Ειδική Αγωγή

Καλώς ήρθατε σε έναν ιστότοπο για την Ειδική Αγωγή...σε έναν ιστότοπο που θα αναρτώνται πληροφορίες για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικής ανάγκες, για την καλύτερη εκπαίδευση και διαβίωσή τους..


Οποιοδήποτε σχόλιο ή πληροφορία είναι καλοδεχούμενη...ανταλλάσουμε απόψεις...μαθαίνουμε από εσάς και συνεργαζόμαστε...

Κυριακή, 12 Απριλίου 2009

Κανόνες για την αξιολόγηση στο τμήμα ένταξης

Όταν ο ειδικός παιδαγωγός κάνει αξιολόγηση στους μαθητές που θα φοιτήσουν στο τμήμα ένταξης τότε θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Έτσι, πριν από την αξιολόγηση συζητάμε με το παιδί για το σχολείο, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο σχολείο. Το ρωτάμε ποια μαθήματα του αρέσουν και ποια όχι. Συνήθως τα μαθήματα που δεν του αρέσουν είναι και αυτά στα οποία παρουσιάζει δυσκολίες. Γίνεται μια συζήτηση γιατί δεν του αρέσουν, τι είναι αυτό που δεν καταλαβαίνει κλπ. Στη συνέχεια, του εξηγούμε τι πρόκειται να ακολουθήσει και του εξηγούμε ότι θα τον ρωτήσουμε κάποια πράγματα αν όμως δεν τα θυμάται ή δεν μπορεί να απαντήσει δεν πειράζει. Του επισημαίνουμε ότι δεν πρόκειται να βάλουμε κάποιο βαθμό αλλά ότι θέλουμε να δούμε τι δεν έχει καταλάβει για να το βοηθήσουμε. Το πιο σημαντικό είναι ότι η συμμετοχή του παιδιού στην αξιολόγηση κρίνεται αναγκαία γι'αυτό κι εμείς πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και διακριτικοί.
Συνέχεια...

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης ο ειδικός παιδαγωγός δεν πρέπει να βοηθήσει το παιδί στις απαντήσεις. Θα πρέπει να είναι ουδέτερος και θα πρέπει να καταγράφει τις απαντήσεις του παιδιού όπως και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία που θα του είναι χρήσιμη. Επίσης, προσέχουμε το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε, το παιδί πρέπει να καταλάβει αυτά που του λέμε και όχι να χρησιμοποιούμε εκφράσεις άγνωστες και δύσκολες γιατί θα μπερδευτεί και θα αποτύχει στην αξιολόγηση. Άρα είμαστε σύντομοι και κατανοητοί στα λεγόμενά μας. Τέλος, δεν πιέζουμε το παιδί να τελειώσει γρήγορα. Του δίνουμε χρόνο να σκεφτεί και δεν τον αγχώνουμε για το χρόνο.

Στο τέλος της αξιολόγησης, συζητάμε με το μαθητή και του εξηγούμε πού πήγε καλά και πού όχι, τον καθησυχάζουμε και τον ενθαρρύνουμε για αυτή του την προσπάθεια. Στη συνέχεια, του εξηγούμε ότι μπορούμε να τον βοηθήσουμε με συγκεκριμένους τρόπους στο μάθημα που δυσκολεύεται και ζη΄ταμε τη γνώμη του για το αν θα ήθελε να συνεργαστεί μαζί μας. Πρέπει να αφήνουμε χώρο στο παιδί να αποφασίζει και αυτό για την εξέλιξη της μάθησης, να δίνουμε ευκαιρίες και περιθώρια όσο γίνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου