Ειδική Αγωγή

Καλώς ήρθατε σε έναν ιστότοπο για την Ειδική Αγωγή...σε έναν ιστότοπο που θα αναρτώνται πληροφορίες για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικής ανάγκες, για την καλύτερη εκπαίδευση και διαβίωσή τους..


Οποιοδήποτε σχόλιο ή πληροφορία είναι καλοδεχούμενη...ανταλλάσουμε απόψεις...μαθαίνουμε από εσάς και συνεργαζόμαστε...

Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010

Ανακοίνωση Π.Ε.Σ.Ε.Α

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

Αρ. Απόφασης: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών

Γούναρη 21 - 23, 18531 Πειραιάς

Τηλ.: 2651048830, 2109731636,

2104954478, 2102235478

κινητό: 6977244295, 6972204572

fax: 2651048830,

e-mail: ds_pesea@yahoo.gr

http://www.pesea.gr

Πειραιάς, 17 Νοεμβρίου 2010

Αριθ. Πρωτ.: 372

Προς:

1. Την Υπουργό ΥΠΔΒΜΘ

κ. Ά. Διαμαντοπούλου.

2. Την Υφυπουργό ΥΠΔΒΜΘ

κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου

3. Το Γενικό Δ/ντή Σπουδών Π.Ε.&Δ.Ε. του ΥΠΔΒΜΘ

κ. Κ. Παπαχρήστο.

4. Τη Γενική Δ/νση Διοίκησης Π.Ε.&Δ.Ε. – Τμήμα Β΄ Δ/νσης Προσωπικού Π.Ε. του ΥΠΔΒΜΘ

5. Τη Γενική Δ/νση Διοίκησης Π.Ε.&Δ.Ε. – Τμήμα Γ΄ Δ/νσης Προσωπικού Π.Ε. του ΥΠΔΒΜΘ

6. Το Δ/ντή ΕΑΕ ΥΠΔΒΜΘ

κ. Γ. Αλεβίζο.

7. Τη Δ/νση ΕΑΕ ΥΠΔΒΜΘ - Τμήμα Α΄

8. Την Πρόεδρο του Τμήματος ΕΑΕ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

κ. Α. Ζώνιου-Σιδέρη.

Κοιν.:

1. Τα Πολιτικά Κόμματα

της Βουλής των Ελλήνων

2. Την ΕΣΑμεΑ

3. Την ΠΟΣΓΚΑμεΑ

4. Την ΠΟΕΓΑΜΔ

5. Τη ΔΟΕ

6. Την ΟΛΜΕ

7. Τα Δ.Σ. Μετεκπαιδευόμενων

στα Διδασκαλεία

8. Τα ΜΜΕ

Θέμα: «Διορισμοί Νηπιαγωγών ΕΑΕ (ΠΕ 61) & Δασκάλων ΕΑΕ (ΠΕ 71), μέσω ΑΣΕΠ σε κενές οργανικές θέσεις ΣΜΕΑΕ Π.Ε.»

Σχετ.: Το με Αρ. Πρωτ. 139417/Γ6 έγγραφο της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμες Κυρίες και Αξιότιμοι Κύριοι,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη του: α) Το έγγραφο με Αρ. Πρωτ.: 139417/Γ6/4-11-2010 της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα «Κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», το οποίο κοινοποιείται στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητώντας να σταλούν άμεσα τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών των Νηπιαγωγείων, των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης της περιοχής αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να προχωρήσει σε προπαρασκευαστικές (!) ενέργειες που αφορούν το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους κλάδους ΠΕ 61 και ΠΕ 71 ΕΑΕ που θα γίνει το 2010-2011 (;), και β) τα δυσεπίλυτα προβλήματα που θα προκαλέσει η εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. τόσο στις σχολικές δομές, που στηρίζουν τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όσο και στους αδιόριστους και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που αμφισβητείται η επαγγελματική και επιστημονική τους ταυτότητα, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ ότι στα πλαίσια των προπαρασκευαστικών ενεργειών:

1. Προωθείται Κοινή Υπουργική Απόφαση για υπογραφή από τους Υπουργούς Παιδείας, Οικονομικών και Υγείας, με την οποία μετατρέπει 464 θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ 60 (Νηπιαγωγών) και ΠΕ 70 (Δασκάλων) σε οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ 61 και ΠΕ 71, για την κάλυψη θέσεων σε Νηπιαγωγεία, Ειδικά Σχολεία καθώς και Τμήματα Ένταξης.

2. Δίνονται οδηγίες να μη δοθούν, από τις υπηρεσίες, οι μετατρεπόμενες θέσεις ως οργανικά κενά για τις μεταθέσεις σε ΣΜΕΑ για το σχολικό έτος 2010-2011, και

3. Ορίζονται ανά περιφέρεια συγκεκριμένες (από τις υπάρχουσες) οργανικές θέσεις σε Νηπιαγωγεία, Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης, στις οποίες θα διοριστούν οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, που θα γίνει μελλοντικά.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- διεκδικεί εδώ και χρόνια τη δημιουργία τόσων ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ σε ΣΜΕΑ-Τμήματα Ένταξης όσων απαιτούνται, για να προωθηθεί η σχολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να ανταποκριθεί θετικά σε αυτό το ενταξιακό κοινωνικό και πολιτικό πρόσταγμα, επιχειρεί τη συρρίκνωση του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής «μετατρέποντας» 464 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε «προσωποπαγείς» θέσεις για «άλλους κλάδους» (!), αποκλείοντας εκπαιδευτικούς ΠΕ 60 και ΠΕ 70 με Μετεκπαίδευση στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής, με Διδακτορικό και με Μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Αυτή η ανερμήνευτη εκπαιδευτική πολιτική, στην ουσία, φέρνει σε αντιπαράθεση τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που εργάζονται στις σχολικές δομές της ειδικής αγωγής με τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους οποίους η Πολιτεία για μια δεκαετία κρατά όμηρους των ελαστικών σχέσεων εργασίας, ενώ σήμερα επιδιώκει να τους κατατάξει σε ξεχωριστή κατηγορία, σαν να μην αποτελούν ή δεν πρόκειται να αποτελέσουν μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του ενιαίου σχολείου. Ενός ενιαίου σχολείου, όπου δε χωρούν «ειδικές» διαχωριστικές γραμμές και «ειδικές» νομοθετικές ρυθμίσεις.

Επειδή με τις συγκεκριμένες ενέργειες της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.: α) υπονομεύεται η εκπαιδευτική πολιτική που υιοθετεί τη φιλοσοφία της Σχολικής και Κοινωνικής ΕΝΤΑΞΗΣ των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, β) απεμπολούνται οι δεσμεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ΣΜΕΑ-Τμημάτων Ένταξης, γ) φανερώνεται η αναξιοπιστία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που δεσμεύτηκε, εδώ και ένα χρόνο, ότι θα προχωρήσει σε άμεση καταγραφή του πραγματικού μαθητικού πληθυσμού που χρήζει των υπηρεσιών της ΕΑΕ, γεγονός που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ορθολογική γεωγραφική και περιφερειακή κατανομή των δομών ΕΑΕ για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση,

το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- ζητά:

1. Να δοθούν, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, άμεσα απαντήσεις με ποια κριτήρια όρισε τις υπάρχουσες συγκεκριμένες οργανικές θέσεις, τις οποίες με το ΝΕΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ διορισμών (όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς στην ΕΑΕ) μετατρέπει σε προσωποπαγείς θέσεις (π.χ. τύπου ΕΣΥ) με πολυσύνθετες συνέπειες όσο αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές, μεταθέσεις και αποσπάσεις. Επίσης με «καθ’ υπέρβαση»(;) συλλογισμό, ανοίγει ο δρόμος για την παύση της μονιμότητας π.χ. με την κατάργηση ενός Ειδικού Σχολείου (χαρακτηριστικό παράδειγμα η παράνομη οδηγία για αναστολή των Τμημάτων Ένταξης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε Αττικής).

2. Να αποσυρθεί το έγγραφό με Αρ. Πρωτ.: 139417/Γ6/4-11-2010 της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα: «Κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

3. Να γίνει άμεσα ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους αδιόριστους δασκάλους και νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής και το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. να προχωρήσει σε διορισμούς, για να καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής, με τις ίδιες διαδικασίες που γίνονται για τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής.

4. Να αποτραπεί η ίδρυση προσωποπαγών θέσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σε ένα δημοκρατικό πολιτικό σύστημα είναι παιδαγωγικά και εργασιακά αδιανόητο να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί σε προσωποπαγείς θέσεις. Αυτό συμβαίνει μόνο στις περιπτώσεις των «Ολυμπιονικών» ή στρατιωτικών που τιμήθηκαν για τα «ανδραγαθήματά» τους.

Επιπλέον, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-, πέρα από τις συνεργασίες του με τους φορείς του αναπηρικού κινήματος, τα πολιτικά κόμματα, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητά το συντομότερο δυνατόν να συναντηθεί με την Υπουργό Παιδείας, για να συζητηθούν σε βάθος όλα τα σοβαρά προβλήματα -την τελευταία δεκαετία έχουν συσσωρευτεί πολλά- που ταλανίζουν τις σχολικές, διαγνωστικές, υποστηρικτικές και διοικητικές δομές του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος

Μηνάς Ευσταθίου

Ο Γεν. Γραμματέας

Γιάννης Μπουσδούνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου