος Κωφών-Βαρηκόων
Ν. Τρικάλων «Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ»
Τρίκαλα (τηλ. 24310 83896)

Σχολή Νοηματικής γλώσσας "ΚΟΣΜΟΣ"
Θεσ/νίκη Εγνατία 130/3ος όροφ.
τηλ. 2310263898
mail:noimatiki.cosmos@gmail.com

Τι προβλέπει το υπουργείο παιδείας για την Ειδική Αγωγή

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ολοκληρώνεται και θα παρουσιασθεί συνολικά το νέο θεσμικό πλαίσιο στη λογική της Ένταξης.

Σε ότι αφορά την άμεση αντιμετώπιση θεμάτων Ειδικής Αγωγής, βασικές αρχές της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας είναι:

· Κανένα παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δε θα στερείται του αγαθού της εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό καταγράφονται όλοι οι μαθητές με αναπηρία, αποκτούν Αριθμό Μητρώου Μαθητή (Αρ.Μ.Μα) και ανήκουν στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου.

· Συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή για την εναρμόνιση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ, αλλά και τις διατάξεις του Συντάγματος έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι διακρίσεις και οι αποκλεισμοί στο χώρο της εκπαίδευσης.

· Θα αξιοποιηθεί όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό που διαθέτει ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή προκειμένου να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής.

· Για την προώθηση και καθιέρωση της φυσικής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας αναπτύσσεται εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό.

· Για τα κωφά και τυφλά παιδιά καθιερώνεται επίσημη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας της Νοηματικής και δημιουργούνται δομές πιστοποίησης της μεθόδου Γραφής Braille.

· Χαρτογράφηση, Παρακολούθηση και Αξιολόγηση της Ειδικής Αγωγής.

Η ποιοτική και ποσοτική χαρτογράφηση της Ειδικής Εκπαίδευσης που ξεκινούμε άμεσα αποτελεί τη βάση για την συστηματική παρακολούθηση και αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών δράσεων και δομών.

· Καθιερώνουμε την Εκπόνηση και Δημοσίευση Πορίσματος σε ετήσια βάση με κατάλληλη μεθοδολογία. Το πόρισμα θα αναφέρεται στην κατάσταση της Ειδικής Εκπαίδευσης με μετρήσιμη αξιολόγηση των μέτρων και πολιτικών που εφαρμόσθηκαν


Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Ποιοι μπορούν να τοποθετούνται στα ΚΕΔΔΥ

Τοποθετούνται και υπηρετούν στα ΚΕΔΔΥ οι εξής κλάδοι:

ΠΕ60-ΠΕ61 Νηπιαγωγών
ΠΕ70-ΠΕ71 Δασκάλων
ΠΕ02 Φιλολόγων
ΠΕ11.01 Καθηγητών Φυσικής αγωγής με ειδικότ. ΕΑΕ
ΠΕ26, ΠΕ21 Λογοθεραπευτών
ΠΕ29 Εργοθεραπευτών
ΠΕ24 Παιδοψυχιάτρων
ΠΕ35 Παιδιάτρων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία
ΠΕ23 Ψυχολόγων
ΠΕ30 Κοινωνικών λειτουργών
ΔΕ Διοικητικών

κατά περίπτωση:
ΠΕ22 Επαγγελματικών σσυμβούλων
ΠΕ28
ΠΕ28Φυσικοθεραπευτών
ΠΕ25 Σχολικών νοσηλευτών
ΠΕ31 Εξειδικευμένο είτε στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών είτε στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών είτε στην ελληνική νοηματική γλώσσα των κωφών είτε στη γραφή Braille των τυφλών
ΠΕ36 Μουσικοθεραπευτές

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

ΑΣΕΠ 2010

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο επόμενος διαγωνισμός από το ΑΣΕΠ θα γίνει τέλη Νοεμβρίου με μέσα Δεκεμβρίου 2010.

Στο ένθετο "εργασία" της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ ο διαγωνισμός των εκπαιδευτικών θα γίνει αυτό χρονικό διάστημα...στο δημοσίευμα δεν αναφέρεται κάτι για τον κλάδο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής

Προσλήψεις 4 νηπιαγωγών 2 δασκάλων και 2 καθηγητών ειδικής αγωγής ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας.

Ανάληψη υπηρεσίας από 5-9 Φεβρουαρίου.

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

5ο Συνέδριο Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης

5ο Συνέδριο Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης στις 7-9 Μαϊου 2010 με θέμα: " Μαθαίνω πώς να μαθαίνω"

Τόπος: Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών

Είσοδος δωρεάν για φοιτητές, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας, διευθυντές, σχολικούς συμβούλους.

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.doe.gr/1nea/sem101009.pdf

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής

Στις 15-18 Απριλίου 2010 θα διεξαχθεί στη Φιλοσοφική σχολή Αθηνών το 2ο Πανελλήνιο

Συνέδριο Ειδικής Αγωγής
με διεθνή συμμετοχή. Το συνέδριο διοργανώνεται από την

Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική σε συνεργασία με τον τομέα Παιδαγωγικής του Φ.Π.Ψ

τμήματος του

Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: www.eepe.gr

Η απλή παρακολούθηση είναι δωρεάν.
Για τους εισηγητές 50€
Για τους συνέδρους 40€
Για τους φοιτητές 20€
Για ομαδικές εγγραφές άνω των 20 ατόμων 20€

Για εγγραφή στο συνέδριο : http://www.eepe.gr/index.php/synedrioeggr





Σεμινάρια στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα

Στις 6 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη διοργανώνεται επιστημονικό συνέδριο με θέμα: "Σύνδρομο Down: Ειδικές & μαθησιακές προσεγγίσεις"

και

στις 27 Φεβρουαρίου 2010 στην Αθήνα επιστημονική ημερίδα με θέμα: " Μαθητές με ειδικές ανάγκες: Τρόποι συνεργασίας σχολείου& οικογένειας"

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.e-employ.gr/

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Προσλήψεις 28 αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΣΜΕΑΕ

Προσλήψεις 28 αναπληρωτών εκπαιδυτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε ΣΜΕΑΕ.

19 εκπαιδευτικοί (1 νηπιαγωγό, 18 δάσκαλοι) πρωτοβάθμιας και 9 δευτεροβάθμιας.

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας για την ειδική αγωγή;

Ύστερα από 3 μήνες το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει ακόμη κανένα σχέδιο, πλάνο για το τι μέλλει γενέσθαι στην ειδική αγωγή...

Δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι θα γίνει την επόμενη σχολική χρονιά για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για ακόμη μία φορά ακούγονται σενάρια για την κατάργηση των σεμιναρίων, για την ένταξη των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στον επόμενο διαγωνισμό του ασεπ χωρίς να υπολογίζεται το άγχος, η αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν εδώ και σχεδόν μία δεκαετία...

Καμία πρόβλεψη για άμεσους μόνιμους διορισμούς, καμία πρόβλεψη για καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, καμία πρόβλεψη για επιμόρφωση...

Πότε θα υπάρξει ένα σχέδιο που να φέρει σε πρώτη γραμμή την ειδική αγωγή και όχι σε δεύτερη μοίρα; Πότε θα ενδιαφερθεί κάποιος και για τους μαθητές αυτούς;;

Θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας...ΤΩΡΑ
Θέλουμε μόνιμους δασκάλους
Θέλουμε αγάπη και ενδιαφέρον
Θέλουμε να μας ακούσουν

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Πώς θα εξετάζονται οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (πηγή: esos.gr)

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.esos.gr το υπουργείο παιδείας εξετάζει τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διαφορετικά.

Διαβάστε παρακάτω:

Υστερα από εισήγηση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 τ.Α΄) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

Ειδικότερα:

α) Εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,

ιι) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,

ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

ιν) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις ι έως ιν, από την οποία να προκύπτει ότι η επίδοσή τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις. Για την περίπτωση ν απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία

Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), που λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή από τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ), στην οποία θα

αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του μαθητή, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του.

β) Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται:

ι) γραπτά ή ιι) προφορικά. Για τις περιπτώσεις αυτές απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία ΚΕΔΔΥ, που λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) στην οποία θα αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του μαθητή, ο προφορικός ή ο γραπτός τρόπος εξέτασης, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση των αναφερομένων Κέντρων.

γ) Εξετάζονται γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας.

δ) Ειδικά για τους μαθητές που είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφός, βαρήκοος), γνωματεύσεις χορηγούνται και από τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και του Εθνικού Κέντρου Κωφών εφόσον πιστοποιηθούν

από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής ως Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες.

Όλο το άρθρο μπορείτε να το βρείτε πατώντας στο link:

http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6508:2010-01-10-10-04-30&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800

(πηγή: www.esos.gr)

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010