Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Ελευθεροτυπία: για τους απόφοιτους αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής



23/3/2010

800 απόφοιτοι ειδικής αγωγής, ούτε ένας διορισθείς


Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ

Από τους 800 αποφοίτους του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που ιδρύθηκε πριν από δώδεκα χρόνια για να εφοδιάσει την αναδυόμενη τότε προσπάθεια αναβάθμισης της ειδικής αγωγής στη χώρα μας με ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν έχει διοριστεί ούτε ένας.

Μια επταετία μετά την πρώτη φουρνιά αποφοίτων -οι σπουδές είναι τετραετούς διάρκειας- το δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους ειδικούς παιδαγωγούς -δασκάλους και νηπιαγωγούς- του πανεπιστημίου δεν έχει ακόμα προβλεφθεί! Μερικοί εξ αυτών εργάζονται μόνον ως αναπληρωτές, νομάδες από πόλη σε πόλη, χωρίς να θεμελιώνουν κανένα εργασιακό δικαίωμα. Δεν λογίζεται καν γι' αυτούς το τριαντάμηνο προϋπηρεσίας αναπληρωτή ως βασικό προσόν για διεκδίκηση διορισμού. Χρησιμοποιούνται ως «τελευταία επιλογή» για την κάλυψη των όποιων κενών στις δομές της ειδικής αγωγής...

«Εβδομήντα δύο εξειδικευμένα μαθήματα συν μια διετία πρακτική εκπαίδευση πεταμένα στα αζήτητα», λέει η τεταρτοετής Ανθή που, απογοητευμένη από τις εμπειρίες των αποφοίτων συναδέλφων της, έκανε μαζί με τον συμφοιτητή της Γιάννη πενθήμερη απεργία πείνας. Οπως μας εξηγεί, «ήταν ο μόνος τρόπος για να κατανοήσει το υπουργείο ότι οι συνεχείς διαβεβαιώσεις αποκατάστασης της σε βάρος μας αδικίας πλέον δεν μας πείθουν».

«Τον Δεκέμβριο του 2009 διαβεβαίωσαν τους αποφοίτους του τμήματός μας ότι θα συμπεριληφθούν στην προκήρυξη ΑΣΕΠ για το 2010. Την Παρασκευή 12 Μαρτίου η υφυπουργός Ε. Χριστοφιλοπούλου μετέφερε τη δέσμευση για έναν χρόνο διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνει έκτακτος διαγωνισμός ΑΣΕΠ το 2011», μας ενημερώνει η επίσης τεταρτοετής Λένα. Από διαβεβαιώσεις όντως χορτάτη...

Η Χρυσάνθη επί επτά χρόνια είναι αναπληρώτρια και ταξιδεύει από νομό σε νομό, καλύπτοντας διάφορα κενά.

«Η περιθωριοποίηση των μοναδικών στη χώρα μας επιστημόνων με βασικό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή είναι η κορυφή του παγόβουνου. Οπως τα τελευταία χρόνια αποδεικνύεται, το υπουργείο αντιμετωπίζει την ειδική αγωγή ως ένα μεγάλο παζάρι. Η προϋπηρεσία αγοράζεται εδώ και δύο χρόνια τοις μετρητοίς». Η Χρυσάνθη μάς εξηγεί ότι αναφέρεται στα θεσπισμένα βάσει του προπέρσινου Ν. 3699 σεμινάρια 400 ωρών, που προσφέρουν στους μετέχοντες εκπαιδευτικούς πιστοποιητικά ψευδο-εξειδίκευσης με 2.000-3.000 ευρώ ανά άτομο και στους διοργανωτές τους πακτωλό χρημάτων. Σημειωτέον ότι μεταξύ των διοργανωτών, όπως μας ενημερώνει η πρώην πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Βενέτα Λαμπροπούλου, είναι και διδάσκοντες του τμήματος ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
.


19 σχόλια:

  1. γνωριζει καποιος να μου πει για την παραλληλη στηριξη στο σπιτι για παιδια με μαθησιακεσ δυσκολιες,ποτε γινονται τα χαρτια και πως γινεται να σε προσλαβουν εκει.περιμενω απαντηση ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα απαντησει κανεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ αναγνώστη μάλλον υπάρχει μία σύγχυση με τους όρους παράλληλη στήριξη και διδασκαλία στο σπίτι...

    Το ερώτημα σας ακριβώς ποιο είναι; Διότι παράλληλη στήριξη στο σπίτι δεν υπάρχει και διδασκαλία στο σπίτι για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δε γίνεται...

    Υπάρχει παράλληλη στήριη στη γενική τάξη όπου συνυπάρχει ο δάσκαλος γενικής και ο δάσκαλος ειδικής αγωγής...και διδασκαλία στο σπίτι γίνεται σε περιπτώσεις όπου το παιδί δε μπορεί να φοιτήσει στο σχολείο λόγω πολλαπλών προβλημάτων κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. θέλω να σχολιάσω το παραπάνω άρθρο για την ειδική αγωγή και να πω ότι δεν φταίνε όσοι παρακολουθούν σεμινάρια 400 ωρών αλλά το κράτος που τα έχει κατοχυρώσει με νόμο και τα πανεπιστήμια όπως του Βόλου που τα πραγματοποιούν....Οι εκπαιδευτικοί που τα παρακολουθούν δεν πρέπει να είναι κατηγορούμενοι και να απολογούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. lusi anagis htan auta ta seminaria gia osous i8elan na aporofi8oun. auto omws dn simainei oti einai dikaio se kamia periptosi gia atoma pou exoun spoudasei 4 eth, exoun kanei metaptyxiako h didaktoriko kai douleuoun ston idiotiko tomea anagastika giati mesolavei enas asep pou tous vazei triklopodies. sigoura oi apofoitoi apo to tmima tis eidikis agogis exoun tin sumparastasi olwn mas k kuriws twn atomwn pou 8eloun na prosferoun k akoma dn katoxuronontai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θα ισχυσουν οι πινακες στην ειδικη αγωγη και φετος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τι θα γίνει θα απαντησει κανεις?
    τι αλλαγες θ αγινουν σην ειδικη αγωγή?θα γίνει ασεπ για την ειδικη αγωγή?απαντηστε μου.ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για τις αλλαγές στην ειδική αγωγή σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο δε γνωρίζουμε κάτι...
    Δεν έχει γίνει σαφές αν αυτές οι αλλαγές θα ισχύουν και για την ειδική αγωγή...

    Για οτιδήποτε νεότερο να είστε σίγουροι ότι θα το αναρτήσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν νομίζω ότι υπάρχουν άτομα με μεταπτυχιακό και διδακτορικό που δουλέυουν στον ιδιωτικό τομέα εφόσον υπάρχει η δυνατότητα για δημόσιο...............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. θέλω να υπενθυμήσω κάτι τον αναγνώστη που έγραψε στις 8 Απριλίου 2010 τα άτομα που παρακολουθούν σεμινάρια ΕΧΟΥΝ ΠΤΥΧΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αυτο τη σημασια εχει?αβ ν εχουβν πτυχιο 4 ετους φοιτησης πτυχιο?αφου κενα υπαρχουν πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλησπέρα ειδική αγωγή θέλω να ρωτήσω κάτι για εμας που έχουμε σεμινάριο και προυπηρεσία στην ειδική αγωγή θα μπορέσουμε να ξανακάνουμε τα χαρτιά μας για αναπληρωτές;ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. με την ειδικη αγωγη?τι θα γινει?θα γινουν και αλλαγες και στην ειδικη αγωγη?γιατι τις προσληψεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όσο για τα χαρτιά θα περιμένετε τη σχετική εγκύκλιο όταν βγει για το ποιοι θα κάνουν αίτηση και τι θα γίνει με τα σεμινάρια..

    Το τι θα γινει με την ειδική αγωγή δεν ξέρουμε..όλα είναι ρευστά...έχουμε ξαναπει ότι όταν υπάρξει κάτι συγκεκριμένο από το υπουργείο θα ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. οκ.ευχχαριστω πολυ.περιμενουμε ελπιζω νεα σας συντομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. κανονικα ολοι οσοι εκαναν σεμιναρια για την ειδικη αγωγη πρεπει να συμμετεχουν στον διαγωνισμο ασεπ για την ειδικη αγωγη κια οχι να διοριζουν δασκαλους γενικηςαγωγηες ετσι χωρις καποιο προσον.αυτα εχω να πω να προηγηθουν του κλαδου πε 61 και πε 71 και μετα μεταοπτυχιακα σεμιναρια κια να δωσουν ολοι ασεπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητοί φίλοι διαγωνισμός ΑΣΕΠ για οποιοδήποτε κλάδο γίνεται με βάση τον τίτλο σπουδών...αυτό σημαίνει ότι ένας δάσκαλος χωρίς κύριο τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή δε θα μπορεί να λάβει μέρος...έτσι οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής Π.Ε71 και νηπιαγωγοί Π.Ε61 είναι αυτοί που θα πρέπει να δώσουν ΑΣΕΠ και όχι όσοι έχουν σεμινάριο ειδικής αγωγής...δηλαδή κάποιος με ένα ετήσιο σεμινάριο στους υπολογιστές θα μπορεί να δώσει ΑΣΕΠ μαζί με τους πληροφορικούς; Καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν ζητήματα που θίγουν τους κλάδους ειδικής αγωγής..εξάλλου έχουμε αναφέρει ότι χρειάζεται ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή αλλά και ειδική μέριμνα για όλους αυτούς που έχουν τόσα χρόνια προυπηρεσίας σε ΣΜΕΑΕ χωρίς τα δικαιώματα των γενικών δασκάλων, όπως 30μηνο κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. eimai nipiagogos me metaptixiako stin eidiki agogi... xerei kaneis an tha mporesw na dwsw asep? kai telika ti tha ginei me tous anaplirwtes fetos?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για τον ΑΣΕΠ δεν ξέρουμε γιατί ασεπ προκυρήσσεται με βάση το βασικό τίτλο σπουδών...και όχι τα μεταπτυχιακά...αυτό όμως ακόμη δεν έχει διευκρινηστεί από το υπουργείο...με τους αναπληρωτές δεν ξέρουμε καθώς τα σενάρια για μείωση 70% των αναπληρωτών μάλλον θα επαληθευτούν...εν αναμονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή