Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Διευκρινήσεις για το Πρόγραμμα εξειδίκευσης στην εγκύκλιο αναπληρωτών...

Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε από το υπουργείο σχετικά με αυτό το πρόγραμμα εξειδίκευσης που μπορούν να το δηλώσουν οι δάσκαλοι, φιλόλογοι και μαθηματικοί αναφέρουν ότι αφορά την παράλληλη στήριξη και το ίδιο πρόγραμμα θα μπορούν να το παρακολουθήσουν και οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής..Εφόσον εξαντληθούν αυτοί οι υποψήφιοι μετά θα επιλεγούν οι της γενικής...

Ο νοών νοείτο...

Ας κρατήσουμε επιφυλάξεις μιας και το πρόγραμμα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως ο 2015.

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί παράμετροι όπως λεφτά και άλλα συμφέροντα που δε γνωρίζουμε.

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Υποκρισία και για την Ειδική Αγωγή (πηγή:Ριζοσπάστης)

Υποκρισία και για την Ειδική Αγωγή

«Κανένα παιδί με αναπηρία δε θα πρέπει να στερείται το αγαθό της εκπαίδευσης», είναι μια από τις δεκάδες δηλώσεις υποκρισίας που έχουν εξαπολύσει κυβερνητικά στελέχη για την Ειδική Αγωγή. Μάλιστα, σε συνέδριο που είχε γίνει πριν από δύο μήνες, ο ειδικός γραμματέας Α'βάθμιας και Β'βάθμιας Εκπαίδευσης Μ. Κοντογιάννης είχε εξηγήσει και πώς θα ...επιτευχθεί αυτό: Οι μαθητές με αναπηρία θα αποκτούν Αριθμό Μητρώου Μαθητή. Ειδικές επιτροπές αναλαμβάνουν να εξαλείψουν τις διακρίσεις και τους κοινωνικούς αποκλεισμούς. Προώθηση ηλεκτρονικής προσβασιμότητας σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ομως... μόνο στον Πειραιά θα αποφοιτήσουν τον Ιούνη 55 παιδιά με ειδικές ανάγκες από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να υπάρχει δημόσιο σχολείο να ενταχθούν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, καθώς το ΕΕΕΕΚ Πειραιά είναι πλήρες και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά δε λειτουργεί. Σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής υπάρχουν μόνο 2 γυμνάσια και λύκεια για κινητικά ανάπηρους, 2 για κωφούς και κανένα για τυφλούς. Και αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ της τραγικής πραγματικότητας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και οι οικογένειές τους: Τουλάχιστον 185.000 παιδιά με αναπηρίες είναι εκτός Ειδικής Αγωγής. Περίπου 15.500 παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν πέρσι εγγεγραμμένα στα ειδικά σχολεία - τα οποία στεγάζονται σε άθλια κτίρια και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές - και πολλά από αυτά δεν κατάφεραν να πάνε ούτε μια μέρα για μάθημα λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων. Από αυτά μόνο 13.500 παιδιά της ηλικίας του δημοτικού σχολείου παρακολουθούν κάποια μορφή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Περίπου το 1,5% στο σύνολό τους παρακολουθούν γενική ή επαγγελματική Ειδική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από τους 2.000 τυφλούς και 4.000-5.000 ημιβλέποντες, σε ηλικία μικρότερη των 18 ετών, μόνο 150 παρακολουθούν οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης. Από τα 5.000 αυτιστικά παιδιά μόνο τα 120 φοιτούν σε σχολείο. Στο χώρο των κωφών, ο μαθητικός πληθυσμός από 550 μαθητές που ήταν πριν 20 χρόνια τώρα φτάνει τους 250-300. Οι γονείς είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν όλο και περισσότερα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Στην Ελλάδα ένα σχετικά καλά οργανωμένο κέντρο αποκατάστασης στοιχίζει τουλάχιστον 1.000 ευρώ το μήνα. Στα περισσότερα σχολεία Ειδικής Αγωγής υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.



Και αυτή η πραγματικότητα δε πρόκειται να αλλάξει με αριθμούς μητρώου, ούτε με ειδικές επιτροπές. Επιβάλλεται ενιαίος και συντονισμένος αγώνας για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή, υψηλής ποιότητας, με βάση τις σύγχρονες κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για να βρουν το δικό τους σχολείο όλα τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες (από την προσχολική αγωγή έως την επαγγελματική εκπαίδευση - αποκατάσταση), που σήμερα είναι εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αναγκαίο να ιδρυθούν όσες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής χρειάζονται και τμήματα ένταξης σ' όλα τα σχολεία της χώρας, απαγορεύοντας κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες. Δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαραίτητων τεχνικών βοηθημάτων για τις ανάγκες εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Έρμαιο σεμιναρίων και πολιτικών παιχνιδιών τα άτομα με ειδικές εκπ/κές ανάγκες

Το υπουργείο παιδείας και η εκπαιδευτική πολιτική που υιοθετεί καταδυναστεύει και βάζει σε τελευταία μοίρα τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους. Καταργεί νόμους και αποφάσεις με ένα βίαιο τρόπο που πλήττει όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα των δασκάλων ειδικής αγωγής αλλά και όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών.
Ήδη έχει δείξει την πρόθεση να "κόψει" τις παράλληλες στηρίξεις με αποτέλεσμα οι γονείς να θέλουν ιδιώτη μέσα στην τάξη για το παιδί τους. Καταργούν τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Τωρα με το πρόγραμμα εξειδίκευσης επιθυμούν να καλύψουν θέσεις παράλληλης στήριξης με ένα σεμινάριο, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Άραγε γιατί δεν υπάρχει καμία επιμόρφωση και μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με την ειδική αγωγή, γιατί δεν τους επιμορφώνει σε ζητήματα που τους αφορούν και δίνουν έτσι χρήματα πάντα στη γενική εκπαίδευση;

Επιμόρφωση χρειάζονται και καθηγητές δευτεροβάθμιας που δουλέυουν σε ΣΜΕΑΕ αλλά και δάσκαλοι-νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής.

Το υπουργείο αρχίζει και δείχνει ότι θέλει να αφανίσει τη σωστή εκπαίδευση από τη χώρα μας...

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Π.Ε 70 ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Για πρώτη φορά στην εγκύκλιο αναπληρωτών δασκάλων υπάρχει πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες...

Την κατάργηση των σεμιναρίων 400 ωρών θέλει το υπουργείο αλλά στη θέση τους βάζει ένα ετήσιο τέτοιο πρόγραμμα...που στόχο έχει να μειώσει τις προσλήψεις των ειδικών δασκάλων και στη θέση τους να βάλει τους επιμορφουμένους!!

Με αυτή την κίνηση έχει στόχο να δώσει τις παράλληλες στηρίξεις στους δασκάλους γενικής και να μην προσλαμβάνει δασκάλους ειδικής αγωγής!Επίσης αποβλέπει και στην κάλυψη θέσεων των τμημάτων ένταξης!
Τα συμπεράσματα από αυτό το σεμινάριο δεν είναι ότι θα επιμορφωθούν οι δάσκαλοι γενικής και πολύ καλά κάνουν αλλά οι απώτεροι στόχοι που έχει το υπουργείο παιδείας.

Άραγε ποιος θα είναι ο ρόλος των συνδικαλιστικών οργάνων;;
Ακόμη και τώρα μας εκπλήσσουν στο χώρο αυτό...όσο για την προυπηρεσία αυτή θα προσμετράται με αυτό το σεμινάριο....

Τα συμπεράσματα περιττά...




Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Δελτίο τύπου με την ανακοίνωση ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ανακοίνωσε η υφυπουργός παιδείας κα. Χριστοφιλοπούλου για το σχολ. έτος 2010-2011 για 500 οργανικές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής.

Ζητά την προκύρηξη από το ΑΣΕΠ αλλά και τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης από το παιδαγωγικό ινστιτούτο...

Υ.Γ Ελπίζουμε να αφορά μόνο τους κλάδους ΠΕ 71 και 61 που έχουν ΒΑΣΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ http://www.ypepth.gr/el_ec_categoryssn3365.htm

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Ιστοσελίδα ΔΟΕ (σταλμένο από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής)

Ύστερα από μία σύντομη περιήγηση στην ιστοσελίδα της ΔΟΕ διαπιστώσαμε ότι οποιαδήποτε αναφορά στα προβλήματα των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών στον τομέα της ειδικής αγωγής είναι μηδαμινή έως ανύπαρκτη...

Βέβαια, με τα καινούργια δεδομένα και με τα 800 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία έχουν αρχίσει οι αντιδράσεις και οι προγραμματισμένες συναντήσεις με το Υπουργείο Παιδείας...απορία όλων μας είναι ποια είναι η σαφής θέση των συνδικαλιστικών οργάνων για την ειδική αγωγή και την απαξιωτική θέση που έχει το έτος 2010...;

εκτός από την κατάργηση των σεμιναρίων και την υπεράσπιση του δικαιώματος για ΑΣΕΠ ειδικής αγωγής...; όταν υπάρχουν χιλιάδες κενά σε ειδικά σχολεία, σε τμήματα ένταξης, όταν μέσα στα 30αρια τμήματα θα χαθούν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, όταν οι παράλληλες στηρίξεις "κόβονται" με το μαχαίρι;

Γιατί οι γονείς να πληρώνουν ΙΔΙΩΤΗ για να έχει το παιδί τους παράλληλη στήριξη, ειδικά τώρα με τις περικοπές των μισθών και τις άθλιες συνθήκες ζωής; Πού είναι η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στην ειδική αγωγή; Πού είναι τα δικαιώματα των παιδιών...; η απλά τα υπογράφουν οι χώρες και τα γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια;

Πού είναι ο προγραμματισμός από το υπουργείο για την επόμενη σχολική χρονιά στην ειδική αγωγή; Πάλι τα παιδιά δεν θα κάνουν αγιασμό στις 11 Σεπτέμβρη; Πάλι θα ψάχνουμε τους ειδικούς παιδαγωγούς; Πάλι δεν θα υπάρχουν ειδικότητες; Πού είναι οι αναφορές των συνδικαλιστικών οργάνων;

Δείξτε έμπρακτα την υποστήριξη και όχι τη δήθεν ευαισθησία σας... υποστηρίξτε όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς-γονιούς-μαθητές....Το δικαιούνται τα παιδιά να έχουν έγκαιρα και μόνιμα τους δασκάλους τους...φτάνει πια το παιχνίδι των εντυπώσεων...τα αυτονόητα δεν θα πρέπει να τα ζητάμε...θα πρέπει να τα έχουμε...


1. Άμεσο διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε ΣΜΕΑΕ
2. Καμμία μείωση στις παράλληλες στηρίξεις
3. Έγκαιρη τοποθέτηση δασκάλων ειδικής αγωγής από 1η Σεπτέμβρη
4. Ασεπ ειδικής αγωγής το φθινόπωρο και ενιαίο πίνακα διορισμού με βάση την προυπηρεσία
5. Αύξηση των δαπανών για την ειδική αγωγή
6. Άρτια υποδομή σε ΣΜΕΑΕ και όχι σε προκατ κατασκευές

Μία μερίδα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.ΠΕ 71

Υ.Γ Δημοσιεύουμε το παραπάνω κείμενο που στάλθηκε από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής..ελπίζουμε να διαβάσουν οι ενδιαφερόμενοι τα δικαιώματά σας...!

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Δυο λόγια...από μία αδιόριστη εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής

Ακολουθεί επιστολή μιας εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής Λ.Α..μας στέλνει το κείμενο και το δημοσιεύουμε:

Και αυτή η σχολική χρονιά τελειώνει...μένουν 3 μήνες μέχρι να έρθει η επόμενη...τα τελευταία χρόνια γυρίζω από περιοχή σε περιοχή με έτοιμες τις βαλίτσες από το καλοκαίρι, γιατί ποιος ξέρει πού θα σταθώ; στη στεριά ή στο νησί;

Κάθομαι και σκέφτομαι ότι δε διαφέρω και πολύ από ένα νομά...και περιμένω... περιμένω αν θα με προσλάβουν ως αναπληρώτρια για ακόμη μία φορά και πότε...περιμένω... περιμένω... ήδη φέτος τα παιδιά κάνανε μόνα τους αγιασμό κι εγώ καθόμουν σπίτι μου...χωρίς να κάνω τίποτα...χωρίς να προσφέρω τίποτα όχι ότι και κάποιος άλλος είχε πάει...
Πάω στο τέλος τελευταία και καταϊδρωμένη να προλάβω να δω σε ποιο νομό είμαι; σε ποια πόλη θα νοικιάσω σπίτι; σε ποιο σχολείο θα πάω; και όλα αυτά ταυτόχρονα...

Τώρα που τελειώνει το σχολείο...θα φορτώσω ένα τόνο βιβλία...υλικά...παιχνίδια...παζλ...διακοσμητικά...φακέλους...αντικείμενα (όλα με δικά μου έξοδα) θα τα πάω σπίτι σε κούτες...και ίσως τα χρησιμοποιήσω και του χρόνου...και αν είμαι σε νησί θα τρέχω με μεταφορικές εταιρείες και με πλοία για να τα φορτώσω...

Έτσι, εγώ με το φτωχό, ονειπαρμένο μυαλό μου κάθομαι και σκέφτομαι γιατί να μην μεριμνήσει το υπουργείο παιδείας να με διορίσει με τόσους μήνες προυπηρεσίας..γιατί να μην έχω το δικαίωμα να προγραμματίσω κι εγώ αυτά που θα κάνω την επόμενη χρονιά...γιατί να μην μπορω να φτιάξω την τάξη μου καλύτερη...γιατί να μην μπορώ να προσφέρω στους μαθητές μου τη σταθερότητα..γιατί να μην μπορώ να αναπτύξω μαζί τους σχέση εμπιστοσύνης...γιατί να τους λέω ότι θα φύγω του χρόνου μάλλον και αυτά μαζί με τους γονείς να μου λένε να μείνω και να μην φυγώ...γιατί να είμαι υποχρεωμένη να σκοτώνω όνειρα, προσδοκίες, δικά μου και δικά τους...γιατί κάθε Ιούνιο να πρέπει να υπόκειμαι σε βασανιστήρια συναισθημάτων..γιατί να μην μπορώ να δώσω αυτά που θέλω τώρα που είμαι νέα...πότε θα γίνω παραγωγική αλλά πραγματικά παραγωγική...
γιατί δεν καταλαβαίνει κανείς ότι μέσα σε 9 μήνες δε μπορώ να δώσω ούτε το μισό των ικανοτήτων μου...γιατί δεν έχει μεριμνήσει κανείς για εμάς τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και τα παιδιά μας;;

Ονειροπαρμένο και αφελές το κείμενό μου αλλά αυτό θέλω να εκφράσω...ότι πρώτα δεν είναι ο μαθητής...και ειδικότερα ο μαθητής ο δικός μου...ο δικός μου τριγωνοψαρούλης δεν υπάρχει ούτε καν στο βυθό...

χωρίς σχόλια..
Λ.Α